2025-05-26, 20:37
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Jo, jag fattad det...
Jag kan då med "säkerhet" eller "killgissning" säga att den resursen finns inte. Det finns ett begrepp som heter flaggning, JA! Men det finns ingen som kan hålla på med det, det finns det inga resurser till det varken hos Tull, Polis och allra minst posten (inte deras uppdrag). All sortering är mer eller mindre automatisk och du kan inte lägga in "flagga" allt från Nederländerna (fattar ju vem som helst att det inte skulle hålla)

Jag ska nog skriva i klarspråk nästa gång.
Du menar att erfarenheten som Tullverket sitter på, med åratal av beslag av illegala försändelser från diverse länder, inte har gjort att de mer eller mindre vet vilka länder som det kommer mest illegalt ifrån?

Spanien är t.ex ett typexempel när det gäller grovkalibriga vapen.
Citera
2025-05-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Många.

Leveranstiden varierar självklart från säljare till säljare samt fraktmetod.
2-4 är den vanligaste frakttid jag brukar uppleva.

Beställer du väldigt tidigt och säljaren tar emot och skickar ordern inom 1-2 timmar så händer det i sällsynta fall att det kommer dagen efter. Men det var innan nya postlagen och när ordern skickades som vanligt brev.

Okej tack för snabbt svar! Vad menar den med att klicka på rätt ”circle with a cut”? Vart klickar man?
Citera
2025-05-26, 20:51
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammagamlavanliga
Okej tack för snabbt svar! Vad menar den med att klicka på rätt ”circle with a cut”? Vart klickar man?

Det är den cirkeln som inte är fullt sluten.
Alltså, den det finns en glipa i.
Tyvärr så får man gissa sig fram ibland om cirklarna är för otydliga. Klickar man fel så blir det en ny bild med andra cirklar, och då brukar man få tydligare cirklar man faktiskt kan se glipan på.
Citera
2025-05-26, 21:35
Citat:
Jo, jag fattad det...
Jag kan då med "säkerhet" eller "killgissning" säga att den resursen finns inte. Det finns ett begrepp som heter flaggning, JA! Men det finns ingen som kan hålla på med det, det finns det inga resurser till det varken hos Tull, Polis och allra minst posten (inte deras uppdrag). All sortering är mer eller mindre automatisk och du kan inte lägga in "flagga" allt från Nederländerna (fattar ju vem som helst att det inte skulle hålla)

Jag ska nog skriva i klarspråk nästa gång.

Hört talas om hamnen i Rotterdam? Om hur MDMA i princip är Nederländernas nationalrätt? Inte? Nä, men sitt ned och sluta skriva som en flane då. Det är sedan länge känt att post från Holland dubbelgranskas långt oftare än om du ens postar från något annat Benelux-land...

Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
problemet är att om det kommer över landsgränsen så kollar tullen det och sen kommer dessutom postnord ringa snuten om de fattar misstanke. om du har otur och hamnar i en brevsäck som tullen röntgar så är du 100% rökt

Jo, det förstår jag ju också, men vad är egentligen oddsen för det? Vidare har jag sådana gömmor hemma hos mig att gemene standardsnut aldrig kommer hitta min narkotika vid en husrannsakan. Det har redan hänt två gånger (pga. olika anledningar), och jag har klarat mig två gånger. Jag är inte orolig för rättsväsendet, utan bara för att inte få det jag betalar för...
Citera
2025-05-26, 21:37
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Tullverket är det som kontrollerar i första hand om det är från utlandet, och det är där som försändelsen kommer fastna, inte hos posten...

Jo, men återigen: hur ser deras resurser ut? Har någon här faktiskt beställt från utlandet och kan berätta om de fått/inte fått sina varor? Gissningar väger rätt lätt, och alla vet att mycket slinker igenom. Jag vill mest känna till mina odds innan jag lägger en beställning.
Citera
2025-05-26, 21:44
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
ja som du säger så har tullen inte resurser att kolla allt, men oavsett om det är brev eller på flygplatsen så finns det "högrisk länder" som dom i mån av tid försöker kolla lite extra. så risken att det blir taget är större från holland än säg... norge

1, Hur många brev och paket tror du att det kommer per dag?
2, Tror du alla brev paket kommer in på samma ställe?

Om Tullen knappt har resurser att bemanna samtliga införsels hamnar från Europa. Tror du då att de har tid eller möjlighet att avsätta resurser för att kolla brev från Holland? Eller Spanien för den delen... på riktigt tror du det. De flesta tillslagen är via Öresundsbron och i hamnar, inte via posten! Bara kolla lite här.
https://via.tt.se/pressmeddelande/37...digare?lang=sv

Det här inlägget har jag länkat till ganska så många gånger och det sammanfattar fortfarande ganska bra hur det fungerar Läs det, (FB) Tråden om förlorade drogförsändelser.
Citera
2025-05-26, 21:46
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdsoldat
Hört talas om hamnen i Rotterdam? Om hur MDMA i princip är Nederländernas nationalrätt? Inte? Nä, men sitt ned och sluta skriva som en flane då. Det är sedan länge känt att post från Holland dubbelgranskas långt oftare än om du ens postar från något annat Benelux-land...

