2025-06-07, 18:59
Medlem
sonofnatures avatar
Någon som vet något nytt ?
Har han visat sig i Sverige

Såg han senaste på flyget , men efter det inget nytt
Citera
2025-06-07, 19:55
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slater12345
Herregud, alla dessa teorier, så här kommer ytterligare en

Han förhindrade ett mord, jättebra. Polisen hjälpte honom med skydd. Hade han haft en låg profil, hade ingenting hänt honom, det fanns inte tillräckligt incitament för gängen att lägga dom resurserna på Pala.

Pala insåg detta, hotbilden var inte tillräckligt stor för att berättiga ett nytt flashigt liv utomlands. Han var även medveten om att han inte skulle kunna leva ett tyst liv i en tvåa, med ett skitjobb tills pension.

Antagligen var eller blev han medveten om Rätz historia. Rätz fick tillslut sin flytt utomlands när han blev röjd i media, och polisen blev tvingade att agera.

Hur kunde Pala både öka hotbilden, samt skapa medvetenheten om sig själv bland gemene man. Han skulle kunna ställa upp i en dokumentär där han provocerar den mest kända gängledaren.

Men, till skillnad mot Rätz-fallet är folket ej av uppfattningen att polisen agerat fel. Inga chefer som kan förlora sina jobb, och man riskerar inte att få något drev mot sig.

Haha du har en oerhörd övertro på hans intelligens. Kan lova dig att han absolut inte resonerat så här och varit så analytisk. Han är en fuck up som omedvetet fuckar upp för sig själv hela tiden. En människa som notoriskt tar dåliga beslut. Noll tanke bakom, bara en idiot.

att han dessutom lyckades få en riktigt pantad advokat hjälpte knappast hans case heller
Citera
2025-06-07, 20:21
Medlem
Bäst (Värst) var nog när han joggade runt på de mest trafikerade vägarna vid sitt skyddade boende. Han hade inte ens en mössa på sig för att alla skulle kunna känna igen honom. Han utsatte kvinnan han bodde hos för onödiga risker.
Citera
2025-06-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Haha du har en oerhörd övertro på hans intelligens. Kan lova dig att han absolut inte resonerat så här och varit så analytisk. Han är en fuck up som omedvetet fuckar upp för sig själv hela tiden. En människa som notoriskt tar dåliga beslut. Noll tanke bakom, bara en idiot.

att han dessutom lyckades få en riktigt pantad advokat hjälpte knappast hans case heller

Va?

Var har jag påstått att han är intelligent, eller varför skulle något jag skrev indikera att han är det. Detta är ju bara occam's razor, allt han har gjort känns uppenbart för att få polisen att ge han boende utomlands och ekonomiskt stöd.

Folk sitter och påstår att han hade för avsikt att få en deal, samt att han försökte få ihop pengarna! Varför?

Han brydde sig aldrig om att gömma sig, han gjorde allt för att fucka upp det. Nu helt plötsligt är det viktigt för honom att bli vän med foxtrot, för att sedan, vad, sitta i samma lägenhet som han inte brydde sig ett jävla skit om i programmet? Åka tillbaka till gängen som han gola på?

Dessutom, jag tror att om han blev flyttad utomlands skulle det ju inte dröja länge innan han röjde sig där också. Handlar nog mer om ekonomiskt stöd.
Citera
2025-06-07, 20:50
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goudreau
Jag köper inte det, jag tror han golar för att rädda sig själv. Han ser skyddat boende och ett nytt liv framför sig.
Han är också helt säkert på att uppgifterna aldrig kommer att komma ut.
Det är långt ifrån någon som partar lite och snortar lite, det är ju att förminska hans kriminalitet.

