2025-07-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Jag vet inte... Det du skriver om FS skapar kalla kårar på något vis just nu.
Vi behöver våra mediciner på ett eller annat sätt..

Oroa dig inte. FS4 kommer fungera som vanligt snart. Hoppas jag.
Senast redigerad av King Devil 2025-07-08 kl. 00:17.
Citera
2025-07-08, 00:57
Medlem
Murkelpurkels avatar
Förstår inte vad kritiken mot Catharsis är egentligen. Ingen säger något konkret alls, vad exakt är det som tyder på skumraskaffärer?

Moomin la upp sin announcement på Dread utan att kolla med mod enligt regler så deras tråd blev stängd och marknaden bannad för att ha representation på forumet i framtiden.
Det är ju iallafall en konkret kritik, även om det kan vara ett enkelt misstag.

Jag var extremt kritisk och ifrågasättande mot FS4 i början, men de har ju visat att de kan hålla marknaden uppe i 4 år nu, så stor jävla credit till det.
Men... 4 år är 4 år.. det är en lååång tid att ha en DNM öppen.. namnet är också väldigt känt, så polisen lär göra allt de kan för att stänga ner dem. Särskilt nu efter Operation Deep Sentinel, och vad den bringade.
Påmminner er om att 2 STORA säljare i Sveriger tagna OCH en Archetyp Mod i Sverige (finns det fortfarande inte konkret info om vilka det är? Mycket misstankar och konstiga saker med GoB men finns det något konkret?).
Dessa 2 "stora säljare" och moderatorn lär haft någon slags koppling till FS4 admin eller åt minstone mods ...
I allra värsta fall var den moderatorn admin för fs och sidan har sedan dess varit en Honeypot (därmed alla problem och seg support?)
Hemska tanke..
Eller är admin en superhjälte som kommer att hålla sidan uppe för evigt och aldrig göra en exit eller bli busted?

Många viskningar mellan lökens skal.
Använd alltid egen pgp.
Förvänta er alltid en honeypot eller exitscam..
Kör er egen XMR nod.
Tänk innan ni agerar.
Var försiktig hur ni rör er i lökarna
Och som de säger: NEVER trust, ALWAYS verify.
Citera
2025-07-08, 01:00
Medlem
Murkelpurkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coxhuvud
Vad menar du? Pajjades Flugsvamps servrar?
Vart finns det mer info om detta?

Nej, Dreads servrar som pushade en till den riktiga onionen kraschade.
Enligt hugbunter pga pågående uppdateringar som gjorde deras skydd svagt för tillfället, och en dåligt timad mindre DDOS attack mot dem.
Inte FS
Citera
2025-07-08, 03:30
Medlem
Supporten säger samma sak till mig, sen slutade dom svara. Jag är också 110% säker på att jag använde flugsvamp.wtf eftersom jag inte vet någon annan adress så gick jag in på den här tråden och såg att det är den adressen som ska användas.

Jag satte in 3000kr (skulle beställa deaddrop) men dom pengarna kommer jag aldrig se mer.

Ni som skriver att problemen uppstår för att köparen inte vet hur man gör, vad skulle ni säga problemet är här? När man gjort exakt så som man ska. 😏

Citat:
Ursprungligen postat av holy.julie
Support säger att jag blivit utsatt för en phishinglänk, fast jag är 110% säker på att jag gick in via flugsvamp.wtf. Scammar dom mig själva eller vad är det frågan om?
Citera
2025-07-08, 03:43
Medlem
HunkiDunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krijoha
Supporten säger samma sak till mig, sen slutade dom svara. Jag är också 110% säker på att jag använde flugsvamp.wtf eftersom jag inte vet någon annan adress så gick jag in på den här tråden och såg att det är den adressen som ska användas.

Jag satte in 3000kr (skulle beställa deaddrop) men dom pengarna kommer jag aldrig se mer.

