2025-06-02, 07:54
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
Well, Rawa växte väl upp i ett ghetto som våra politiker skapat, ser inget märkvärdigt med utvecklingen, en 10 åring kunde ha räknat ut resultatet.

Västvärldens politiker skickar miljarder till många konflikthärdar där oskyldiga hela tiden dödas, ser inte särskilt stor skillnad på dom och Rawa.

Men sympatiserar såklart samtidigt med alla oskyldiga, i alla konflikter.
Okej , så alla krig beror på att folk bott i slummen/ghetton utan ekonomi? Putin har typ alla pengar i världen lever LYX, går på Ukraina , han har ju lyxliv, varför pippar han ett land med krig dessutom som är mindre än hans? Han behöver inte ens göra det men gör det ändå, GIRIGHET?
Citera
2025-06-02, 08:06
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...3-aring-atalas

Hade missat dethär, hans polisanmälan om utpressning verkar faktiskt ha lett till åtal.

Citat:
1,2 miljoner kronor. Så mycket ville Rawa Majid ha för att inte ge sig på en ”golares” familj.

Nu åtalas en man för försök till grov utpressning. Men Rawa Majid går fri.

– Den åtalade har hänvisat till hans namn och våldskapital, säger åklagaren Ludmila Pronko.

Känns oväsntligt för Pala dock. Jag såg något klipp från Palas tiktok länkat tidigare i tråden där han ber Rawa att inte ge sig på hans släktingar, utan hellre gå direkt på honom själv eller dylikt.

Hur investerade är det rimligt att Rawa/gänget är i att faktiskt göra sig av med honom? Jag har ungefär 0 insyn och kunskap i hur gäng fungerar och tänker kring sådanna här situationer, men om han har en aktiv tiktok, med klipp. Samt har någon ny kriminell karriär i Tyskland, hade de velat investera tid i att hitta honom. Visst hade det gjorts relativt lätt? I klippet sägert han t.om något i stil med "ni vet var jag är"?

Men visst måste Pala i kriminella kretsar framstå som en otrolig pajas? Skulle det ironiskt nog kunna rädda honom? Att han genom denhär dokumentären, förlöjligar sig själv till den grad att man inte vill lägga resurser eller ta risken för någon att skaka galler?
Citera
2025-06-02, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
nej

När en kriminell lämna kliver en ny in och tar hans plats. Nollsummespel.
Varje krona vi lägger på avhoppare är bortkastat förutom dom som lämnar
upplysningar som får andra kriminella att åka in på livstid. Det är lönsamt.

Med det resonemanget så skulle du alltså kunna vara en av de som hoppar in och tar avhopparens plats?
Du verkar ju i alla fall utgå från att folk står i kö för att komma till de kriminella gängen och att antalet är oändligt.

Nä, tyvärr. Det resonemanget håller inte.
Det är mycket billigare för samhället att få någon att lämna det kriminella livet och få dem börja försörja sig lagligt än att betala för livstids fängelse.
Citera
2025-06-02, 13:45
Medlem
Angeliqas avatar
Mer om våldtäktsmålet för de intresserade:

(FB) Våldtäkt Gotland 2017 - har någon information eller domen?

Våldtäktsdomen mot Pala, äntligen:

Citat:
M1 har berättat att hon varit kompis med Ant*n ett antal år, men Pala har hon aldrig träffat före den 21 januari 2016 – men hört talas om som någon hon skulle akta sig för.

https://gofile.io/d/DoMDPM

Jag lade stämningsansökan rörande den Rawa-relaterade utpressningen i samma länk. "Medborgare i Ockuperat Palestinskt Område, Sverige" Eh? Statslös svensk medborgare?

Vill ingen som har Tiktok berätta var P öppet befinner sig nu?
Senast redigerad av Angeliqa 2025-06-02 kl. 14:38.
Citera
2025-06-02, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Hittills lever han fortfarande. Han befinner sig i Tyskland och har sänt live på TikTok två gånger idag. Han filmade mest på golvet medan en tysk kvinna lagade mat åt honom. Dom pratar med varandra lite på engelska.