Ah, du får ursäkta mig
Jag blev manipulerad av Peace2023 som borde ha Golaren som inneboende eftersom Golaren är det riktiga offret i hela historien... enligt Peace2023
Citera
2025-06-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Ah, du får ursäkta mig
Jag blev manipulerad av Peace2023 som borde ha Golaren som inneboende eftersom Golaren är det riktiga offret i hela historien... enligt Peace2023

Du kanske skrev din kommentar i ett tidigt skede också. Jag tyckte lite synd om honom i början men ju längre dokumentären gick desto mer uppenbart är det att han är knäpp.
Citera
2025-06-07, 21:07
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Du kanske skrev din kommentar i ett tidigt skede också. Jag tyckte lite synd om honom i början men ju längre dokumentären gick desto mer uppenbart är det att han är knäpp.

När jag skrev den kommentaren så tycker jag att Peace2023 lyckades vinna över mig i sympatilägret.
Min första reaktion på inslag var väl nån sorts neutral irritation över hela händelsen och var lite "varken bu eller bä" över Golaren.
Nu känner jag bara förakt för den där jävla fjanten som vill utnyttja vårat sympatiska system.
Citera
2025-06-07, 21:11
Medlem
Citat:
När jag skrev den kommentaren så tycker jag att Peace2023 lyckades vinna över mig i sympatilägret.
Min första reaktion på inslag var väl nån sorts neutral irritation över hela händelsen och var lite "varken bu eller bä" över Golaren.
Nu känner jag bara förakt för den där jävla fjanten som vill utnyttja vårat sympatiska system.

Imponerade hur effektivt han lyckad argumentera mot sin egen sak bara genom att visa upp hur han beter sig och hur han resonerar. Behövs ingen annan sida av myntet.
Citera
2025-06-07, 21:26
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Här är jag lite kluven i min åsikt, karln är i grunden en kriminell, och har förhindrat ett mord, det var ju bra men.
Problemet för min del blir ju att han inte följde reglerna för personskyddet, så han har sig själv att skylla.

Men aldrig att någon kommer att skjuta honom i live så där är han smart.
Min sympati går till hans eventuellt icke kriminella släktingar som risker att få en sprängning i bostaden.
Inte bara *ett mord, utan flera* , för att hade inte han golat hade killarna gått in i restaurangen och skjutit vilt mot alla det var ju det som var planen och sen efter det skulle kusinen mördas sades ju i dokumentären.
Citera
2025-06-07, 21:28
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Imponerade hur effektivt han lyckad argumentera mot sin egen sak bara genom att visa upp hur han beter sig och hur han resonerar. Behövs ingen annan sida av myntet.

Jag har inte läst allt han har skrivit men han är precis just en sån person som är farlig för samhället... en enabler för kriminella
"De menar inte... och de gjorde MISSTAG... alla kan göra misstag" och blablabla

Nej... har man en jävla moralkompass så begår man inte brott
Med min jävla uppväxt så borde jag vara seriemördare nu eller dra knark varenda dag
Golaren har en felmuterad gen som borde utrotas
En manipulativ snyftare och lika barn leka bäst... de ursäktar varandras beteende för att de vill att dåliga människor ska vinna
Citera
2025-06-08, 10:47
Citat:
Jag har inte läst allt han har skrivit men han är precis just en sån person som är farlig för samhället... en enabler för kriminella
"De menar inte... och de gjorde MISSTAG... alla kan göra misstag" och blablabla

Nej... har man en jävla moralkompass så begår man inte brott
Med min jävla uppväxt så borde jag vara seriemördare nu eller dra knark varenda dag
Golaren har en felmuterad gen som borde utrotas
En manipulativ snyftare och lika barn leka bäst... de ursäktar varandras beteende för att de vill att dåliga människor ska vinna
Varför vill man att dåliga människor ska vinna? Vad tjänar han på det förresten? Att gå outa sig så för sedan dö i martyrskap? Mashoism?
Citera
2025-06-08, 12:11
Medlem
Snart kommer väl dokusåpan följ Golaren Palo Omars sista liv irl 24/7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in