Ni som skriver att problemen uppstår för att köparen inte vet hur man gör, vad skulle ni säga problemet är här? När man gjort exakt så som man ska. 😏

Prova att skicka en mindre summa först för att säkerställa att den kommer fram.
Citera
2025-07-08, 04:39
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murkelpurkel
Förstår inte vad kritiken mot Catharsis är egentligen. Ingen säger något konkret alls, vad exakt är det som tyder på skumraskaffärer?

Många viskningar mellan lökens skal.
Använd alltid egen pgp.
Förvänta er alltid en honeypot eller exitscam..
Kör er egen XMR nod.
Tänk innan ni agerar.
Var försiktig hur ni rör er i lökarna
Och som de säger: NEVER trust, ALWAYS verify.

Fattar inte heller kritiken mot Catharsis, fler och fler (pålitliga!) svenska vendors man beställt av förr dyker upp där så verkar bara bra än så länge. Är det att vendors kan importera in sina gamla annonser & recensioner så länge de har tillgång till samma nyckel och fingerprint de hade på Arch som gör att folk tycker det känns läskigt?

Sannerligen många viskningar mellan lökens skal denna tidiga morgon
Citera
2025-07-08, 05:15
Medlem
Varför är våra svenska marknader så fula? De ser ut som om de byggdes under internetboomen xd
Catharsis ser okej ut, snyggt designad, men har inte loggat in än.
Citera
2025-07-08, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cementmuffins
Varför är våra svenska marknader så fula? De ser ut som om de byggdes under internetboomen xd
Catharsis ser okej ut, snyggt designad, men har inte loggat in än.

Jag kan tycka att det bästa är om man lägger så mycket krut man kan på säkerheten när det kommer till denna sort sidor snarare än utseendet. Vem bryr sig om utseendet på en sån här sak är ju funktionen som är viktig här.
Senast redigerad av NZT1337 2025-07-08 kl. 07:37.
Citera
2025-07-08, 08:29
Medlem
Bengtsvenne87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilen
Jag har kommit in på FS hela dagen idag utan problem, jag använder alltid deras permanenta länk.

Däremot gjorde jag en insättning tidigt på dagen idag som fortfarande inte har dykt upp, så något problem verkar dom ha. Sist detta hände har jag för mig supporten sa att insättningarna dröjde pga DDOS. Så det verkar som vissa delar är påverkade och andra inte?

Är det någon som gjort en insättning idag som landat på kontot?

Min senaste insättning tog 30 timmar innan den dök upp på fs4
Citera
2025-07-08, 09:34
Medlem
Tog du kontakt med supporten eller dök de bara upp? Sitter också och väntar på insättning som ska dyka upp, den finns med bland transaktionerna under mitt konto så det är väl bara att försöka sitta lugnt i båten, fast det tagit 15 timmar snart …

Citat:
Ursprungligen postat av Bengtsvenne87
Min senaste insättning tog 30 timmar innan den dök upp på fs4
Citera
2025-07-08, 09:48
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrackaren
Tog du kontakt med supporten eller dök de bara upp? Sitter också och väntar på insättning som ska dyka upp, den finns med bland transaktionerna under mitt konto så det är väl bara att försöka sitta lugnt i båten, fast det tagit 15 timmar snart …

Bara nyfiken, är det btc ni sätter in som tar sån tid? Jag körde tre mindre insättningar monero förra veckan och det gick smärtfritt, klart på 30min typ. Men kan ha haft tur bara + verkar som det är en rejäl DDoS-attack atm.
Citera
2025-07-08, 09:53
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Bara nyfiken, är det btc ni sätter in som tar sån tid? Jag körde tre mindre insättningar monero förra veckan och det gick smärtfritt, klart på 30min typ. Men kan ha haft tur bara + verkar som det är en rejäl DDoS-attack atm.
Kommer icke in på FS4... Sajten är helt nere.

Hur vet man att det inte är myndigheter, ex polisen, som utför dessa attacker? Eller andra på uppdrag av polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in