2025-06-17, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tror du inte sambon har den spärren? Tror du han har misshandlat henne vid andra tillfällen?

Nej jag tror han handlade i plötslig ilska, utan spärrar. Men att om det varit hon skulle han kanske besinnat sig snabbare.. Nej, jag tror inte att han misshandlat henne.
Citera
2025-06-17, 22:31
Medlem
Orgelnistens avatar
Hoppas att hon suger och knullar bättre än hon sjunger …
https://www.facebook.com/SkanorFalst...64757097666986
Märkligt att församlingen inte tagit bor facebookinläggen där horkonan sjunger.
Jag har mejlat kyrkoherden men inte fått något svar.
Senast redigerad av Orgelnisten 2025-06-17 kl. 22:35.
Citera
2025-06-17, 22:50
Medlem
MongoHasses avatar
Tycker synd om hustrun och barnen till den kåte VD:n som inte kunde hålla kuken i styr. Tycker också synd om kuksugerskans föräldrar nere i Skanör. Där lär många titta stort och snacket gå. Det lär nog inte bli så mkt kyrkosång längre utan mest avsugningar för det är nog större intresse för det...
Citera
2025-06-17, 23:56
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Det är skillnad på förklaring och på ursäkt.

Tilliten blir ju rätt förstörd om någon ska kasta ut en och göra slut lite till och från. Ingen ursäkt till otrohet. Men en rimlig och logisk förklaring.

Någon rimlig och logisk förklaring till målsägandes otrohet finns däremot inte. Han påstår sig vara lyckligt.gift och har två små barn med sin fru... Och ändå är han otrogen efter 30 minuters bekantskap med 21-åringen. Hans otrohet är betydligt fulare och smutsigare, sett till hans förhållande och livssituation. Och även helt obegripligt.

Det finns logiska förklaringar till 21-åringens och sambons handlingar. Inga ursäkter. Men logiska förklaringar.

Målsägandes otrohet finns det dock ingen logik bakom.

Absolut, då är du väldigt tydlig med din förklaring till varför 21 åringen agerar som hon gör.

Tilliten blir också rätt förstörd av otrohet. Men det saknas tyvärr självrespekt här, åt båda håll.

Att vara gift och ha två små barn och ett jobb med vad jag antar ganska stora ansvarsområden är väl slitsamt för vilken relation som helst, då dyker denna charmerande unga kvinnan upp och visar intresse. Där har du väl en tillräcklig förklaring om men inte ursäkt, till varför en på pappret, lycklig gift man med småbarn, vid ett svagt ögonblick tänker med sin libido.

Jag vill hävda att en otrohet har samma värde, det är två krossade hjärtan som fått djupa sår. Men då måste du kunna skilja på sak och person.

Börja du väga in vem av dom drabbade som skänker mer till välgörenhet och beter sig artigt inför dom äldre. Då kan du såklart hitta en favorit. Men en otrohet gör lika ont i stunden för ett så kallat svin som för en prinsessa.

21 åringen stod inte upp för den otroheten hon inte blev påkommen med, känns på något sätt ganska väntat och logiskt, eller?
Citera
2025-06-18, 00:05
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Det lär nog inte bli så mkt kyrkosång längre utan mest avsugningar för det är nog större intresse för det...

Är kyrkan lite kvicktänkt här så kan dom ju hitta på ett nytt snabbt och effektivt sätt att samla in kollekt på. Kommer kunna bygga ut kyrkan på nolltid.

Men jag ber om ursäkt till fader vår ifall min tanke är av det olydiga slaget.
Citera
2025-06-18, 00:23
Medlem
gummihajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Har han skjutsat Elin i sin porsche? visa mig gärna vart i fup det står.
Du kan ju bara söka i FUP efter ordet Porsche, men denna gången har jag gjort jobbet åt dig: Sida 384 under rubriken ”hur tog ni er från entré till Ginbaren?”
Citera
2025-06-18, 00:25
Medlem
gummihajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummihajen
Du kan ju bara söka i FUP efter ordet Porsche, men denna gången har jag gjort jobbet åt dig: Sida 384 under rubriken ”hur tog ni er från entré till Ginbaren?”
Förresten, det betyder även att han körde rattfull den aktuella kvällen vilket gör honom ytterligare svinaktig.
Citera
2025-06-18, 02:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Finns tre skurkar i detta dramat:
1. Målsägande som är otrogen mot sin fru som han har två små barn med, slår sönder en familj för sex på en krogtoalett med en person han känt I 30 minuter.
2. 21-åringen som är otrogen mot sin sambo som är på samma ställe ich därmed råkar se det hela. Hon har dessutom begått allvarligt lagbrott iom den falska angivelsen, vilket hon gör för atg rädda sin sambo från rättslig påföljd kring misshandeln.
3. Sambon som begår lagbrott Då han grovt misshandlar målsägande när han ser otroheten. Han har även begått ytterligare ett allvarligt lagbrott: medhjälp till falsk angivelse.

Målsägandes fru och två små barn är de sanna offren i denna soppan.

Det är inget brott att vara otrogen som du själv påpekat tidigare så det finns bara två skurkar i detta drama och det är först och främst 21-åringen med sambon på andra plats.
Citera
2025-06-18, 02:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Otrohet är inte olagligt. Resten är det.

