2025-06-25, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Kan vara så att hon får mat, boende, möbler, prylar, cider, resor och j&j lyfter momsen då företaget betalar.

Är endast gynnsamt för J&J då dom slipper lön och skatt. Dåligt för Oliva om hon måste vara sjukskriven, pension(vet man inte sparar det under viss ålder) eller vill ha a-kassa.

Gött få vad man vill av farbror Jocke men dåligt för samhället och Olivia.
Sen går det ifrågasätta varför ens företaget ska anställa en barnflicka då båda föräldrarna är hemma hela dagarna.
Borde betalas med skattade pengar ur egen ficka.

2023 la dom 4,7miljoner på råvaror och förnödenheter. Är det rimlig kostnad på ett företag som inte bedriver restaurangverksamhet?

Önskar dom blev noggrant kontrollerade av skatteverket.

Nu är det däremot inte så att Olivia är deras barnflicka, utan deras assistent. (Vilket de har berättat) Hon tar hand om deras Lundell spa & deras AirBnB. Hon gör definitivt mer än att bara hjälpa till med barnen.
Tack
Citera
2025-06-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Vet vi om resan kommer att dokumenteras och användas som content?

Om ja så ifrågasätter jag exploateringen av barnen och den sjuka modern.

Om ja så verkar klanledaren med kludd i nyllet ha tappat det helt.

Vilken familjefader tar varje tillfälle att tjäna pengar när det innebär o% privatliv för barnen.
Sämsta farsan på länge.
Gör om gör rätt.

Ja, resan filmas. Överkom familjen när de åkte till Danmark och övernatta på samma ”camping” (stugor) som vi. Kameran i högsta hugg.

Personligen tycker jag att de kan åka på en resa själva, utan kameran i ansiktet på barnen. En familjeresa där man kan umgås med sin familj.
Tack
Citera
2025-06-25, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Kollade med Jocke och nej finns ingen överenskommelse. Pallal ljuger igen.

Jag vet, det har varit mycket påhitt måste jag säga.
Citera
2025-06-25, 20:16
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Har ni bevis det var Jocke? Nej just det. Varför skulle han gå mellanhand via polisen ens?
Varför skulle Jocke ljuga och säga att han kontaktade Skatteverket och KF eftersom han ville vara säker på att allt gick rätt till innan han gav pengarna till chrippa?
Hur visste den som du påstår skickade brevet att chrippas pengar fanns på jockes företag?
Citera
2025-06-25, 20:16
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Ja, det är ju det jag försöker få fram men de som verkar dyrka Joakim och Jonna får allting att låta som kritik.

Om Joakim inte mår bra, hur ska han då kunna hjälpa andra att må bra, speciellt när han inte verkar veta hur han ska göra för att själv må bra.

Tror inte Joakim bryr sig ett skit om hur dessa människor mår, det handlar bara om content och pengar. Har skrivit det tidigare och skriver det igen, han är en ulv i fårakläder.
Håller helt med dig
Citera
2025-06-25, 20:17
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Den 15 april 2024 upprättar Ekobrottsbrottsmyndigheten en formell polisanmälan. Utredningen har dock pågått en tid - det framgår av att anmälan redan då omfattar fem sidor. De har bl a tagit del av KFMs tidigare tillgångsundersökning och inhämtat grundläggande uppgifter om ev inkomster. Bland annat har den misstänkte på sociala medier pratat om en innestående "lön" på över 100tkr. Innan Eko övertar ärendet handläggs det hos den vanliga polisen i Norrköping, de utredde redan en anmälan om olaga hot.

Samma dag tipsas KFM om att det finns en fordran hos J&J AB.

Jag hoppas dock verkligen att brodern bidrog aktivt till den härva som började nystas upp i april 2024 - som alla moraliska agenter bör göra.
"Tipsas", ja alla vet ju vem som gav det tipset, eftersom personen själv sagt det på instagram

Jag har inge problem med att Chrippas pengar gick till att betala en liten del av hans skulder.
Men det är löjligt att påstå att Jocke inte kontaktade Skatteverket och KF när Jocke själva berättade att han kontaktade dem eftersom han ville kolla att allt gick rätt till, så hans företag inte skulle få problem.

Vilket jag kallar skitsnack, Jocke gick med på att ta in pengarna på sitt företag och betala chrippa trots att han visste om Chrippas skulder, detta plötsliga behov av att agera "moraliskt korrekt" hos Jocke grundar sig i att han var i bråk med Chrippa och ville jävlas.
Senast redigerad av Menethil 2025-06-25 kl. 20:22.
Citera
2025-06-25, 20:23
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoSmoothie123
Nu är det däremot inte så att Olivia är deras barnflicka, utan deras assistent. (Vilket de har berättat) Hon tar hand om deras Lundell spa & deras AirBnB. Hon gör definitivt mer än att bara hjälpa till med barnen.
Tack

Varför brukar då Olivia åka med på resor? Tar de med Lundell huset och spaet på resorna eller?
Citera
2025-06-25, 20:27
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoSmoothie123
Ja, resan filmas. Överkom familjen när de åkte till Danmark och övernatta på samma ”camping” (stugor) som vi. Kameran i högsta hugg.

Personligen tycker jag att de kan åka på en resa själva, utan kameran i ansiktet på barnen. En familjeresa där man kan umgås med sin familj.
Tack
Åker de på en resa utan kameran måste de betala resan själva.
Citera
2025-06-25, 20:36
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Kollade med Jocke och nej finns ingen överenskommelse. Pallal ljuger igen.
Ni har hållit på och bråkat om det där nu i 2 dagar, ni kan inte bevisa att ni har rätt, och om ni bevisar det finns risk att ni bryter mot 1.06.
Så hur många dagar ska ni hålla på att tjata om det? Räcker inte 2 dagar? Eftersom vi inte kommer längre i diskussionen.
Citera
2025-06-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Varför skulle Jocke ljuga och säga att han kontaktade Skatteverket och KF eftersom han ville vara säker på att allt gick rätt till innan han gav pengarna till chrippa?
Hur visste den som du påstår skickade brevet att chrippas pengar fanns på jockes företag?

Fast KF fick informationen av polis. Vad fattar du inte?

Jocke fick hem brev
Han kollade med KF och Skatteverket

Det finns tydligt dokumenterat att KF fick veta det av polis. Inte Jocke.

Men tro du vad du vill. Det verkar inte gå att övertyga dig att solen är rund heller säkert
Citera
2025-06-25, 21:32
Medlem
Citat:
Nu fakturerar ju Olivia dock. Kan ni bevisa hon jobbat över 40 %?
Kan Jocke bevisa att att Olivia bara jobbar 16 timmar per vecka?
Senast redigerad av Pallal 2025-06-25 kl. 21:35.
Citera
2025-06-25, 21:44
Medlem
Citat:
Fast KF fick informationen av polis. Vad fattar du inte?

Jocke fick hem brev
Han kollade med KF och Skatteverket

Det finns tydligt dokumenterat att KF fick veta det av polis. Inte Jocke.

Men tro du vad du vill. Det verkar inte gå att övertyga dig att solen är rund heller säkert

Det var ju bra att han kollade upp med kf & skatteverket kan jag tycka.

Och vad jag förstår efter att ha läst Chrippa tråden så kommer det ju fram vilken som kontaktade kf och sen var det ju polisen som även kontaktade kf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in