Citat:
Ursprungligen postat av
JossaNs
Jag tror att du inte visste att det var norska utan trodde det var danska är alla svar vi behöver.
Sedan vidare, vi satte oss ner och la den mitt i prick när det gällde chalmeristen, jag misstänker att KR i Helsingborg, annat rättsfall som har med våldtäkter att göra, för det fall det är överklagat kommer han att gå loss han också i HovR.
Akke förstår du, anledningen oftast är inte att vi har taskig kvinnosyn, anledningen är oftast att vi ser världen och omvärlden för vad den är, utan det där lilla rosa filtret där alla är snälla och goda.
I den verkligheten jag kommer från så gör folk saker av anledningar, anledningarna varierar, men saker sker mycket, mycket sällan slumpartat och nästan alltid uteslutande för att någon agerat för att få ett önskat eller oönskat utfall.
I detta fallet som vi diskuterat till leda, handlades det och sedan fick man lite mer än man klarade av att tugga. Men handlandet initialt utan att veta att tuggan skulle bli för stor, det var att vara otrogen, resten som följer är resultatet av den handlingen.
Och igen, jag skiter högaktningsfullt i att beteendet är lagligt.
Otroheten är startskottet till en serie händelser och dessa händelser måste E och V nu ta konsekvenserna för.
Var det så för övrigt att V var kontrollerande och svartsjuk som påståtts tidigare så kan vi ju med facit i hand konstatera att;
Hans känslor inte var uppdiktade i hans huvud utan fullkomligt och obestridligt korrekta och med direkt förankring till verkligheten.
Hor, dubbelt hor och lönskaläge var det mer än hundra år sedan det avkriminaliserades, det senare kom att kallas för Stockholmsäktenskap och har förekommit sedan urminnes tider. En gammal vän berättade om ett fall med en kvinna som hade varit otrogen, mannen hade dåligt ölsinne och tjatade om detta ganska ofta och en vacker dag så sa kvinnan att det minsann hade varit värt det. Då blev det liv i luckan och eftersom de bodde i ett flerfamiljshus och en del av dramat (våld i nära relationer) utspelade sig i trapphuset så kom Polisen. Åtal väcktes, i rätten var kvinnan ångerfull och klandrade sig själv. Åklagaren sa att det inte var ett brott i lagens mening att vara otrogen, att slå någon däremot var olagligt.
Tjejen hade fortfarande inte sex med sig själv, någon initierade till det och det var inte tjejen.
Förstår du har svårt att förstå det.