2025-07-04, 21:51
Avslutad
Jag tycker han gör ett bra jobb.

Bra att någon polis sätter ned foten mot torskarna.

De var väl han som satte dit Paolo också.

Guldstjärna för det.
Citera
2025-07-05, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3

Guldstjärna för det.
Han skulle syssla med gängkriminalitet. Då kanske det hände något..( På rätt ställe )
Citera
2025-07-05, 07:40
Medlem
Citat:

Guldstjärna för det.

Tycker inte att han skall prata för kvinnorna. Det är de som skall göra sin röst fram. De upplever ju att polisen förstör deras liv, deras familj och att de känner sig jagade och inte kan lita på myndigheter.
Citera
2025-07-05, 07:42
Medlem
Simons klädsel signalerar typ kriminalitet inte pondus.
Citera
2025-07-05, 08:08
Avslutad
Citat:

Guldstjärna för det.

Ja det får man ju tycka om man störs av sexköpare. Jag tycker det är och slösa på statens budget och skattepengar när man jagar vuxna människor som gör något i samtycke. Tänk om vi sexarbetare kunde få betala skatt och ge tillbaka till samhället. De missar nu en stor marknad. Och polisen kunde fokusera på de riktiga monstren.
Citera
2025-07-05, 08:20
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/stockholm/2025/maj/insats-mot-manniskohandel-i-centrala-stockholm/
Den här artikeln känns väldigt märklig rubriken att 200 sexbrott upptäckts men texten nedan håller inte ihop med själva texten det känns tillagt och plockade och 200 brott är det ju inte, är det svårt plocka ut fup när de skriver ut det så här ?

Känns som de bara vill få media riktade till sig.
Citera
2025-07-05, 08:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/stockholm/2025/maj/insats-mot-manniskohandel-i-centrala-stockholm/
Den här artikeln känns väldigt märklig rubriken att 200 sexbrott upptäckts men texten nedan håller inte ihop med själva texten det känns tillagt och plockade och 200 brott är det ju inte, är det svårt plocka ut fup när de skriver ut det så här ?

Känns som de bara vill få media riktade till sig.

Då de ser varje sexköp som övergrepp, så blir det ju 200 sexbrott om de griper 200 sexköp. Samtycke finns inte och sexarbetaren har ingen röst i det. Och det finns såklart hemska människor i vår värld och de ska gripas och dömas. Men många av dessa fall hade nog aldrig skett om vi fick ha en kontrollerad arbetsmiljö och säkerhet. Sen vill jag se fler hallickar gripas, men de lyser med sin frånvaro. Och pga social stigmatisering, resursbrist och polisens hot och trakasserier, så vågar offren inte vittna och de bara utvisas ur landet. Det krävs internationellt polisarbete, vilket är komplicerat och tidskrävande för dem.
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-07-05 kl. 08:51.
Citera
2025-07-05, 08:46
Medlem
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1113424683487386&id=100044595 932085

Här säger han att killar under 18 inte får köpa sex och att det beror på att de vill lära sig.

Men anledningen till att man inte säljer under 18 är ju för att de då är barn.

Som vanligt hejar alla och att det är porrens fel att killarna måste köpa sex.
Citera
2025-07-05, 09:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1113424683487386&id=100044595 932085

Här säger han att killar under 18 inte får köpa sex och att det beror på att de vill lära sig.

Men anledningen till att man inte säljer under 18 är ju för att de då är barn.

Som vanligt hejar alla och att det är porrens fel att killarna måste köpa sex.

Hade vi haft en kontrollerad miljö med leg kontroll, åldersgräns, lokal osv så skulle inget barn kunna köpa sexuella tjänster av en sexarbetare. Vi sexarbetare tar inte emot barn. Jag hade en ”30 års gräns” när jag valde kunder, skulle jag misstänkt att personen kunde vara yngre än vad den sa vid mötet, och inte ville visa leg, så blev det ingen träff.

Det finns fall, där ungdomar har både sålt och köpt sex, där handlar det om ungdomar i utsatta grupper, där det brister överlag. I praktiken leder detta till fler polisrazzior emot sexarbetare, hot om tvångsvård och att vuxna sexarbetare blandas ihop med personer som är utsatta eller minderåriga, trots att vi inte alls är samma grupp.
Citera
2025-07-05, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Hade vi haft en kontrollerad miljö med leg kontroll, åldersgräns, lokal osv så skulle inget barn kunna köpa sexuella tjänster av en sexarbetare. Vi sexarbetare tar inte emot barn. Jag hade en ”30 års gräns” när jag valde kunder, skulle jag misstänkt att personen kunde vara yngre än vad den sa vid mötet, och inte ville visa leg, så blev det ingen träff.

Det finns fall, där ungdomar har både sålt och köpt sex, där handlar det om ungdomar i utsatta grupper, där det brister överlag. I praktiken leder detta till fler polisrazzior emot sexarbetare, hot om tvångsvård och att vuxna sexarbetare blandas ihop med personer som är utsatta eller minderåriga, trots att vi inte alls är samma grupp.

Menar det han tar ihop saker och skapar sin egna agenda, att kvinnor som säljer är offer.

Det skyddar inte kvinnorna genom att kriminalisera deras kunder. De som vill borde egentligen få ett strålande system och trygghet i att lämna. Medans vuxna som väljer detta som arbete borde kunna samtycka och ha sex.

Det skulle också bidra till det förtryck som kvinnor idag får utstå från både samhälle och invånare.

Märkligt att Simon kan tjäna pengar på att tala för alla kvinnor som säljer sex.
Citera
2025-07-05, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Saken är ju den att efter såssarnas långa vanstyre höll Sverige på att förskunka i kriminaliet och elände. Detta löser man inte på en dag, och för att tala klarspråk måste regeringen och därmed polisen prioritera, och det gör man också. Mäns våld mot kvinnor står överst p dagordningen, och det är tvärt om vad du säger - vi måste flytta över poliser, som jagar lite förortsbud, till den verkligt svåra brottsligheten - våldtäkter, trafficking och sk 'könshandel'. Vi behöver fler poliser som Häggström - inte färre!

Nej, han skall inte berätta att alla kvinnor som säljer sex och offer om de inte själva känner så. Vill man sälja sex ska man få göra det, det är en mänsklig frihet.

Nej, kriminella flödar i vårt samhälle och kvinnor som söker hjälp. De får inte den hjälp de behöver. Men kvinnor som vill leva de skall jagas. Det handlar om moralpolitik. Han drömmer om att vara någon Beck, men livet är inte som på film.

Han försöker verkligen utstråla någon typ av hjälte. Men alla tjejer som skriver till honom eller på hans sida som för fram en åsikt blockar han.
Citera
2025-07-05, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Men inga kvinnor "säljer sex" - d.v.s. våldtas frivilligt - det är en såssemyt. De flesta prostituerade tvingar av våldsamma gäng av människosmugglare och hallickar, men sedan finns det de som för det för att de är narkotikaberoende, eller är psykiskt sjuka och gör det som självskadebeteende. Finns ingen frivillighet.

Det finns dom som säljer utan detta med vanligt samtycke. Du kan aldrig ta ifrån en person dennas samtycke. Det är en grundlig rättighet att definiera själv. Och blanda inte ihop människohandel med att sälja sex. De som säljer sex och som lever bra och mår bra, de visas aldrig upp, det finns för mycket moralpoliser överallt. De får helt enkelt inte visas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in