2025-06-18, 06:17
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummihajen
Du kan ju bara söka i FUP efter ordet Porsche, men denna gången har jag gjort jobbet åt dig: Sida 384 under rubriken ”hur tog ni er från entré till Ginbaren?”
Jag tänker inte läsa den där FUPn igen, maken på korkade människor har jag aldrig läst om, vem är det som säger hon fick skjuts i porschen? Är det Elin själv kan vi nog ta det med en nypa salt med isf.
Citera
2025-06-18, 09:08
Medlem
gummihajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Jag tänker inte läsa den där FUPn igen, maken på korkade människor har jag aldrig läst om, vem är det som säger hon fick skjuts i porschen? Är det Elin själv kan vi nog ta det med en nypa salt med isf.

Hur tog ni er från entré till Ginbaren?
Med min bil. Då åkte Charles Elin och Victor med mig och Andy tog taxi med de andra.
Victor och Elin satt där bak och Charles satt bredvid mig. Jag upplevde det som att Andy
Charles och Victor blev imponerade av mitt jobb och att de blev imponerade av Porsche och
de gav mig mycket komplimanger för det. Jag tänker det relevant eftersom Elin var med tre
killar som jag tänkte att de är vänner och sen att de träffade och att de tre killarna blev
imponerade på mig att jag bjöd på öl, bilen, de kändes som att du såg upp till mig
karriärmässigt.
Tillägg vid uppläsning: Min analys var att det kan bidragit till Elins känslor för mig jo med
att tre killar blev imponerade av mig.

Hur mycket hade du druckit på Entré då?
2–3 öl.
Citera
2025-06-18, 09:45
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Med min bil. Då åkte Charles Elin och Victor med mig och Andy tog taxi med de andra.
Victor och Elin satt där bak och Charles satt bredvid mig. Jag upplevde det som att Andy
Charles och Victor blev imponerade av mitt jobb och att de blev imponerade av Porsche och
de gav mig mycket komplimanger för det. Jag tänker det relevant eftersom Elin var med tre
killar som jag tänkte att de är vänner och sen att de träffade och att de tre killarna blev
imponerade på mig att jag bjöd på öl, bilen, de kändes som att du såg upp till mig
karriärmässigt.
Tillägg vid uppläsning: Min analys var att det kan bidragit till Elins känslor för mig jo med

2–3 öl.
OK, vad är så farligt med det här då?
Citera
2025-06-18, 11:14
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är målsägande själv som säger att han är lyckligt gift. Tror du inte på målsägande?

Målsägande har två små barn. Och är gift och har således angivit ett trohetslöfte.

21-åringen krossar "bara" sin sambos hjärta, genom sin otrohet.

Hans handling talar emot honom själv så det är inte logiskt att tro på honom i detta fall. Därför jag gav dig en trolig förklaring till hans otrohet.

Jag ser två krossade hjärtan.

Målsägande verkar varje fall ha det gott ställt, jag är säker på att hon och barnen kommer klara sig rent ekonomiskt. Samtidigt som en sådan här händelse kan göra honom till en mer närvarande farsa till ungarna.

Otroheten smäller väl hårdare för sambon, som till att börja med har bilden av dom två fast på näthinnan, riskerar att straffas för hans reaktion, har dessutom blivit utsatt tidigare för otrohet. Har förmodligen inte samma ekonomiska förutsättningar.

Försöker igen, varför tror du inte att 21 åringen är ärlig med sin tidigare otrohet?
Citera
2025-06-18, 12:03
Medlem
Citat:
karriärmässigt.

2–3 öl.

Sitter målsäganden i förhör och erkänner att han kört rattonykter, eller var det någon annan som körde bilen?
Citera
2025-06-18, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Någon som vet var Elin arbetade?

En kvantum butik vid erikslust i Malmö
Citera
2025-06-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olva
Tack, där och några sidor framåt. Så sjukt. Vilken oerhörd slampa.
Nu är bara frågan, vem är denne Eric? Han är ju den enda som gått vinnande ur den här soppan

Den killen har också flickvän, efternamnet är grevstad.
Citera
2025-06-18, 12:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är målsägande själv som säger att han är lyckligt gift. Tror du inte på målsägande?

