2025-05-22, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Pappa staten betalar, np
Ja bara jag slipper så..
Citera
2025-05-22, 11:41
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Läser du FUP och sms-konversationen så framträder en annan bild att de haft en bra kamratlig arbetsrelation och pratat om mycket privata saker. De har kramats vid frukost och hon har lagt handen på hans axel när hon anlänt till en arbetsplats osv.
Så alltihop efteråt är mycket märkligt, varför hon ska sänka honom och inte bara kan godta hans ursäkt att han gjorde ett taffligt snedsteg i fyllan.
Hennes man har väl knorrat...
Citera
2025-05-22, 11:48
Medlem
Det är så här man skapar par, på speciellt fester. I Mickes generation är det fullt normalt, vet dock inte Renées ålder? Det sker dock inte utan något utan det finns någon närhet. Vill inte mottagaren av pussen något säger man bara att man inte är intresserad och så är det inget mer med det. Detta kan aldrig bli ett brott mer än i feministiska Sverige. Därtill hände detta i Spanien så hur det kan bli ens en anmälan i Sverige är märkligt? Ska det prövas rättsligt så är det i Spanien det ska ske. På sin höjd en arbetsmiljöfråga då det sker i samband med arbete även om det var på fritiden. Väldigt tramsigt att ens göra en anmälan och ännu märkligare att den ens blev något då det sk brottet inte skett i Sverige.
Citera
2025-05-22, 11:50
Medlem
Somm alltid på flashback så frias männen av den stora massan. Scrollar vidare.
Citera
2025-05-22, 11:55
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Somm alltid på flashback så frias männen av den stora massan. Scrollar vidare.
Som alltid på Flashback så kan de som inte förmår att sätta sig in i rättsfall inte heller stava.
Citera
2025-05-22, 11:56
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hennes man har väl knorrat...

Absolut. Maken blev svartsjuk och ville att hon skulle komma hem och hon hamnade i en jättejobbig situation när hon lämnade produktionen och det är det ML ska straffas för.

Men som medelålders farbror född på 70-talet så reagerar man på att det finns en yngre generation där det alltid är någon annan som ska lösa allt man råkar ut för.

Någon myndighet, personalavdelning, chefer, terapeut, polis, åklagare. Ta hand om mig. Jag är ett offer.

Reagerar på att det bl a uttrycks irritation i FUP på att SVT inte kan krishantera och att hon måste lära dem det.
Citera
2025-05-22, 12:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Absolut. Maken blev svartsjuk och ville att hon skulle komma hem och hon hamnade i en jättejobbig situation när hon lämnade produktionen och det är det ML ska straffas för.

Men som medelålders farbror född på 70-talet så reagerar man på att det finns en yngre generation där det alltid är någon annan som ska lösa allt man råkar ut för.

Någon myndighet, personalavdelning, chefer, terapeut, polis, åklagare. Ta hand om mig. Jag är ett offer.

Reagerar på att det bl a uttrycks irritation i FUP på att SVT inte kan krishantera och att hon måste lära dem det.
Jag tror att sådana här produktioner utomlands gör att folk går in i en bubbla, lite som med konferenser - hemmalivet glöms bort. När det knackar på blir det ett abrupt uppvaknande: "Fuck! Jag har ju man och familj.".
Citera
2025-05-22, 12:11
Medlem
Suck, ännu en vit man som tror sig kunna äga en ung, framgångsrik tjej.
Citera
2025-05-22, 12:14
Medlem
Klart han skaĺl straffas hårt. Vi bor i landet Sverige och vi beter oss inte såhär. Det var bättre under den victorianska eran i England, då var det ordning o reda.
Citera
2025-05-22, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Vi vet ännu inte utgången av det här fallet. Personligen tycker jag att det är en bagatell sett mot det verkliga våld som begås av män mot kvinnor.
Därför borde kvinnan ha sansat sig, när hon nyktrat till. Hennes långvariga och nära samarbete med ML havererade pga hennes oförmåga att fatta ett eget beslut.
Omgiven av dåliga rådgivare lät hon polisanmäla.
Denna pseudohändelse kostar redan oss andra, icke inblandade, skattemiljoner.

Exakt! Enkelt och bra svar.
Citera
2025-05-22, 12:16
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är så här man skapar par, på speciellt fester. I Mickes generation är det fullt normalt, vet dock inte Renées ålder? Det sker dock inte utan något utan det finns någon närhet. Vill inte mottagaren av pussen något säger man bara att man inte är intresserad och så är det inget mer med det. Detta kan aldrig bli ett brott mer än i feministiska Sverige. Därtill hände detta i Spanien så hur det kan bli ens en anmälan i Sverige är märkligt? Ska det prövas rättsligt så är det i Spanien det ska ske. På sin höjd en arbetsmiljöfråga då det sker i samband med arbete även om det var på fritiden. Väldigt tramsigt att ens göra en anmälan och ännu märkligare att den ens blev något då det sk brottet inte skett i Sverige.
Hon är 39 år. Ja alltihopa är väldigt märkligt! Känns som att hon bestämde sig för att lämna och göra en polisanmälan efter att pratat med sin man plus pratat till vittnet Ida (till hennes fördel).

Reneé blev kränkt helt enkelt, för en puss haha
Citera
2025-05-22, 12:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrongLemonade
Han ljuger antagligen för att komma undan? Är då flest ljuger.. så lätt är det.

Varför förutsätter du att han ljuger när det istället kan vara hon som ljuger för att dölja att även hon vidrört honom? Hon är dessutom gift och måste väl inte ha berättat hela sanningen för sin man?

Enligt honom var hennes hand innanför hans skjorta innan middagen. Varför kan inte han tala sanning om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in