2025-06-02, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funderar89
Okej , så alla krig beror på att folk bott i slummen/ghetton utan ekonomi? Putin har typ alla pengar i världen lever LYX, går på Ukraina , han har ju lyxliv, varför pippar han ett land med krig dessutom som är mindre än hans? Han behöver inte ens göra det men gör det ändå, GIRIGHET?

Tror snarare det beror på förebilderna som omger dom vid uppväxten, är det många kriminella så blir man lätt en sådan, inte svårare än så.

Putin, politiker och andra makthavare är på en lite annan nivå, men även dom har formats i en miljö med likasinnade som söker makt och att skydda den makt man redan har. Ofta så gör dom det lite snyggare eftersom dom har lite mer iq och resurser
Citera
2025-06-02, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Skäggbarn vid ankomsten till Sverige? Han var 26 i våldtäktsmålet 2016/17.

Ingen gangster är intresserad av honom.

Hoppas f ö konspirationsteorier om att det inte var Raw* som Golaren talade med upphör nu. Se polisens röstanalys i utpressningsmålet.

En annan tanke. Golaren var enbart irakisk medborgare i domar från 2023. Har han blivit svensk medborgare sedan dess eller vistas han illegalt i Tyskland? Räcker ett svenskt PUT hur länge som helst?
Förmodar skäggbarn.

Om han har PUT får man vara borta 1 år. Med pass och uppehållstillstånd kan man resa in/ut/fritt inom Schengen 90 dagar inom 180 dagars period. (5 år generellt, bosatt sammanhängande,Svenskt medborgarskap., finns olika undantag ds.)

Ser inte att han har medborgarskap i dokumenten. Bara Irakiskt. Kan ha missat dock. Så detta är inte fakta.

Han var svettig i liven. "Grabbarna" skulle komma. "Beredd att dö". Bröts när träffen skulle ske.
Kändes som LARPing och Hallon abonnemang.
Citera
2025-06-02, 20:41
Medlem
Blaisens avatar
Han grinade i TV med förhoppningen att de skulle betala honom. Han får ligga i sängen han bäddat!
Citera
2025-06-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Ingen bryr sig. De vill inte bli sammankopplade med jönsen.

Jag förstår SVTs vilja att ta upp ämnet. Pala var väl den enda som ställde upp, övriga inser att det bästa är att inte exponera sig och skämma ut Räven inför hans småttingar på bästa sändningstid.

Hur vet du det?
Citera
2025-06-02, 22:47
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Herregud alltså, vad har den här människan kostat samhället? Ta bara två senaste åren, fängelsestraff, stödboende varifrån han fortsätter han att langa droger, skyddat boende osv, och allt detta måste vi skattebetalare stå för.
Ja, jävlar. Har han dragit in en enda krona i skatt? Varför skickades han inte hem till föräldrarna direkt när han dök upp här?

Den tjänsteman som kom på termen ensamkommande flyktingbarn förtjänar ett nackskott.

Citat:
Ursprungligen postat av whatever1427
Men visst måste Pala i kriminella kretsar framstå som en otrolig pajas? Skulle det ironiskt nog kunna rädda honom? Att han genom denhär dokumentären, förlöjligar sig själv till den grad att man inte vill lägga resurser eller ta risken för någon att skaka galler?
Han framstår som en pajas i alla kretsar. Jag tänker samma sak, slösar dom ens en kula på honom?

Jag förstår inte vad dokumentären har för budskap. Skildra slöseri med skattemedel?

Varför kunde inte killen bara ringa sin kompis och varna honom? Case closed.
Citera
2025-06-02, 22:57
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-cool
Han är på TikTok live just nu och säger ”nu får de avsluta detta en gång för alla, jag orkar inte mer, de vet var jag är, jag väntar på några grabbar och jag kommer ha tiktok-liven igång för bevis” typ så
Liven igång för bevis? Bevis för vadå? Att han blir skjuten? Vem skulle bry sig om det?

Kanske skönt för morsan att slippa undra? Är det henne han tänker på?

Eller har han bokat några grabbar för att ”skjuta” honom live på tt så han kan gå under jorden sedan?
Citera
2025-06-02, 23:31
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap

Kanske skönt för morsan att slippa undra? Är det henne han tänker på?

Det verkar luta åt att han syftar på släkten i Irak och inte sin son i Sverige. Sonen får väl svenska skattebetalare också försörja åt honom.
Citera
2025-06-03, 00:39
Medlem
Landsbygdens avatar
Kan förstå att polisen inte var så jättepigg på att hjälpa honom med precis allt. Kändes som en bra semester han fick där uppe utanför Östersund. Polisen var ju ändå rätt snälla mot honom. Men helt ok och intressant dokument inifrån.
Citera
2025-06-03, 01:46
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Herregud alltså, vad har den här människan kostat samhället? Ta bara två senaste åren, fängelsestraff, stödboende varifrån han fortsätter han att langa droger, skyddat boende osv, och allt detta måste vi skattebetalare stå för.

Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Ja, jävlar. Har han dragit in en enda krona i skatt? Varför skickades han inte hem till föräldrarna direkt när han dök upp här?

Den tjänsteman som kom på termen ensamkommande flyktingbarn förtjänar ett nackskott.

Han framstår som en pajas i alla kretsar. Jag tänker samma sak, slösar dom ens en kula på honom?

Jag förstår inte vad dokumentären har för budskap. Skildra slöseri med skattemedel?

Varför kunde inte killen bara ringa sin kompis och varna honom? Case closed.
Haha, har ni ens sett dokumentären?
Ja, Pali har inte varit gratis för samhället, men det är inte det dokumentären syftar till att belysa. SVT belyser hur han, trots att han hjälpt polisen att stoppa ett mord, lämnas utan tillräckligt skydd. Fokus på hur samhället brister i att skydda dem som bryter med gängen och vågar samarbeta med polisen. Det är detta Pali själv beskriver som ett svek.
Senast redigerad av Adrenaline976 2025-06-03 kl. 02:12.
Citera
2025-06-03, 05:16
Medlem
Med den frisyren blir hela dokumentären lilla al fadji noir.

Klantig våldtäktsmän såklart men samtidigt modigt att visa upp polisens idioti (och sin egen). Där bidrog han ändå lite till landet som tog emot honom, utan att det tjänade honom alls.

Polisen vill inte ha mer att göra och vill absolut inte skydda nån gammal knarksäljarvåldtäktsmissbrukarinvandrare. Omar hamnade i en sån knepig sits att han som är just gammal knarksäljarvåldtäktsmissbrukarinvandrare minst sagt desperat var tvungen att tro det bästa om Polisen.

Polisen vill inte att någon ska tro det bästa om Polisen.
Hör inte av dig om du vet något, för då får Polisen mindre att göra eller slipper visa den falska trygghet dom faktiskt är. Dom vill att alla ska veta om att det inte lönar sig att störa dom med en anmälan. Sånt här kan dom inte säga rakt ut men dom är konsekventa och tydliga med det.
Citera
2025-06-03, 05:37
Medlem
Bernard74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratten001
så grabben går med på att betala 1,2 miljoner till räven men i sista sekunden så bestämmer han sig att gola IGEN? fan vilket stolpskott haha

Haha ja. Denna clown är klippt innan veckan är slut förmodligen.
Citera
2025-06-03, 07:29
Medlem
Efter sett denna dokumentär är det ingen idé alls att hjälpa polisen. Min familj kommer utsättas i fara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in