Citat:
Ursprungligen postat av
banal
Den 15 april 2024 upprättar Ekobrottsbrottsmyndigheten en formell polisanmälan. Utredningen har dock pågått en tid - det framgår av att anmälan redan då omfattar fem sidor. De har bl a tagit del av KFMs tidigare tillgångsundersökning och inhämtat grundläggande uppgifter om ev inkomster. Bland annat har den misstänkte på sociala medier pratat om en innestående "lön" på över 100tkr. Innan Eko övertar ärendet handläggs det hos den vanliga polisen i Norrköping, de utredde redan en anmälan om olaga hot.
Samma dag tipsas KFM om att det finns en fordran hos J&J AB.
Jag hoppas dock verkligen att brodern bidrog aktivt till den härva som började nystas upp i april 2024 - som alla moraliska agenter bör göra.
"Tipsas", ja alla vet ju vem som gav det tipset, eftersom personen själv sagt det på instagram
Jag har inge problem med att Chrippas pengar gick till att betala en liten del av hans skulder.
Men det är löjligt att påstå att Jocke inte kontaktade Skatteverket och KF när Jocke själva berättade att han kontaktade dem eftersom han ville kolla att allt gick rätt till, så hans företag inte skulle få problem.
Vilket jag kallar skitsnack, Jocke gick med på att ta in pengarna på sitt företag och betala chrippa trots att han visste om Chrippas skulder, detta plötsliga behov av att agera "moraliskt korrekt" hos Jocke grundar sig i att han var i bråk med Chrippa och ville jävlas.