2025-06-16, 12:15
Medlem
Smittorisks avatar
Europol bekräftar

Citat:
Europe-wide takedown hits longest-standing dark web drug market
Administrator arrested in Spain; top vendors targeted in Sweden.

https://www.europol.europa.eu/media-...eb-drug-market

Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Polisen såklart

Som jag antog.
Citera
2025-06-16, 12:16
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/...angd-av-polis/

Svensk polis har gripit en man som är identifierad som tidigare moderator och ansvarig för driften av en av Darknets största marknadsplatser för narkotika, Archetyp. Fler svenskar är misstänkta för att ha drivit sajten.

Vid tillslaget var 73 svenska säljare aktiva. Svensk polis har identifierat ett antal av dem och gjort ett flertal tillslag kopplat till den internationella brottsbekämpande insatsen.

Utredningen fortsätter och svensk polis räknar med fler gripanden.
Citera
2025-06-16, 12:28
Medlem
Så. Hur många dagar tar det innan vi får upp en ny sida för försäljning av illegala rusmedel?
Citera
2025-06-16, 12:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvisp.Presley
Så. Hur många dagar tar det innan vi får upp en ny sida för försäljning av illegala rusmedel?

Just nu finns Abacus, Drug Hub och Dark Matter samt ett större antal mindre marknader som man kanske inte vill lita på.
Citera
2025-06-16, 12:33
Medlem
Säger igen otroligt tråkigt aldrig varit med om en lika bra sida och varit med sen fs2. All heder till ASNT! We are archetyp
Citera
2025-06-16, 12:42
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenSnorkig
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/...angd-av-polis/

Svensk polis har gripit en man som är identifierad som tidigare moderator och ansvarig för driften av en av Darknets största marknadsplatser för narkotika, Archetyp. Fler svenskar är misstänkta för att ha drivit sajten.

Vid tillslaget var 73 svenska säljare aktiva. Svensk polis har identifierat ett antal av dem och gjort ett flertal tillslag kopplat till den internationella brottsbekämpande insatsen.

Utredningen fortsätter och svensk polis räknar med fler gripanden.

Tack för att du delar med dig.

Mycket intressant.

Citat:
Vid tillslaget var 73 svenska säljare aktiva. Svensk polis har identifierat ett antal av dem

Mycket nyfiken på detta... jag tänker på om säljarna kanske fanns på FS4 också.

Kan Polisen ha kommit över PGP koder eller liknande hos säljarna så lär det ju bli ett jävla liv.

Vem vet, kanske Polisen som tar emot din nästa order på FS4 om de nu kommit åt ett "antal säljare"?
Senast redigerad av Smittorisk 2025-06-16 kl. 12:45.
Citera
2025-06-16, 13:59
Medlem
Unoerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Tack för att du delar med dig.

Mycket nyfiken på detta... jag tänker på om säljarna kanske fanns på FS4 också.

Det var i stort sett exakt samma svenska säljare på ARC som på FS.
Citera
2025-06-16, 14:01
Medlem
bottenskrapads avatar
är flugsvamp nere?
Citera
2025-06-16, 14:03
Medlem
Provade regga mig på Abacus men verkar enligt mig rätt krånglig och tjorvig att navigera sig igenom. Brukar internationella marknader få fler versioner? Alltså som flugan 1 sen 2.0,3.0 osvosv. Vill minnas silkroad hade de men minnet kan svika!
Citera
2025-06-16, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackpanna
Provade regga mig på Abacus men verkar enligt mig rätt krånglig och tjorvig att navigera sig igenom. Brukar internationella marknader få fler versioner? Alltså som flugan 1 sen 2.0,3.0 osvosv. Vill minnas silkroad hade de men minnet kan svika!

Hur hittar du rätt address?
Citera
2025-06-16, 14:18
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenskrapad
är flugsvamp nere?
Nej, jag kommer in.

arch var alltså tillslag, var ändå var det sååå säkert enligt alla trogna fans. Säljarna passade säkerligen på o scamma under tiden, finns ingen skön moral i dessa siter som alla förstår.

Flugis är öppen o håller väl flaggan tills dess dessa oxå åker, det kommer ske frågan är när. bästa är gatan som alltid.
Senast redigerad av Bluebeast72 2025-06-16 kl. 14:20.
Citera
2025-06-16, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenskrapad
är flugsvamp nere?

Vet inte. Kommer ej in heller.

Fungerar tydligen
Senast redigerad av King Devil 2025-06-16 kl. 14:27. Anledning: Folk kommer tydligen in på fs4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in