Citat:
Ursprungligen postat av
movingmad
Vart fan vänder man sig för att skaffa Monero nuförtiden på ett säkert sätt?
I detta exemplet använder jag Cakewallet.
Se till att ha en Litecoin-plånbok i Cakewallet och en Monero-plånbok.
Köp någon billigare krypto (rekommenderar inte bitcoin pga priset, överföringskostnaderna kommer vara sjukt höga), exempelvis Litecoin. Om du ska använda någon annan krypto så får du skapa en plånbok just för den i Cakewallet.
I Cakewallet tar du sedan och gör en konvertering, från Litecoin till Monero.
Finns en "Swap"-knapp i den nedersta menyn i Cakewallet.
Eftersom du vill ha en "säker" metod att skaffa Monero på så känns detta relativt säkert. Du maskerar ditt köp som en investering i en kryptovaluta som inte är känd för drogköp, sen växlar du krypton till en valuta som är (iallafall i sverige) mer ökänd för just drogköp. Men den exchange du handlade från ser ju bara att du investerar i lite mer ovanliga kryptos, och om du någonsin (lär aldrig hända, men ändå) blir ifrågasatt av polisen varför du köper krypto så är det ju mer trovärdigt ifall du säger att du investerar i det, än om det hade varit Monero du köpt.
Annars kan du väl köpa Monero i Cakewallet också, dock har jag själv aldrig gjort det.
Notera:
Jag har själv använt denna metod, för att växla Bitcoin till Monero.
Till nästa köp kommer jag använda Litecoin dock eftersom det är en billigare krypto (men inte billig nog för att vara obskyr och svår att växla).