2025-07-10, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Känner till flera fall bland annat en tjej som bara fick träffa sina barn tre timmar varannan vecka då på ett hotellrum med närvaro av soc, det finns hur mycket skit som helst om man bara skrapar en aning på ytan, de påstår att de hjälper tjejerna och att det är bra att torskar åker fast men i själva verket får ju tjejerna hårdare straff än köparna fast de inte gjort något olagligt enligt lagen, detta står mig upp i halsen så jag får sura uppstötningar bara jag tänker på det.
Det som hände dig gör ju inte saken bättre, hur fan kan de tro att du har småbarn inlåsta dels ser de ju vilka som ska bo på adressen och dels ser de ju vilka och därmed åldern på de eventuella barn som du är vårdnadshavare till genom ditt personnummer. Gå in på närmaste polisstation och fråga vilka som är uppsatta som närmast anhöriga om det skulle hända dig något, nästa gång du exempelvis förnyar ditt pass, det gjorde jag av ren nyfikenhet tog väl kvinnan bakom disken 15 sekunder att få upp det. Det är skrämmande hur människor behandlas i dagens Sverige.
Till sist ett tips i all välmening gräv inte i Jasmin om du mår dåligt för det kommer med stor sannolikhet göra dig ännu sämre, det var många år sedan jag gick igenom det och jag kan fortfarande tänka på det och bli illa till mods, visserligen säkert beroende på att hon var en av alla dem som jag samtalat med och som lärde mig ganska mycket om just trafficking, Simon borde ha gått i skola hos henne så hade han kanske möjligtvis kunnat gripa en hallick/traffickerare någon gång istället för att prata om dem.
I övrigt kan jag ju säga att de flesta jag samtalat med är bra mycket mer intressantare att prata med och bra mycket mer skärpta i huvudet än många "vanliga" tjejer speciellt när de kan läsa av en person som en öppen bok, så att det bara finns socialt utsatta knarkare och psykfall som prostituerar sig är en myt.

Jag måste gå igenom allt hur jobbigt än är 💔 Min väg till och bli frisk är genom kunskap. Från alla synvinklar, även Simons. Något tyvärr hans följare inte gör eller han själv.

De hade inte gjort någon slagning på min adress, när de knackade på min dörr, och visste inte vem jag var överhuvudtaget. Trots att de hade tiden till det. Det tog lång tid innan de gick ut till bilen och gjorde den slagningen.

Jag försökte även stoppa raiden när jag fattade att de var riktiga poliser, och sa att jag och min sambo vill följa med till polisstationen helt frivilligt och ta straffet för det vi gjort fel. Vi fattade inte där och då vad allt handlade om.

Men istället tvingade de mig gå igenom denna psykiska terror som en raid för med sig, där de misstrodde precis allt jag sa. Idag vet jag varför jag inte fick följa med till polisstationen. Där hade de inte kunnat hota, kränka och trycka ner mig, som de kunde göra hemma hos mig i det dolda. Utan några vittnen på min sida eller chans till inspelning. Min sambo låste de in, och behandlades inte illa, inte en enda gång av varken Simon eller någon annan på stationen. De var trevliga. Trots att enligt lag var min sambo den ”kriminella”

Deras mål var helt enkelt och krossa mig personligen, så mycket det gick, och skrämma mig ur världen och sen skulle jag hålla käften om det. Som sagt, de skiter totalt i människorna 💔
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-07-10 kl. 09:51.
Citera
2025-07-12, 02:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Tycker inte att han skall prata för kvinnorna. Det är de som skall göra sin röst fram. De upplever ju att polisen förstör deras liv, deras familj och att de känner sig jagade och inte kan lita på myndigheter.

91 procent av Sveriges kvinnor ger sitt stöd till sexköpslagen så du ska inte försöka förminska Häggstr*ms arbete mot sexköp och prostitution.
Citera
2025-07-12, 02:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Låt vuxna människor göra som de vill, vill de ta betalt för sitt ligg ska de få göra det.