Jo, det förstår jag ju också, men vad är egentligen oddsen för det? Vidare har jag sådana gömmor hemma hos mig att gemene standardsnut aldrig kommer hitta min narkotika vid en husrannsakan. Det har redan hänt två gånger (pga. olika anledningar), och jag har klarat mig två gånger. Jag är inte orolig för rättsväsendet, utan bara för att inte få det jag betalar för...

Va bra då, då vet jag Förlåt master att jag inte hörde med dig innan men uppenbarligen har jag egen koll men jag ska inte motsätta mig dina kunskaper, ni övriga här har ni facit!

Senast redigerad av Bastuvurpa 2025-05-26 kl. 21:48.
Citera
2025-05-26, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Av mina 13 bokmärken till Archetyp så är det endast 2 som inte laddar.
Jag kommer in utan problem via primära adressen:

http://4pt4axjgzmm4ibmxplfiuvopxzf77...wyd.onion/home

Jag kommer även åt Archetyp via 3 av 4, av deras permanenta mirrors:

zjfsopfrwpvqrhiy73vxb6zq7ksyffkzfyow2gmhgvjsseogy6 5uguyd.onion
s4wq4oz66bbyvsv2rg3ixwuwzvoxv226bg3563ptchx7xknelh fu3rqd.onion
uyeygtqorgwxmp4bskauanuiofeh7frv35nvmghni5aihf32z2 7ogqqd.onion
a7mupnlw776xwbt3zcaqrvrje2x44mpmwqszc5zzdseyldpq7f tyzsqd.onion (<--- nere för tillfället)

Här hittar du länkarna.
http://dreadytofatroptsdj6io7l3xptbe...3593f68e7b995a

Var tar det stopp för dig? Använder du mobil eller dator?

Jag använder tyvärr mobil då jag inte har någon dator 😔 Har dock under alla år på Arch använt mobil utan problem. Jag kom in på arch nu via primära länken här ovan. Men nu behöver jag en pgp key för att få en privat mirror. Kleopatra verkar bara funka via dator. Hur kan man skapa en pgp key via mobiltelefon? Borde väl gå någonstans?
Citera
2025-05-26, 21:50
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lussebullen666
Jag använder tyvärr mobil då jag inte har någon dator 😔 Har dock under alla år på Arch använt mobil utan problem. Jag kom in på arch nu via primära länken här ovan. Men nu behöver jag en pgp key för att få en privat mirror. Kleopatra verkar bara funka via dator. Hur kan man skapa en pgp key via mobiltelefon? Borde väl gå någonstans?

Testa denna sidan, den borde funka bra via mobil:
https://wp2pgpmail.com/pgp-key-generator/
Citera
2025-05-26, 22:00
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdsoldat
Jo, men återigen: hur ser deras resurser ut? Har någon här faktiskt beställt från utlandet och kan berätta om de fått/inte fått sina varor? Gissningar väger rätt lätt, och alla vet att mycket slinker igenom. Jag vill mest känna till mina odds innan jag lägger en beställning.

Du får räkna ut själv om någon fått eller inte fått leverans utomlands. Sen får man tänka till själv... ju mindre gränser ju lättare... men efter vår diskussion så här långt så borde polletten ramla ner.

Kolla här så ser du hur många ställen saker kan komma in via... innan det kommer till sorteringsanläggning. Nä, tullen eller polisen har inte resurser att täcka upp alla de ställena. Get the picture?

https://ibb.co/TD4fnhm2
Citera
2025-05-26, 22:41
Medlem
Citat:
Testa denna sidan, den borde funka bra via mobil:
https://wp2pgpmail.com/pgp-key-generator/

Sorry för okunskapen här...
Så den sidan genererar en public key och en private key verkar det som. Resten under det behöver jag inte bry mig om? Det som handlar om att dekryptera meddelanden...

Ska jag kopiera in den genererade public key:n till arch nu?
Citera
2025-05-26, 22:46
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lussebullen666
Sorry för okunskapen här...
Så den sidan genererar en public key och en private key verkar det som. Resten under det behöver jag inte bry mig om? Det som handlar om att dekryptera meddelanden...

Ska jag kopiera in den genererade public key:n till arch nu?

I ditt fall så är det att generera de nycklarna....
(sen kan man om man vill kryptera / dekryptera på den sidan också om man vill)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in