2015-05-29, 11:12
  #13
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Jag uppfattade liknelsen som att polisen inte skulle visa sig, utan vänta till brottet begåtts. Det funkar antaglien inte vid mord, eftersom polisen troligtvis inte har förkunskap om mord på samma sätt. Naturligtvis kan ju polisen vetandes eller ovetandes förhindra båda typer av brott genom att visa sig. Tror dock inte att just prostitutionspolisen har speciellt stora resurser. Det anses knappast som ett viktigt brott att förhindra av polisen. Vilket förstås är helt rätt. Det är lagen som är överdriften i detta fallet.
Skillnaden är att om en bil stannar till vid trottoaren på en horgata är det betydligt högre sannolikhet för ett förestående brott, sexköp, än att förutse om/när ett mord ska begås.

Sexköp faller väl under kategorin moraliska brott och den prioriteras oftast när det av någon anledning blir uppmärksamhet kring en företeelse där prostitution förekommer. Oftast initierad av media.
Citera
2015-05-29, 13:34
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludermassigneger
Får lite kapten klänning-vibbar över Simon. Undrar när det kommer ut att han själv köper avsugningar av tandlösa luder i Tyskland eller blir avrunkad av zigenare?

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag tycker alltid att man ska förhålla sig avvaktande och skeptisk till do-gooders med extrem ideologisk slagsida. Det osar alltid begraven hund när det vilar något religiöst över saken.

Jag har precis läst en avhandling om unga sexsäljande tjejer (d v s tjejer som sålt sex före 18 års ålder). En tjej hade haft både en av sina lärare och sin egen terapeut som kunder.

Är det för extremt, som i detta fall, ska man inte utesluta att vederbörande antingen projicerar sina egna skamkänslor på andra sexköpare eller skaffar sig "alibi" från att bli misstänkt för sexköp genom att jaga andra.
Citera
2015-05-31, 15:21
  #15
Medlem
Nu är jag personligen väldigt negativ till sexköp eftersom:

KöpeFix FittBitchierar Kvinnorna o Torzkifierar Männen

och är förnedrande f f a för männen, men delvis även för kvinnorna
som inte kan tjäna dessa snabba fittbitcheripengar på normalt arbete.


MEN O HÄR KOMMER DESKIs POINT

Det är lagligt att sälja sex (tänker på kvinnorna där den stooora
marknaden finns) - skall då polisen gå in för att sänka och minska
deras intäkter genom att trakassera/kriminalisera o jaga deras kunder
vilket leder till utsvältning osv.

Våra politiker vill inte att vi skall åka bil/ha bil o förbruka fossila bränslen.

Då borde polisen på likartat sätt tracka o terra bilfirmornas kunder så att
de inte kan sälja så mycket.

O detsamma ävem med tobakshandlare o systembolaget - politikerna
säger ju sig vara emot tobak o alkohol.

Har vi bland alla andra några köpefixdamer som vill lägga comment
Citera
2015-05-31, 15:34
  #16
Medlem
Alltså - står inte karln som köpte sex för vad han har gjort så får han väl skylla sig själv. Kan man inte stå för sina handlingar bör man låta bli att utföra dom. Polisen gjorde alltså inget fel.
Citera
2015-05-31, 15:46
  #17
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomHitSkaDuFau
Alltså - står inte karln som köpte sex för vad han har gjort så får han väl skylla sig själv. Kan man inte stå för sina handlingar bör man låta bli att utföra dom. Polisen gjorde alltså inget fel.


Så då anser du alltså att de metoder som Häggström förespråkar är acceptabla i en rättsstat; offentlig uthängning, stigmatisering och att få sitt liv förstört? För ett bötesbrott. För en sexuell akt mellan samtyckande vuxna.

Tycker du också att vi ska sätta fortkörare i den offentliga stupstocken och låta de bespottas? Du tycker även att vi inte ska skilja på polis och domstol när det gäller utmätande av straff? Att polisen ska blanda in privata politiska åsikter i sin yrkesutövning. Då vurmar du inte för ett civiliserat land kan jag meddela.

Nej du, när staten och dess företrädare utnyttjar stigmat som en dubbelbestraffning för brott mot en morallag, så är rättsstaten ute på djupt vatten.