Nu bortser du ifrån allt våld som finns kring prostitution.

"Rån, våld och grova övergrepp mot prostituerade blir allt vanligare. I Stockholm finns flera aktuella fall, med gärningsmän så unga som 15 år.

– Mörkertalet är enormt, säger S*mon H*ggström på Norrmalmspolisens prostitutionsgrupp"

"Ett hårdnande samhällsklimat, utbredd psykisk ohälsa, droger och inflation. Bakom utvecklingen finns sannolikt flera faktorer, tror S*mon H*ggström som arbetat mot prostitution i Stockholm i 15 år.

Oavsett förklaringsmodell så är trenden tydlig. Polisen ser hur rån, våld och övergrepp mot personer som säljer sex blir allt vanligare"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0VjAAg/prostituerade-utsatts-for-ran-och-grovt-vald

Men visst, du anser att vuxna människor ska få göra vad de vill. Polisen är bara bra att ha när det händer något.
Citera
2025-07-12, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

"Rån, våld och grova övergrepp mot prostituerade blir allt vanligare. I Stockholm finns flera aktuella fall, med gärningsmän så unga som 15 år.

– Mörkertalet är enormt, säger S*mon H*ggström på Norrmalmspolisens prostitutionsgrupp"

"Ett hårdnande samhällsklimat, utbredd psykisk ohälsa, droger och inflation. Bakom utvecklingen finns sannolikt flera faktorer, tror S*mon H*ggström som arbetat mot prostitution i Stockholm i 15 år.

Oavsett förklaringsmodell så är trenden tydlig. Polisen ser hur rån, våld och övergrepp mot personer som säljer sex blir allt vanligare"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0VjAAg/prostituerade-utsatts-for-ran-och-grovt-vald

Men visst, du anser att vuxna människor ska få göra vad de vill. Polisen är bara bra att ha när det händer något.

Om de vill sälja sex får de göra det. Jag menar sprit är ett berusningsmedel, men sex är inte det, du får nog ta att läsa vad de som har erfarenhet säger själva. Simon har gjort sig känd på kvinnorna genom att berätta hur han ser på det. Jag saknar kvinnornas egna berättelse.
Citera
2025-07-12, 08:32
Medlem
Citat:

Dessvärre hade det vart mindre rån, våld och väldtäkter om sex arbetare hade rättigheter, vågat gå till polisen och anmäla. Med den lag som är nu, så vet ju förrövaren att personen inte törs och kan uttnyttja situationen. Danmark tex som har en annan lagstiftning, har inte alls samma problem som sverige, då de som säljer sex vågar anmäla brott.

Sen ser ju Simon bara den dåliga sidan, då han vägrar både var trevlig eller sammarbeta med oss som valt att sälja sex. Han vill inte att ens erkänna vår existens!
Alla som jobbar med alkoholism har nog också svårt att se njutningen med alkohol, men den finns där ändå för andra.
Citera
2025-07-12, 09:37
Medlem
Citat:
91 procent av Sveriges kvinnor ger sitt stöd till sexköpslagen så du ska inte försöka förminska Häggstr*ms arbete mot sexköp och prostitution.

Vad har du för källa på detta då?
Citera
2025-07-12, 09:42
Medlem
Citat:

Du kör tydligen på fortfarande. Är det 10:e varvet nu?

Är det inte lika bra att du startar Simon Häggströms fan club när du ändå är igång?
Citera
2025-07-12, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Orvar
Vad har du för källa på detta då?