Enligt chihablilja, befinner han sig i Gültz. Vi alla såg dokumentären; Pala är uppenbarligen efterbliven. Det är ingen överraskning att han avslöjade var han befinner sig. Han filmade ju utanför sin lägenhet.

Pala är en uppmärksamhetshora som inte vill att hans 15 minutes of fame ska ta slut
Även chihab har rätt emellanåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Mer om våldtäktsmålet för de intresserade:

(FB) Våldtäkt Gotland 2017 - har någon information eller domen?

Våldtäktsdomen mot Pala, äntligen:

https://gofile.io/d/DoMDPM

Jag lade stämningsansökan rörande den Rawa-relaterade utpressningen i samma länk. "Medborgare i Ockuperat Palestinskt Område, Sverige" Eh? Statslös svensk medborgare?

Vill ingen som har Tiktok berätta var P öppet befinner sig nu?
Tack för mål/dom.
Har inte TT. Tyskland sägs det.
Citera
2025-06-02, 15:19
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12Monkeys

Tack för mål/dom.
Har inte TT. Tyskland sägs det.

Tack. Jag är osäker om Tyskland syftat på att han befann sig där i slutet av serien, eller om det påståendet härrör från Tiktok-material nu i maj-juni.

Har åklagaren glömt en nolla på beloppet?
Utpressningsmålet ger iallafall att slutet av dokumentären spelades in i vintras och början av 2025. Lite onödigt att ha sekretess på målsägare här, va?
Citera
2025-06-02, 15:36
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Tack. Jag är osäker om Tyskland syftat på att han befann sig där i slutet av serien, eller om det påståendet härrör från Tiktok-material nu i maj-juni.

Utpressningsmålet ger iallafall att slutet av dokumentären spelades in i vintras och början av 2025. Lite onödigt att ha sekretess på målsägare här, va?

Live från TT igen. Ser ut vara Tyskland. Går runt öppet.
Citera
2025-06-02, 15:39
Medlem
Citat:

Samma här.
Reagerade på beloppet. I dokumentären är det 1,2 miljoner.
Citera
2025-06-02, 15:42
Medlem
Han är på TikTok live just nu och säger ”nu får de avsluta detta en gång för alla, jag orkar inte mer, de vet var jag är, jag väntar på några grabbar och jag kommer ha tiktok-liven igång för bevis” typ så
Citera
2025-06-02, 15:46
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-cool
Han är på TikTok live just nu och säger ”nu får de avsluta detta en gång för alla, jag orkar inte mer, de vet var jag är, jag väntar på några grabbar och jag kommer ha tiktok-liven igång för bevis” typ så

Han sitter söndersnervös och väntar på dessa grabbar på en bänk. Har live på för att han fruktar för sitt liv. Ska bli spännande se men troligtvis dyker ingen ens upp.

Bara jag som retar mig på hans låtsas ålder? ”33 år” skriver SVT man ser att han är 45+.
Citera
2025-06-02, 15:54
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen

Bara jag som retar mig på hans låtsas ålder? ”33 år” skriver SVT man ser att han är 45+.

Skäggbarn vid ankomsten till Sverige? Han var 26 i våldtäktsmålet 2016/17.

Ingen gangster är intresserad av honom.

Hoppas f ö konspirationsteorier om att det inte var Raw* som Golaren talade med upphör nu. Se polisens röstanalys i utpressningsmålet.

En annan tanke. Golaren var enbart irakisk medborgare i domar från 2023. Har han blivit svensk medborgare sedan dess eller vistas han illegalt i Tyskland? Räcker ett svenskt PUT hur länge som helst?
Senast redigerad av Angeliqa 2025-06-02 kl. 16:05.
Citera
2025-06-02, 16:56
Medlem
Citat:
Skäggbarn vid ankomsten till Sverige? Han var 26 i våldtäktsmålet 2016/17.

Ingen gangster är intresserad av honom.

Hoppas f ö konspirationsteorier om att det inte var Raw* som Golaren talade med upphör nu. Se polisens röstanalys i utpressningsmålet.

En annan tanke. Golaren var enbart irakisk medborgare i domar från 2023. Har han blivit svensk medborgare sedan dess eller vistas han illegalt i Tyskland? Räcker ett svenskt PUT hur länge som helst?

Han är i Nederländerna inte i Tyskland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in