Sexköpslagen ska bort, det finns redan lagar mot sexuella övergrepp. En sexakt mellan vuxna i samförstånd är ett privat avtal, inte statens ensak. Morallagar och pöbelvälde hör inte hemma i civiliserade länder. Ett land där polisen springer runt på hotell efter angiveri och lyssnar på samlagsljud genom hotelldörrar är en fascistregim. Värre än DDR.

Samtidigt som man ägnar sig åt sådana viktiga saker, så håller den organiserade brottsligheten på att ta över i storstäderna. Flera skjutningar på öppen gata varje vecka. Då lägger man resurser på sådant här trams, att förfölja medborgare som har "omoralisk" sex. En dag faller den här moralfanatiska förtryckarregimen, och jag är en av de första som kommer att pissa på dess grav.

Sverige är ett svårt sjukt land, utan sjukdomsinsikt.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2015-05-31 kl. 16:03.
Citera
2015-05-31, 17:27
  #18
Bannlyst
Så jävla patetiskt av torskjävlarna att skylla på polisen för att dom själv VALT att köpa sex

Hur jävla dum får man bli?

Sexköp är olagligt i Sverige, tyck vad fan du vill men kom inte att påstå att det är andra som har skuld i att DU bryter mot lagen

Förövrigt sysslar inte polisen med uthängning öht, det är domstolarna som har dokumenten ang domarna och det är dessa handlingar som är offentliga.

Strafföreläggande är det en åklagare som skriver ut, det enda polisen gör är att utreda brottet
Citera
2015-05-31, 18:12
  #19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shubnigurath.666
Så jävla patetiskt av torskjävlarna att skylla på polisen för att dom själv VALT att köpa sex

Hur jävla dum får man bli?

Sexköp är olagligt i Sverige, tyck vad fan du vill men kom inte att påstå att det är andra som har skuld i att DU bryter mot lagen

Förövrigt sysslar inte polisen med uthängning öht, det är domstolarna som har dokumenten ang domarna och det är dessa handlingar som är offentliga.

Strafföreläggande är det en åklagare som skriver ut, det enda polisen gör är att utreda brottet

Häggström menar att stigmatisering och uthängningar är något bra. En polis som uttalar detta i egenskap att representera polisväsendet begår ett allvarligt tjänstefel.

Att något för stunden är olagligt betyder inte att lagen är rättfärdig. Lagen är mycket ifrågasatt på goda grunder, då den kriminaliserar en företeelse utan brottsoffer.

Själv köper jag inte sex i Sverige, men jag bryr mig däremot som skattebetalare om att polis- och rättsväsende ska fungera på ett rättssäkert sätt. Det kan det aldrig göra så länge det stiftas rena morallagar, som ska upprätthållas av maktmissbrukande poliser som inte kan skilja på privata åsikter och tjänsteutövning. Företrädare för polis- och rättsväsende ska inte propagera för uthängningar och skamstraff.
Citera
2015-05-31, 18:20
  #20
Medlem
Att vi har för många lagar håller jag helt med om.

"Så då anser du alltså att de metoder som Häggström förespråkar är acceptabla i en rättsstat; offentlig uthängning, stigmatisering och att få sitt liv förstört? För ett bötesbrott. För en sexuell akt mellan samtyckande vuxna.

Tycker du också att vi ska sätta fortkörare i den offentliga stupstocken och låta de bespottas? Du tycker även att vi inte ska skilja på polis och domstol när det gäller utmätande av straff? Att polisen ska blanda in privata politiska åsikter i sin yrkesutövning. Då vurmar du inte för ett civiliserat land kan jag meddela."

Ja det är väl OK ingenting skall vara hemligt ink sjukjournaler mm. TRANSPARENS
är ju det nya modeordet o då skall det vara transparens överallt

O inte faan får man sitt liv förstört pga bötesbrott förutom sextafs o knark men såna
skall vi ju ändå inte ha mycket till övers för.

När det gäller privata åsikter o preferenser så finns de överallt o bakom varje yrkes-
utövare o inte bara inom polisen- dessutom har vi åsikts- o yttrandefrihet.

Ni som inte gillar vad simon gör får väl gräva< skit o kasta skit o hänga ut honom
Citera
2015-05-31, 18:28
  #21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Att vi har för många lagar håller jag helt med om.

