2025-06-25, 21:54
  #14521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag vet inte exakt hur hon gjort men det går att fakturera som privatperson utan bolag.

Tex Egenanställningsföretag som tex Gigger, Bolagskraft osv

Så fungerar det:

1. Du registrerar dig hos ett av dessa företag.
2. Du gör jobbet och rapporterar vad du gjort och för hur mycket.
3. De fakturerar kunden åt dig.
4. När kunden har betalat, får du ut en lön efter skatt, arbetsgivaravgifter och deras avgift (ofta 4–6%).

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Hittar på? Kolla bolagets siffror så ser du företagets anställda. Det är 2 st, Jocke och Jonna. Eller är du så dum?
Varför pratar du om Giggler när hon är anställd?
Citera
2025-06-25, 21:56
  #14522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Varför pratar du om Giggler när hon är anställd?

Hon är inte anställd. Du skämmer bara ut dej. Som vanligt.
Citera
2025-06-25, 21:57
  #14523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Vilka oredovisade förmåner kan det vara fråga om? Resorna lär ju vara i jobbet. Kan det vara att hon äter tillsammans med barnen?


Och om man istället misstänker att arvode betalas ut svart, varifrån får J&J AB dessa svarta intäkter ifrån? Från J&Js hårt beskattade personliga inkomster? De tar inte ut några stora löner eller utdelningar.

Är det inte rimligt att hon bara jobbat runt 20% i snitt under året? Mer i perioder, ibland inte alls?
Resorna måste hon betala själv ifall 400Ben inte ljuger om att gon jobbar mindre än 16h per vecka.

Hon jobbar heltid och är anställd på heltid. Jocke och Jonna säger det.
Citera
2025-06-25, 21:57
  #14524
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Fast KF fick informationen av polis. Vad fattar du inte?

Jocke fick hem brev
Han kollade med KF och Skatteverket

Det finns tydligt dokumenterat att KF fick veta det av polis. Inte Jocke.

Men tro du vad du vill. Det verkar inte gå att övertyga dig att solen är rund heller säkert
Du säger att KF fick det ifrån polisen, en annan sa att KF fick ett tips ifrån någon.

Och vart fick polisen informationen att Chrippas pengar fanns i Jockes företag? Höll polisen på att granska Jockes företag och då upptäckte de Chrippas pengar?
Citera
2025-06-25, 21:59
  #14525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Nej dom utnyttjar inte henne, helt sjukt att man ens tror det.
Hon är heltidsanställd och tjänar bara 13k och måste betala sina resor själv ifall 400Ben inte ljuger. Dom utnyttjar henne.
__________________
Senast redigerad av Pallal 2025-06-25 kl. 22:07.
Citera
2025-06-25, 22:05
  #14526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Hon är inte anställd. Du skämmer bara ut dej. Som vanligt.
Varför ljuger Jocke och Jonna och berättar i videos och poddar att hon är heltidsanställd då?

Hur mycket jobbar Olivia?

När ska du visa konversationen som visar att jag ljuger? Du har mitt medgivande att visa upp allt ifall du maskar namn.
Citera
2025-06-25, 22:06
  #14527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Du säger att KF fick det ifrån polisen, en annan sa att KF fick ett tips ifrån någon.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fibb.co%2F9mfRxLj5

Här. 15/4. Kan du läsa?
Citera
2025-06-25, 22:11
  #14528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Deklarationen syns väl bara hennes inkomstbelopp som hon deklarerat?
I deklarationen syns belopp från företag hon fått ersättning.

Det är Jocke och Jonna AB som är ansvariga för att skicka in underlaget som Skatteverket tar upp som inkomst.

Du beskriver en falsk egenanställning.

Bestäm dig, fakturerar Olivia eller ljuger Jocke och Jonna?
__________________
Senast redigerad av Pallal 2025-06-25 kl. 22:14.
Citera
2025-06-25, 22:11
  #14529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Resorna måste hon betala själv ifall 400Ben inte ljuger om att gon jobbar mindre än 16h per vecka.

Hon jobbar heltid och är anställd på heltid. Jocke och Jonna säger det.

Varför skulle hon behöva det...? Det är hennes jobb att assistera bolagets verksamhet, som jag förstår det. Då kan det krävas resor.

Din uppgift om anställning kan förstås vara rätt, om ett par veckor vet vi, men det saknas stöds i de existerande boksluten. Efter 2021 verkar J&J ha tröttnat helt på att ha arbetsgivaransvar och lägger uppdragen externt istället.
Citera
2025-06-25, 22:17
  #14530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Varför skulle hon behöva det...? Det är hennes jobb att assistera bolagets verksamhet, som jag förstår det. Då kan det krävas resor.

Din uppgift om anställning kan förstås vara rätt, om ett par veckor vet vi, men det saknas stöds i de existerande boksluten. Efter 2021 verkar J&J ha tröttnat helt på att ha arbetsgivaransvar och lägger uppdragen externt istället.
Dom får inte dra redan på företaget för en person som inte jobbar minst 6 timmar varje dag av resan.

Ifall hon jobbar 40% som Jocke tydligen sagt till 400Ben så ska hon efter en 2 veckors tjänsteresa behöva ha 5-6 veckors ledighet.

Jocke och Jonna sa i mitten av 2024 att Olivia har blivit heltidsanställd hos dom igen.
__________________
Senast redigerad av Pallal 2025-06-25 kl. 22:38.
Citera
2025-06-25, 22:22
  #14531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
för att ifall hon jobbar 40% som Jocke tydligen sagt till 400Ben så ska hon efter en 2 veckors tjänsteresa behöva ha 5-6 veckors ledighet.

Var skrev jag det? Dina ständiga lögner alltså...
Citera
2025-06-25, 22:23
  #14532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja, undrar också var dessa svarta pengar skulle komma ifrån då. Jocke och Jonna tar ju ut så lite i lön. Och finns svarta pengar går ju bolaget bättre än de vita siffrorna. Så kan det ju inte vara
Menar du att dom vita siffrorna är riktiga pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in