Målsägande har två små barn. Och är gift och har således angivit ett trohetslöfte.

Dvs. Han sviker sitt trohetslöfte till sin fru och han sviker deras två små barn genom sin otrohet. Ochdessutom krossar han sin frus hjärta.

Varför skuldbelägger du brottsoffret? Det är han (målsäganden )som blivit utsatt för misshandel och falsk angivelse.

Det är INTE heller något brott att vara otrogen.

Citat:
21-åringen krossar "bara" sin sambos hjärta, genom sin otrohet. Och han har redan krossat hennes hjärta, minst en gång innan. Den 14 mars då han gjorde slut via sms och via sms körde ut henne ur deras gemensamma hem.

Om hon blev utkört så fanns det säkert en stor anledning till detta. Det ursäktar inte hennes otrohet.

Inte heller ursäktar det dina försvarstal för 21-åringen och hennes otrohet och påhittade våldtäkt.

Citat:
Det finns gradskillnader i otrohets-helvetet. Och för min del är det uppenbart att målsägande tar guldmedalj i svinigast otrohet, av de två. Eftersom han bryter mot äktenskapslöften och hans otrohet drabbar hans två små barn.

21-åringens otrohet har orsakat misshandel och falsk angivelse. Hon vinner guldet utan konkurrens.

Citat:
Medans 21-åringen och sambon har en destruktiv relation, de två inte ens borde vara i. De är uppenbarligen inte bra för varandra.

21-åringen är helt uppenbart inte bra för sambon eftersom hon är otrogen.

Citat:
Otrohet är givetvis illa ändå, men som sagt: finns gradskillnader I otrohets-helvetet. 21-åringens otrohet drabbar inga barn (för de har inga barn) och hon bryter inte mot ett trohetslöfte.

Hon har definitivt svikit sin sambo när hon varit otrogen med en främmande man på en krogtoalett.

Citat:
Och vad gäller brotten, så är det själva misshandeln som leder fram till de andra två lagbrotten.

Det är fortfarande den 21-åriga kvinnans otrohet som lett fram till misshandeln och den påhittade våldtäkten. Om du vill skuldbelägga någon i denna soppa så är det kvinnan du ska fokusera på.

Citat:
Hade sambon inte misshandlat målsägande så hade inte 21-åringen falskt anklagat honom för våldtäkt och sambon hade inte gjort sig skyldig till medhjälp till falsk angivelse. Och målsägande säger att det är brottet som rör falsk angivelse som är det brott som påverkat honom mest illa. Ett brott som aldrig hade skett om det inte vore för misshandeln.

Samtidigt hade inget av brotten ägt rum om det inte vore för att den 21-åriga kvinnan var otrogen och svek sin sambo.
Citera
2025-06-18, 13:20
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Vad skriver du ens om? Välgörenhet?

Dvs. Han sviker sitt trohetslöfte till sin fru och han sviker deras två små barn genom sin otrohet. Och dessutom krossar han sin frus hjärta.

21-åringen krossar "bara" sin sambos hjärta, genom sin otrohet. Och han har redan krossat hennes hjärta, minst en gång innan. Den 14 mars då han gjorde slut via sms och via sms körde ut henne ur deras gemensamma hem.

Det finns gradskillnader i otrohets-helvetet. Och för min del är det uppenbart att målsägande tar guldmedalj i svinigast otrohet, av de två. Eftersom han bryter mot äktenskapslöften och hans otrohet drabbar hans två små barn.

Medans 21-åringen och sambon har en destruktiv relation, de två inte ens borde vara i. De är uppenbarligen inte bra för varandra.

Otrohet är givetvis illa ändå, men som sagt: finns gradskillnader I otrohets-helvetet. 21-åringens otrohet drabbar inga barn (för de har inga barn) och hon bryter inte mot ett trohetslöfte.

Men fortsatt: otrohet är inget lagbrott. Men misshandel, falsk angivelse och medhjälp till falsk angivelse är det.