"Så då anser du alltså att de metoder som Häggström förespråkar är acceptabla i en rättsstat; offentlig uthängning, stigmatisering och att få sitt liv förstört? För ett bötesbrott. För en sexuell akt mellan samtyckande vuxna.

Tycker du också att vi ska sätta fortkörare i den offentliga stupstocken och låta de bespottas? Du tycker även att vi inte ska skilja på polis och domstol när det gäller utmätande av straff? Att polisen ska blanda in privata politiska åsikter i sin yrkesutövning. Då vurmar du inte för ett civiliserat land kan jag meddela."

Ja det är väl OK ingenting skall vara hemligt ink sjukjournaler mm. TRANSPARENS
är ju det nya modeordet o då skall det vara transparens överallt

O inte faan får man sitt liv förstört pga bötesbrott förutom sextafs o knark men såna
skall vi ju ändå inte ha mycket till övers för.

När det gäller privata åsikter o preferenser så finns de överallt o bakom varje yrkes-
utövare o inte bara inom polisen- dessutom har vi åsikts- o yttrandefrihet.

Ni som inte gillar vad simon gör får väl gräva< skit o kasta skit o hänga ut honom

I normalt fungerande europeiska rättsstater så är polisen mån om att upprätthålla en förtroendefull dialog med sexhandelns aktörer. Först då kan man få precis och djupgående information om var insatser behöver göras, och var folk far illa på olika sätt.

Sexköpslagen, kopplerilagen, och poliser som Häggström sätter effektivt käppar i hjulet för en sådan dialog. Detta är ytterst farligt. Polisarbete och socialt arbete som bygger på hot och stigmatisering kan aldrig fungera. Där är internationell forskning helt enig.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2015-05-31 kl. 18:36.
Citera
2015-06-01, 18:24
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Nu är jag personligen väldigt negativ till sexköp eftersom:

KöpeFix FittBitchierar Kvinnorna o Torzkifierar Männen

och är förnedrande f f a för männen, men delvis även för kvinnorna
som inte kan tjäna dessa snabba fittbitcheripengar på normalt arbete.


MEN O HÄR KOMMER DESKIs POINT

Det är lagligt att sälja sex (tänker på kvinnorna där den stooora
marknaden finns) - skall då polisen gå in för att sänka och minska
deras intäkter genom att trakassera/kriminalisera o jaga deras kunder
vilket leder till utsvältning osv.

Våra politiker vill inte att vi skall åka bil/ha bil o förbruka fossila bränslen.

Då borde polisen på likartat sätt tracka o terra bilfirmornas kunder så att
de inte kan sälja så mycket.

O detsamma ävem med tobakshandlare o systembolaget - politikerna
säger ju sig vara emot tobak o alkohol.

Har vi bland alla andra några köpefixdamer som vill lägga comment
Jag kan knappast förstå vad du skriver ska man ha musik till när man läser dina kommentarer eller vaddå?

menar du att jämföra köpa bilar och alkohol med att köpa andras kroppar?
Citera
2015-06-01, 18:27
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shubnigurath.666
Så jävla patetiskt av torskjävlarna att skylla på polisen för att dom själv VALT att köpa sex

Hur jävla dum får man bli?

Sexköp är olagligt i Sverige, tyck vad fan du vill men kom inte att påstå att det är andra som har skuld i att DU bryter mot lagen

Förövrigt sysslar inte polisen med uthängning öht, det är domstolarna som har dokumenten ang domarna och det är dessa handlingar som är offentliga.

Strafföreläggande är det en åklagare som skriver ut, det enda polisen gör är att utreda brottet
Exakt lagen är extremt tydlig vilka jävla idioter det är som med han som köpte droger och var missnöjd med kvalite, han gick till polisen och skulle anmäla det
Citera
2015-06-01, 19:11
  #24
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Exakt lagen är extremt tydlig vilka jävla idioter det är som med han som köpte droger och var missnöjd med kvalite, han gick till polisen och skulle anmäla det

Nej, lagen är inte tydlig. Faktum är att den är ett juridiskt och rättsosäkert hafsverk. Brott utan brottsoffer. En morallag som inte hör hemma i ett upplyst land.

Det är sexköpslagen och poliser som Häggström som visar att svenskt rättsväsende är i fritt fall.

Håll dig till topic!
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2015-06-01 kl. 19:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in