2025-05-26, 15:29
Citat:
Ursprungligen postat av Palantirr
Har inte handlat på darknet på flera år. Hur är det med upptäcktsrisken nu mera? Vid beställningar av små mängder vid enstaka tillfällen?

Många som åkt på förhör för försök till ringa nark?

Går att handla med DD nu om du bor i Sthlm/GBG/Malmö/vissa andra städer. Går även att beställa spårbart, så är du beredd att lägga 200 spänn extra så ska det vara nära nog garanterat att komma fram.

Annan fråga: då utbudet på benso i Sverige är så in i helvete överprisat funderat jag på att beställa från en stor jävla säljare på AT som har kanonpriser. Problemet? Han är i Polen. Visst, det är ju EU och så, men jag är ändå lite halvt tveksam. Kanonpriser, även om hans genomsnittliga leveranstid är typ tre veckor. Fast han skickar nog globalt, så det är väl därför...

Så hur är det att beställa från utlandet så länge det är inom EU? Vet att Nederländerna är lite mer punktmarkerat, men Polen låter snällare. Någon med erfarenhet?
Senast redigerad av Rymdsoldat 2025-05-26 kl. 15:44.
Citera
2025-05-26, 15:52
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdsoldat
Går att handla med DD nu om du bor i Sthlm/GBG/Malmö/vissa andra städer. Går även att beställa spårbart, så är du beredd att lägga 200 spänn extra så ska det vara nära nog garanterat att komma fram.

Annan fråga: då utbudet på benso i Sverige är så in i helvete överprisat funderat jag på att beställa från en stor jävla säljare på AT som har kanonpriser. Problemet? Han är i Polen. Visst, det är ju EU och så, men jag är ändå lite halvt tveksam. Kanonpriser, även om hans genomsnittliga leveranstid är typ tre veckor. Fast han skickar nog globalt, så det är väl därför...

Så hur är det att beställa från utlandet så länge det är inom EU? Vet att Nederländerna är lite mer punktmarkerat, men Polen låter snällare. Någon med erfarenhet?
Varför skulle spårbart vara säkrare än vanligt brev? Sen för att svara på din fråga så har jag beställt från Holland en gång och det gick utmärkt tog runt 2 veckor dock.
Citera
2025-05-26, 18:40
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:

1. Hur vet du det?
  2. Hur gör posten den så kallade "punkmarkeringen"?
Citera
2025-05-26, 19:51
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
  1. Hur vet du det?
  2. Hur gör posten den så kallade "punkmarkeringen"?
Tullverket är det som kontrollerar i första hand om det är från utlandet, och det är där som försändelsen kommer fastna, inte hos posten...
Citera
2025-05-26, 20:00
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Tullverket är det som kontrollerar i första hand om det är från utlandet, och det är där som försändelsen kommer fastna, inte hos posten...

Jo jo en detalj i det hela, det jag syftade va på själva "punktmarkeringen"....
Citera
2025-05-26, 20:04
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Jo jo en detalj i det hela, det jag syftade va på själva "punktmarkeringen"....
Han menar nog att "punktmarkeringen" är att de typ "flaggat" försändelser från Nederländerna.
Citera
2025-05-26, 20:05
Avstängd
Melange5738s avatar
Om någon undrar vad som hände med Tor2Door, Nemesis, Kingdom Market m.fl:

https://www.justice.gov/opa/pr/law-e...cking-proceeds
Citera
2025-05-26, 20:09
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Han menar nog att "punktmarkeringen" är att de typ "flaggat" försändelser från Nederländerna.

Jo, jag fattad det...
Jag kan då med "säkerhet" eller "killgissning" säga att den resursen finns inte. Det finns ett begrepp som heter flaggning, JA! Men det finns ingen som kan hålla på med det, det finns det inga resurser till det varken hos Tull, Polis och allra minst posten (inte deras uppdrag). All sortering är mer eller mindre automatisk och du kan inte lägga in "flagga" allt från Nederländerna (fattar ju vem som helst att det inte skulle hålla)

Jag ska nog skriva i klarspråk nästa gång.
Citera
2025-05-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Av mina 13 bokmärken till Archetyp så är det endast 2 som inte laddar.
Jag kommer in utan problem via primära adressen:

http://4pt4axjgzmm4ibmxplfiuvopxzf77...wyd.onion/home

Jag kommer även åt Archetyp via 3 av 4, av deras permanenta mirrors:

zjfsopfrwpvqrhiy73vxb6zq7ksyffkzfyow2gmhgvjsseogy6 5uguyd.onion
s4wq4oz66bbyvsv2rg3ixwuwzvoxv226bg3563ptchx7xknelh fu3rqd.onion
uyeygtqorgwxmp4bskauanuiofeh7frv35nvmghni5aihf32z2 7ogqqd.onion
a7mupnlw776xwbt3zcaqrvrje2x44mpmwqszc5zzdseyldpq7f tyzsqd.onion (<--- nere för tillfället)

Här hittar du länkarna.
http://dreadytofatroptsdj6io7l3xptbe...3593f68e7b995a

Var tar det stopp för dig? Använder du mobil eller dator?

Finns det svenska säljare på denna sidan? Och hur lång tid brukar det ta att få sin beställning?
Citera
2025-05-26, 20:30
Medlem
ethernals avatar
Citat:

problemet är att om det kommer över landsgränsen så kollar tullen det och sen kommer dessutom postnord ringa snuten om de fattar misstanke. om du har otur och hamnar i en brevsäck som tullen röntgar så är du 100% rökt
Citera
2025-05-26, 20:32
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammagamlavanliga
Finns det svenska säljare på denna sidan? Och hur lång tid brukar det ta att få sin beställning?

Många.

Leveranstiden varierar självklart från säljare till säljare samt fraktmetod.
2-4 är den vanligaste frakttid jag brukar uppleva.

Beställer du väldigt tidigt och säljaren tar emot och skickar ordern inom 1-2 timmar så händer det i sällsynta fall att det kommer dagen efter. Men det var innan nya postlagen och när ordern skickades som vanligt brev.
Citera
2025-05-26, 20:36
Medlem
ethernals avatar
Citat:
Jo, jag fattad det...
Jag kan då med "säkerhet" eller "killgissning" säga att den resursen finns inte. Det finns ett begrepp som heter flaggning, JA! Men det finns ingen som kan hålla på med det, det finns det inga resurser till det varken hos Tull, Polis och allra minst posten (inte deras uppdrag). All sortering är mer eller mindre automatisk och du kan inte lägga in "flagga" allt från Nederländerna (fattar ju vem som helst att det inte skulle hålla)

Jag ska nog skriva i klarspråk nästa gång.

ja som du säger så har tullen inte resurser att kolla allt, men oavsett om det är brev eller på flygplatsen så finns det "högrisk länder" som dom i mån av tid försöker kolla lite extra. så risken att det blir taget är större från holland än säg... norge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in