Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Han trodde ju enligt domen på att hon höll på att bli våldtagen. Då är det fullt begripligt att han misshandlade målsägande. I nödvärn för målsägande.
Men om han upptäckte en otrohet, då är det inte fullt begripligt med misshandel. Då handlar det om hans egen aggressionsproblematik.
Jag har inte tagit någon i försvar. Det är du som har extremt dålig läsförståelse.
Däremot ska rätt vara rätt.
1. Ska man diskutera 21-åringens otrohet, så ska man givetvis också diskutera målsägandes otrohet, då den även drabbar två små barn.
2. Och man behöver även se till att 21-åringens otrohet skedde i ett dåligt förhållande där hon två veckor tidigare blivit dumpad av sin sambo (som sedan tog tillbaka henne).
3. Att 21-åringen inte stod ut med att hennes sambo skulle åka i fängelse. Och därmed falskt anklagade målsägande för våldtäkt.
Inget av detta är att ta 21-åringen i försvar. Utan mer att nyansera bilden. Vilket behövs när kvinnohatare som du huserar tråden.
I övrigt låter domen bra. Men jag hade nog trott på iaf 2 års fängelse för 21-åringen. Med tanke på allvarlighetsgraden i den falska angivelsen. Men som Mimur skriver, det uppdagades ju snabbt, så kan ju vara det som gav kortare påföljd. Och att hon inte är straffad sedan tidigare.
Va?! Vadå "även drabbar två små barn" ??! Vad i helvette har de med detta att göra? Inte nog med att en krogtoa är sanitärt nog för att dela kroppsvätskor, ska man också blanda in små barn i detta?!?
Vem bryr sig om att någon ens gjort sig skyldig till otrohet på måfå? Spelar ingen roll om mannen var gift, hade barn, eller var en Lemur från skogen.. Situationen och varseblivningen ledde sekundvist in till att pitten åker in på en ung tjej från ingenstans när man egentligen är på en afterwork, är så osannolik situation att situationen tar över förnuftet.. Detta är knappast OTROHET i dem grad att otroheten grundar sig i att lura kvar en fru och barn och planera å styra upp en trohet till någon annan och lämna dem andra övergivna till mållöshet..
Hur tänker man ens? Någon investerar tid å möda på familj, och wips dyker det upp en främmande 20 åring å pisse slangen åker in i grottan ocy BAM ! Barnen har ingen far som kommer hem längre, och ingen annan som kan VABBA än mamman om det händer något någon av barnen och dessutom måste batala en hel hyra själv, mat å liv??
Däremot så var hon där med sin pojkvän.. På en krog.. Och pojkvännen går all in på att misshandla isönder någon på en reflex lika snabb som man såg något i ögonvrån å hann fånga den med handen innan ens huvudet roterat tillräckligt att ögat kan se den innanför ögats det är inte suddigt längre zonen?!!? Så han verkligen kan säga "jag trode verkligen att det var en våldtäkt",
Med vilket jävla sinne?? Kassörskan öppnar kassan för å ta fram växxel "JAG TRODE VERKLIGEN KASSÖRSKAN HÖLL PÅ STYCKA NÅGON!"
Är folk verkligen så jävla fel funtade att de är totalt blinda för hur allt agerar i de olika situtionerna man befinner sig i?
Vilka jävla barn är drabbade???