Citat:
Ursprungligen postat av
Bastuvurpa
Jo, jag fattad det...
Jag kan då med "säkerhet" eller "killgissning" säga att den resursen finns inte. Det finns ett begrepp som heter flaggning, JA! Men det finns ingen som kan hålla på med det, det finns det inga resurser till det varken hos Tull, Polis och allra minst posten (inte deras uppdrag). All sortering är mer eller mindre automatisk och du kan inte lägga in "flagga" allt från Nederländerna (fattar ju vem som helst att det inte skulle hålla)
Jag ska nog skriva i klarspråk nästa gång.
Hört talas om hamnen i Rotterdam? Om hur MDMA i princip är Nederländernas nationalrätt? Inte? Nä, men sitt ned och sluta skriva som en flane då. Det är sedan länge känt att post från Holland dubbelgranskas långt oftare än om du ens postar från något annat Benelux-land...
Citat:
Ursprungligen postat av
ethernal
problemet är att om det kommer över landsgränsen så kollar tullen det och sen kommer dessutom postnord ringa snuten om de fattar misstanke. om du har otur och hamnar i en brevsäck som tullen röntgar så är du 100% rökt
Jo, det förstår jag ju också, men vad är egentligen oddsen för det? Vidare har jag sådana gömmor hemma hos mig att gemene standardsnut
aldrig kommer hitta min narkotika vid en husrannsakan. Det har redan hänt två gånger (pga. olika anledningar), och jag har klarat mig två gånger. Jag är inte orolig för rättsväsendet, utan bara för att inte få det jag betalar för...