Ändå håller du på och svartmålar målsäganden i inlägg efter inlägg pga hans otrohet trots att otrohet inte är olagligt.

Du borde kanske fokusera på skurkarna i detta drama istället, dvs 21-åringen med sambo.
Citera
2025-06-18, 02:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
1. Otroheten är målsägande och 21-åringen gemensamt ansvariga för. De båda var otrogna mot sina respektive

Säg oss något mer som vi inte redan vet.

Citat:
2. När det gäller otroheten så är målsägande en värre skurk än 21-åringen, han är ju gift och har två små barn. Han borde sagt "tack, men nej tack". Åkt hem till sin fru och sina små barn. 21-åringen är otrogen mot sin ambivalent sambo, det är illa, men inte lika illa. Finns liksom gradskillnader i otrohets-helvetet.

Fast nu ignorerar du att 21-åringen var otrogen med en kille till ( Er*c) förutom målsäganden och det gör att hennes otrohet på toaletten med målsäganden blir än värre vad gäller gradskillnaden i otrohetshelvetet.

Citat:
3. Men misshandeln är sambon helt och hållet ansvarig för. Man får inte slå någon, trots att denna sätter på ens partner.

Vet du vad sambon tycker om att hon var otrogen en gång till?

Citat:
4. Och falska angivelsen är 21-åringen helt ich hållet ansvarig för. Man får inte falskt tillvita någon, för att man vill rädda sin sambo från Fängelse.

Hon borde inte heller ha varit otrogen dubbla gånger. Maken till opålitlig flickvän får man leta efter.

Citat:
5. Och medhjälp till falsk angivelse är sambon helt och hållet ansvarig för.

Hade inte hans flickvän varit otrogen så hade inte han heller behövt bli arg och misshandlat målsäganden när han tog de på bar gärning.
Citera
2025-06-18, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Absolut, då är du väldigt tydlig med din förklaring till varför 21 åringen agerar som hon gör.

Tilliten blir också rätt förstörd av otrohet. Men det saknas tyvärr självrespekt här, åt båda håll.

Att vara gift och ha två små barn och ett jobb med vad jag antar ganska stora ansvarsområden är väl slitsamt för vilken relation som helst, då dyker denna charmerande unga kvinnan upp och visar intresse. Där har du väl en tillräcklig förklaring om men inte ursäkt, till varför en på pappret, lycklig gift man med småbarn, vid ett svagt ögonblick tänker med sin libido.

Jag vill hävda att en otrohet har samma värde, det är två krossade hjärtan som fått djupa sår. Men då måste du kunna skilja på sak och person.

Börja du väga in vem av dom drabbade som skänker mer till välgörenhet och beter sig artigt inför dom äldre. Då kan du såklart hitta en favorit. Men en otrohet gör lika ont i stunden för ett så kallat svin som för en prinsessa.

21 åringen stod inte upp för den otroheten hon inte blev påkommen med, känns på något sätt ganska väntat och logiskt, eller?

Vad skriver du ens om? Välgörenhet?

Det är målsägande själv som säger att han är lyckligt gift. Tror du inte på målsägande?

Målsägande har två små barn. Och är gift och har således angivit ett trohetslöfte.

Dvs. Han sviker sitt trohetslöfte till sin fru och han sviker deras två små barn genom sin otrohet. Och dessutom krossar han sin frus hjärta.

21-åringen krossar "bara" sin sambos hjärta, genom sin otrohet. Och han har redan krossat hennes hjärta, minst en gång innan. Den 14 mars då han gjorde slut via sms och via sms körde ut henne ur deras gemensamma hem.

Det finns gradskillnader i otrohets-helvetet. Och för min del är det uppenbart att målsägande tar guldmedalj i svinigast otrohet, av de två. Eftersom han bryter mot äktenskapslöften och hans otrohet drabbar hans två små barn.

Medans 21-åringen och sambon har en destruktiv relation, de två inte ens borde vara i. De är uppenbarligen inte bra för varandra.

Otrohet är givetvis illa ändå, men som sagt: finns gradskillnader I otrohets-helvetet. 21-åringens otrohet drabbar inga barn (för de har inga barn) och hon bryter inte mot ett trohetslöfte.

Men fortsatt: otrohet är inget lagbrott. Men misshandel, falsk angivelse och medhjälp till falsk angivelse är det.

Och vad gäller brotten, så är det själva misshandeln som leder fram till de andra två lagbrotten. Hade sambon inte misshandlat målsägande så hade inte 21-åringen falskt anklagat honom för våldtäkt och sambon hade inte gjort sig skyldig till medhjälp till falsk angivelse. Och målsägande säger att det är brottet som rör falsk angivelse som är det brott som påverkat honom mest illa. Ett brott som aldrig hade skett om det inte vore för misshandeln.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-06-18 kl. 04:15.
Citera
2025-06-18, 06:03
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Varför ställer du frågor jag redan har svarat på? Läs om, läs tätt och försök förstå vad jag skrivit.
Ja du svarade det finns olika grader av otrohet, och du sa mera att kvinnor som inte är gifta och ej har barn med sin partner, ser du inte så allvarligt på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in