2025-05-30, 15:46
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Jag hoppas någon har tagit screenshots på hans FB så att ändringarna blir med

Jodå. Kan någon klockkunnig kolla vad han har på sig?
Citera
2025-05-30, 16:07
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Jodå. Kan någon klockkunnig kolla vad han har på sig?

Pala kan ju själv delge informationen
Citera
2025-05-30, 16:20
Medlem
Angeliqas avatar
SVT glömde nämna några saker, bl a Palas kontaktförbud mot femtioelva olika kvinnor. Inte våldtäktsoffret så det verkar inte ha skett i nära relation utan under en Gotlandsresa. Plus någon man. Störd jävel. Fick den äldre kvinnan som Pala placerades hos kännedom om detta?

Våldtäkt Gotland 2017. Kan någon få fram domen då det lär vara gallrat?

Jag har fyllt på samma länk med Palas belastningsregister fram till 2022. Han hade 22 avsnitt redan då.

https://gofile.io/d/8t64MB

Citat:
Ursprungligen postat av fram till 2022
Medborgare i Irak
Födelseort: IRAK, MOSUL
Tidigare namn: Omar, Pala Anwar (namnbyte 2020-03-18)
Tidigare namn: Nyberg, Pedro (namnbyte 2020-06-06)
Tidigare personidentitet: 19931227-1191 (personidentitetsbyte)

Sedan fortsatt han byta namn.
Senast redigerad av Angeliqa 2025-05-30 kl. 16:32.
Citera
2025-05-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Intressant - polisen hjälper kriminella o ger lön/pengar o betalar boenden,
ink hotellvistelse som är det svåraste sättet att bo.

När det gäller oskyldiga som blivit plågade av polisen får de NOLL hjälp-
t ex baseboll-ligan där bara ett fåtal ingripanden handlade om brott.

O så har vi Boliden-terrroristen där polisen faktiskt sa att de skulle hjälpa honom-
men vilken hjälp gav de honom - anställning inom polisen - anställning någon annanstans-
betald utbildning. Jfr med Linda Klättermus vars man Jan Staaf fixade henne jobb - hon är
sveriges representant o Europol nu o lär ha högre lön än de 70,000 Mats Dopping fixade henne.

Tillbaka till Omar - vill se dom o intervju med hans våldtäktsoffer.

Lätt att kaxa att man tjänar 50 k i veckan på att sälja droger - han ligger bra till för
särskilt förverkande - sen är han inte så kaxig längre utan is gone hiding.

Hur är det med Palas påstådda hus - har de något o hur har detta betalats?

Det köps ofta hus till ”Familjen” de är inte intresserad av att sälja det. Är förmodligen skriven på någon i släkten som föredrar att ha ett ställe att bo på än en Haram knarkare ska bli skuld fri.
Citera
2025-05-30, 17:12
Medlem
Citat:
Jag hoppas att sekretess M1 i detta mål är våldtäktsoffret men osäkert när Pala har så många offer att betala.

Örebro tingsrätt Ä3664-22

https://gofile.io/d/8t64MB

Pala undanhåller sig KFM-skulder i Sverige också. Hoppas KFM såg dokumentären om villan i Irak som går att sälja omgående för uppgivna 700-800k SEK (och högre om han väntar in en köpare) Det är pengar som våldtäktsoffret m fl brottsoffer ska ha!

Öppet brev:

Hej Pala 😀
Jag ser att du följer tråden minutiöst och snabbt gjorde ändringar på ditt Facebook-konto. Det var en snabb flytt från Göteborg till Erbil. Du glömde ändra på ett ställe så där står det fortfarande att du uppger att du befinner dig i Göteborg. Är det parkeringshuset i Nordstan på de senaste bilderna?

Jag har bara två frågor till dig.
Är det ditt barn på Facebook-fotot?
Vill du ta chansen att berätta din version av våldtäken?

Jag kommer att finnas och lägga upp den domen här i tråden.

Trevlig helg "bror".