Det finns någon sån undersökning som Novus gjorde 2023 med typ 1000 personer. Dock har svenska kvinnor i årtionden exponerats för starkt normativt budskap från både staten och media om att sexköp är våld. Det påverkar sannolikt svaren. Jag tror inte på några såna slumpmässiga online undersökningar, speciellt inte när det finns ett stigma.
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-07-12 kl. 11:16.
Citera
2025-07-12, 11:38
Medlem
Citat:
Ja det klart.
Ca 90% läser ju bara ljug/gammelmedia o kollar på vänsterkanalerna svt o tv4 där dom är helt verklighetsresistenta.
Citera
2025-07-12, 12:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandhamn2010
Ja det klart.
Ca 90% läser ju bara ljug/gammelmedia o kollar på vänsterkanalerna svt o tv4 där dom är helt verklighetsresistenta.

Men vad är då verkligheten enligt dig? Att alla prostituerade fullkomligt älskar att ligga med så många män som möjligt mot betalning? Du kan kanske presentera ett underlag som visar att 91 procent har blivit vägledda av vänstermedia?

Jag hittade en nyligen publicerad artikel i DN, under alla år har H*ggström bara gripit två kvinnliga köpare, säger inte detta rätt tydligt om hur könsfördelningen ser ut när det gäller torskar? Han kan samtidigt ta 90 manliga sexköpare på en vecka.

https://www.dn.se/insidan/polisen-simon-haggstrom-om-sexhandeln-ganska-vanligt-att-smabarnsforaldrar-ar-kopare/
https://www.gp.se/livsstil/tva-dagar/simon-haggstrom-ser-sexkop-overallt-kan-ta-90-man-under-en-vecka.01bafa90-c9b6-41ad-b59d-d696088fda0 5
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-07-12 kl. 13:19. Anledning: Tillägg
Citera
2025-07-12, 13:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Det finns någon sån undersökning som Novus gjorde 2023 med typ 1000 personer. Dock har svenska kvinnor i årtionden exponerats för starkt normativt budskap från både staten och media om att sexköp är våld. Det påverkar sannolikt svaren. Jag tror inte på några såna slumpmässiga online undersökningar, speciellt inte när det finns ett stigma.

De allra flesta människor skulle med stor sannolikhet inte kunna tänka sig att själva sälja sex så varför skulle de då helt plötsligt anse att sexköp är någonting bra och positivt?

De som säljer sexuella tjänster utgör en liten marginaliserad grupp av människor som i många fall verkar sitta fast i prostitutionen utan egen kraft att ta sig därifrån.

Du kan sitta här och tjata om hur hemsk och dum S*mon H*ggström är i all evighet, det förändrar inte att prostitution är en näring som väldigt få människor skulle kunna tänka sig att arbeta med.

Man kan nog dessutom vara rätt säker på att de allra flesta torskar skulle inte vilja att deras egna döttrar ägnar sig åt prostitution.
Citera
2025-07-12, 13:39
Avslutad
Citat:
De allra flesta människor skulle med stor sannolikhet inte kunna tänka sig att själva sälja sex så varför skulle de då helt plötsligt anse att sexköp är någonting bra och positivt?

De som säljer sexuella tjänster utgör en liten marginaliserad grupp av människor som i många fall verkar sitta fast i prostitutionen utan egen kraft att ta sig därifrån.

Du kan sitta här och tjata om hur hemsk och dum S*mon H*ggström är i all evighet, det förändrar inte att prostitution är en näring som väldigt få människor skulle kunna tänka sig att arbeta med.

Man kan nog dessutom vara rätt säker på att de allra flesta torskar skulle inte vilja att deras egna döttrar ägnar sig åt prostitution.

Ja.. sanningen är att han och hans grupp gjorde mig väldigt illa. Polisen gör både sexarbetare och misstänkta offer illa. Spelar ingen roll om vi är 50 stycken eller 10 000 stycken. Du tycker alltså vi bara ska acceptera detta och hålla käften alltså? Du orkar ju kämpa för Simon, så jag kommer orka tjata om detta i evigheter också 💕 Är det jobbigt för dig och läsa mina inlägg, så tror inte jag någon blir ledsen om du lämnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in