Och vad gäller brotten, så är det själva misshandeln som leder fram till de andra två lagbrotten. Hade sambon inte misshandlat målsägande så hade inte 21-åringen falskt anklagat honom för våldtäkt och sambon hade inte gjort sig skyldig till medhjälp till falsk angivelse. Och målsägande säger att det är brottet som rör falsk angivelse som är det brott som påverkat honom mest illa. Ett brott som aldrig hade skett om det inte vore för misshandeln.
Man har väl ett trohetslöfte ändå ett sk förbund så fort man är i ett förhållande och dessutom är sambos.

Sedan kan de varit förlovade med inte för det framkommer i FUp, men kan ha varit så ändå det vet ju inte vi, och det spelar heller ingen roll här.

Skuldbellägga brottsoffer hade du aldrig gjort om det vore en kvinna ellerhur? Riktigt dåligt gjort faktiskt, det är precis så man inte ska göra med våldtäksoffer säger ju alla "tyckare" och "förstå sig påare", men är rollerna ombytta så går det utmärkt enligt dig.
Citera
2025-06-18, 13:33
Medlem
Computerzs avatar
Citat:
Och inte ett ord nämner ni om målsägandes otrohet. Mor sin fru som han uppger sig vara lyckligt gift med och har två små barn med. Frugan som förmodligen var hemma med deras barn, medans han har sex på en krogtoalett med en ung kvinna han känt I bara 30 minuter. Är inte han en "slampa/slyna" enligt er?

Och inte ett ord nämner ni om lagbrotten: grov misshandel, falska angivelse och medhjälp till falsk angivelse.

Nej, ni stirrar bara på otroheten som 21-åringen gjort sig skyldig till. Som inte ens är ett lagbrott.

Jag anser nog att otrohet mot någon man har barn ihop med är sju resor värre än otrohet mot någon som man är i en destruktiv relation med. 21-åringen och sambon borde inte ens ha varit ett par.

Och det är fan sju resor värre med grov misshandel och falsk angivelse och medhjälp till falsk angivelse, än med otrohet. Även om otrohet givetvis är illa.

målsägandes otrohet är inget brott. han blev dessutom grovt misshandlad så jag låter honom vara.

tjejen som är otrogen två gånger under samma dag samt falsk anmäler honom för våldtäkt är mycket allvarligare. att du inte förstår skillnad mellan otrohet och falsk angivelse som är ett grovt brott får stå för dig. men det är stor skillnad enligt mig.
Citera
2025-06-18, 14:28
Medlem
Citat:
Och inte ett ord nämner ni om målsägandes otrohet. Mor sin fru som han uppger sig vara lyckligt gift med och har två små barn med. Frugan som förmodligen var hemma med deras barn, medans han har sex på en krogtoalett med en ung kvinna han känt I bara 30 minuter. Är inte han en "slampa/slyna" enligt er?

Och inte ett ord nämner ni om lagbrotten: grov misshandel, falska angivelse och medhjälp till falsk angivelse.

Nej, ni stirrar bara på otroheten som 21-åringen gjort sig skyldig till. Som inte ens är ett lagbrott.

Jag anser nog att otrohet mot någon man har barn ihop med är sju resor värre än otrohet mot någon som man är i en destruktiv relation med. 21-åringen och sambon borde inte ens ha varit ett par.

Och det är fan sju resor värre med grov misshandel och falsk angivelse och medhjälp till falsk angivelse, än med otrohet. Även om otrohet givetvis är illa.

Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
målsägandes otrohet är inget brott. han blev dessutom grovt misshandlad så jag låter honom vara.

tjejen som är otrogen två gånger under samma dag samt falsk anmäler honom för våldtäkt är mycket allvarligare. att du inte förstår skillnad mellan otrohet och falsk angivelse som är ett grovt brott får stå för dig. men det är stor skillnad enligt mig.

Hur har du det med läsförståelsen?
Läs mitt Ivan inlägg igen och Läs det ordentligt denna gång.
Citera
2025-06-18, 14:33
Medlem
gummihajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbeniburk
Den killen har också flickvän, efternamnet är grevstad.
Hur kom det fram till att det är han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in