https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...3-aring-atalas
Hade missat dethär, hans polisanmälan om utpressning verkar faktiskt ha lett till åtal.
Citat:
1,2 miljoner kronor. Så mycket ville Rawa Majid ha för att inte ge sig på en ”golares” familj.
Nu åtalas en man för försök till grov utpressning. Men Rawa Majid går fri.
– Den åtalade har hänvisat till hans namn och våldskapital, säger åklagaren Ludmila Pronko.
Känns oväsntligt för Pala dock. Jag såg något klipp från Palas tiktok länkat tidigare i tråden där han ber Rawa att inte ge sig på hans släktingar, utan hellre gå direkt på honom själv eller dylikt.
Hur investerade är det rimligt att Rawa/gänget är i att faktiskt göra sig av med honom? Jag har ungefär 0 insyn och kunskap i hur gäng fungerar och tänker kring sådanna här situationer, men om han har en aktiv tiktok, med klipp. Samt har någon ny kriminell karriär i Tyskland, hade de velat investera tid i att hitta honom. Visst hade det gjorts relativt lätt? I klippet sägert han t.om något i stil med "ni vet var jag är"?
Men visst måste Pala i kriminella kretsar framstå som en otrolig pajas? Skulle det ironiskt nog kunna rädda honom? Att han genom denhär dokumentären, förlöjligar sig själv till den grad att man inte vill lägga resurser eller ta risken för någon att skaka galler?