Hoppas alla förstår varför polisen inte kunde hjälpa han. Killen är ju lågbegåvad. De finns inte vittnesskydds gruppboende för lindrigt utvecklingsstörda. Vart ska de gömma han, förstår ju inte änns själv att hela Sverige vet hur han ser ut nu men hans tatueringar.
Citera
2025-05-30, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Jag tycker att folk konspirerar lite väl mycket kring SVT.
Och han är för rädd för att fortfarande befinna sig i Sverige.
Jag tror att SVT har goda intentioner även om de kan vara mesiga och naiva.
Men att de medvetet skulle vinkla och fara med osanningar i detta reportage betvivlar jag starkt.
Och jag anser att SVT faktiskt tar sitt uppdrag på stort allvar.
Man vill ge en så sanningsenlig och opartisk bild av händelsen som möjligt och låta tittaren bedömma.

Om SVT vet att det är "kurdiska räven" och "impala" (har glömt det namnet) som Pala ringer till för sin 1.2 miljoners bot så är det ju helt okej att sända eftersom det framstår som sant. Dock tror jag fler än jag kan ha misstankar över att det är två gamla polare från Borlänge som vill hjälpa till med att få Pala till skyddad plats i utlandet med lite mer action, pool, palmer och sol än en tvåa i Östersund.

Tror (hoppas) vår säkerhetspolis avlyssnar telefoner för skyddsklassade gängmedlemmar och har lite koll.
Citera
2025-05-30, 17:35
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multitudes
Om SVT vet att det är "kurdiska räven" och "impala" (har glömt det namnet) som Pala ringer till för sin 1.2 miljoners bot så är det ju helt okej att sända eftersom det framstår som sant. Dock tror jag fler än jag kan ha misstankar över att det är två gamla polare från Borlänge som vill hjälpa till med att få Pala till skyddad plats i utlandet med lite mer action, pool, palmer och sol än en tvåa i Östersund.

Tror (hoppas) vår säkerhetspolis avlyssnar telefoner för skyddsklassade gängmedlemmar och har lite koll.

Alias stämmer iallafall men å andra sidan är chat- och telefonlistor offentliggjorda i FUP och Borlängedomen (där jag såg dem). Benz*ma m fl.
Citera
2025-05-30, 17:41
Medlem
smokingdogs avatar
Det är lite SVT Humor över det hela, särskilt när berättarrösten säger: "pala ska gola, igen".
Citera
2025-05-30, 18:04
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Fråga som ska ställas är hur han ens lever med tanke på hans låga IQ? han måste ha haft en jävla tur i livet
Citera
2025-05-30, 18:05
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Företaget som placerar ut gängkriminella hos vanligt folk. Det räcker inte att kolla upp grannar i Sverige - du behöver veta alla grannars jobb, uppdrag. Jag förstod kvinnans grannars oro. Upplevde att hon gick lite för långt när hon besökte Golaren i hans nästa bostad och hjälpte honom packa/bära till polisbilen. Hon utsattes för livsfara.

Allt för pengar där också? Eller någon form av Stockholmsyndrom? Jag blev glad när hon slutligen sa att Pala tror att regler inte gäller honom. Oklart om hon sålde sitt hus och flyttade pga kontakten med Pala. Det hade varit önskvärt att få veta om hon tänkt sälja och flytta oavsett, när hon gick i pension.
Hon fick väl kuk av han, det är ju så dessa baptik häxor jobbar
Citera
2025-05-30, 18:44
Medlem
Nån som har koll på datum, ca, när han sist filmades?
Citera
2025-05-30, 18:49
Medlem
senhackarens avatar
Vilken sitts Pala har satt sig i. Och numera ständigt på flykt från en hungrig räv. Måste kännas skit att varje dag behöva se sig om vart en man än i världen befinner sig. Varför ens gå med i sånt gäng? bättre att ha för lite pengar än att hamna där. Pengar är inte allt. Kapitalism är skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in