Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-06-30, 22:31
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Punkt 3 på din lista är ett antagande.

Och resterande punkter kokar ner till: SE hade handledsväska. Precis som jag sa.

Vilket möjligen en man tre kvarter bort också hade. Om det inte var en annan sorts liten väska.

Det ensamt gör honom inte till trolig GM.

Den som gick efter LOP gick enligt NF en bit ut på trottoaren.

Den som gick efter LOP måste ha varit GM, och sneddade således före annonspelaren.

SE beskriver att han gick en bit ut på trottoaren och sneddade före annonspelaren.

Både SE och GM sprang utefter samma linje in i gränden. Båda ser LJ?

Rutten för SE är således identisk med GM:s rutt.
Citera
2025-06-30, 22:36
Medlem
Anna-Lisa Gahn säger i förhör att Engström berättade att han var blivit hörd av polisen. Man skulle kanske tro polisen noterar namnet på dom man «hör».. men nåt sånt finns inte.

SE ljög från första sekund. Han hadde bara inte hunnit hitta på så många lögner än.
Citera
2025-06-30, 22:37
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Den som gick efter LOP måste ha varit GM, och sneddade således före annonspelaren.

SE beskriver att han gick en bit ut på trottoaren och sneddade före annonspelaren.

Det är ett antagande att SE sprang. Inga vittnen styrker det utom möjligen LL.

Jag tror inte att han sprang över huvud taget.
Citera
2025-06-30, 22:43
Medlem
Ja det är faktiskt jävligt konstigt att SE inte blev hörd, ett sentralt vittne som han var..

Det här fattade han ju själv med tiden också, och då kom historien om polisens «ointresse».
Avvisad blev han också, dom hadde ju redan ett vittne.

Det var ett ointresse hela vägen säg!

Sure baby, sure..
Citera
2025-06-30, 23:03
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Det är ett antagande att SE sprang. Inga vittnen styrker det utom möjligen LL.

Jag tror inte att han sprang över huvud taget.

Han påstår det själv, och visar det med eftertryck i TV.

Han påstår därmed, medvetet eller omedvetet, att han hade samma rutt som GM.

Eller menar du att den oskyldige grafikern inte är att lita på?
Citera
2025-06-30, 23:06
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Anna-Lisa Gahn säger i förhör att Engström berättade att han var blivit hörd av polisen. Man skulle kanske tro polisen noterar namnet på dom man «hör».. men nåt sånt finns inte.

SE ljög från första sekund. Han hadde bara inte hunnit hitta på så många lögner än.

I så fall borde han ha funnits med på Windéns ingångsanmälan.

Där finns många namn, men ingen SE.

Enligt Anér hade varken polisen (Windén?) eller Supervittnet (AD?) sett till någon SE på platsen ...
Citera
2025-06-30, 23:07
Medlem
Så för att sammanfatta det hela så blev Engström hörd mordkvällen, men samtidigt blev han avvisad då det fanns ett ointresse hela vägen.

Bra! Då var det avklarat!
Citera
2025-06-30, 23:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Riktig källkritik konstaterar således att SE och den verkliga mördaren kan ha gått på liknande sätt utan att vara samma människa.

"Två-olika-personer-teorin"
Citera
2025-06-30, 23:17
Medlem
Citat:
I så fall borde han ha funnits med på Windéns ingångsanmälan.

Där finns många namn, men ingen SE.

Enligt Anér hade varken polisen (Windén?) eller Supervittnet (AD?) sett till någon SE på platsen ...

Nej, och det var ingen som såg honom när han satt på huk brevid Palme i flera minuter heller.
Inte äns när han reste sig i full höjd och pekade med hela armen in mot Tunnelgatan var det någon som såg honom.

Han nuppiga, tunna gamla överrock var tydligen svår att se i strålkastarljuset framför Dekorima.
Citera
2025-06-30, 23:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Så för att sammanfatta det hela så blev Engström hörd mordkvällen, men samtidigt blev han avvisad då det fanns ett ointresse hela vägen.

Bra! Då var det avklarat!

SE svarade sannolikt på polisens fråga om han sett GM och när han uppriktigt svarade att han inte gjort det blev han inte uppskriven.

Att SE tyckte att han blivit "förhörd" av polisen är inte svårt att förstå.

Jag tycker HJ beskriver en bild av hur det såg ut på mordplatsen:

https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E9979-00-B

Hans Johansson: Ja, jag skrek ju åt den första piket Södermalmspiketen VD 3 som kom, att han sprang bort där, men då ställer sig då den här basen för det här gänget och ska ha vittnesuppgifter och ska ha allt sånt där, och då har ju då, kutat ytterligare 20 sekunder bort.
.......
Dom sprang ju ur direkt, det var strongt gjort, ena killen han sprang ju fram direkt och gjort mun mot mun metoden på han där. Och jag gick ju ur också och lyssna och tittade där, så att det var virr-varr allting, det var ju kaos.
Jag kan inte tycka att det låter som om polisen prioriterade att ta information från perifera vittnen på mordplatsen faktiskt.
Citera
2025-06-30, 23:23
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Han påstår det själv, och visar det med eftertryck i TV.

Han påstår därmed, medvetet eller omedvetet, att han hade samma rutt som GM.

Eller menar du att den oskyldige grafikern inte är att lita på?

Han påstår så mycket.

De flesta är nog överens om att hans trovärdighet är tveksam. Då kan man inte bara godtyckligt bestämma vad han talar sanning om.

Ja, jag menar att det lediga förhållande till sanningen som han uppvisat även i andra sammanhang än MOP ligger fullt i linje med ett efterspelsvittne som bättrar på sin historia.
Citera
2025-06-30, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
SE svarade sannolikt på polisens fråga om han sett GM och när han uppriktigt svarade att han inte gjort det blev han inte uppskriven.

Att SE tyckte att han blivit "förhörd" av polisen är inte svårt att förstå.

Jag tycker HJ beskriver en bild av hur det såg ut på mordplatsen:

https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E9979-00-B

Hans Johansson: Ja, jag skrek ju åt den första piket Södermalmspiketen VD 3 som kom, att han sprang bort där, men då ställer sig då den här basen för det här gänget och ska ha vittnesuppgifter och ska ha allt sånt där, och då har ju då, kutat ytterligare 20 sekunder bort.
.......
Dom sprang ju ur direkt, det var strongt gjort, ena killen han sprang ju fram direkt och gjort mun mot mun metoden på han där. Och jag gick ju ur också och lyssna och tittade där, så att det var virr-varr allting, det var ju kaos.
Jag kan inte tycka att det låter som om polisen prioriterade att ta information från perifera vittnen på mordplatsen faktiskt.

Ja redan där fungerade altså taktiken att inte se själv mordet.

Han hadde inte hittat på den mörka urtavlan än, men det var nog den som räddade honom.
Redan där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in