2025-05-22, 01:20
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Pussgate var ett bra ord! Hade samma sak inträffat på midsommarfesten i radhuskvarteret hade inte polisen ens tagit upp en anmälan.

Pussgate på midsommarfesten i radhuskvarteret. Polisen anländer.

- Han försökte pussa på mig!

- Va?! Vad sa du? Det här låter allvarligt! Vänta ska jag hämta anteckningsblocket i polisbilen. När hände det här? Vad hände sen??

- Klockan måste ha varit mellan 02.00 och 02.30 någon gång. Han försökte pussa mig och jag puttade bort honom. Sedan gick han och la sig!

- Han gick och la sig säger du. Vad hände sen?

- Dagen efter skrev jag ett sms och frågade om han var vaken. Då bad han om ursäkt för att han försökte pussa mig!

- Förstår din ångest och oro! Vi upprättar en anmälan genast, sedan får åklagaren ta tag i det här!
Citera
2025-05-22, 01:22
Avstängd
Som jag skrev tidigare i en annan tråd. Folk kommer att köpa sexrobotar som kan städa och laga mat och som är bättre i sängen.
Citera
2025-05-22, 01:44
Medlem
Märkligt hur kvinnor uppfostras/får lära sig att "det får man ta" när män tafsar på dem, och många i tråden verkar hålla med. Nä, kanske skulle ha nolltolerans mot ofredande. Ingen rök utan eld, de som tar sig friheter här tar sig friheter på andra ställen. Eller eskalerar när de märker att de kommer undan med det? Finns forskning på hur sexbrott uppkommer, hur våldtäktsmän "föds" osv? Ja, och män (som får en uns av det kvinnor råkar ut för) ska också anmäla såklart.

Tänkte först att anmälan var larvig men kom på att man är så jävla invaggad i att "behöva köpa skiten". Kan/ska man anmäla en stulen cykel ska man väl anmäla ofredande. Även om en puss av en hemlös på stan är värre imo, eller en spottloska i ansiktet (även om det är baciller som baciller..)
Citera
2025-05-22, 02:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om hon kände sig osäker på om detta var något man bör eller kan polisanmäla var det väl rimligt att hon vände sig till andra för rådgivning?

Nu ignorerar du att han har uppgett att hennes händer varit på hans underarmar, ansikte och axlar, hon ska även ha stoppat i handen innanför hans skjorta innan middagen.

Varför tror du hon utelämnade detta när hon fick "rådgivning"?
Citera
2025-05-22, 02:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Märkligt hur kvinnor uppfostras/får lära sig att "det får man ta" när män tafsar på dem, och många i tråden verkar hålla med. Nä, kanske skulle ha nolltolerans mot ofredande. Ingen rök utan eld, de som tar sig friheter här tar sig friheter på andra ställen. Eller eskalerar när de märker att de kommer undan med det? Finns forskning på hur sexbrott uppkommer, hur våldtäktsmän "föds" osv? Ja, och män (som får en uns av det kvinnor råkar ut för) ska också anmäla såklart.

Du har alldeles för livlig fantasi samtidigt som även du ignorerar att mannen har uppgett att hennes händer tidigare varit på hans underarmar, ansikte och axlar. Hennes hand var även innanför hans skjorta innan middagen enligt honom. Varför kan inte han tala sanning om det här?

Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Tänkte först att anmälan var larvig men kom på att man är så jävla invaggad i att "behöva köpa skiten". Kan/ska man anmäla en stulen cykel ska man väl anmäla ofredande. Även om en puss av en hemlös på stan är värre imo, eller en spottloska i ansiktet (även om det är baciller som baciller..)

Håll dig till ämnet och sväva inte ut nu. Stulna cyklar och hemlösa känns totalt ovidkommande.

Anmälan känns larvig med tanke på omständigheterna så din magkänsla var alltså rätt.
Citera
2025-05-22, 04:39
SVT-stjärnan Micke Leijnegard åtalas för sexbrott

https://stoppapressarna.se/svenskt/s...-for-sexbrott/

Nu stängs han av.
SVT pausar Micke Leijnegard från rutan så länge rättsprocessen mot honom pågår.
Stjärnan från ”Mästarnas mästare” är riktigt illa ute.

Ja jävlar, det trodde man inte.
Senast redigerad av friatyglar 2025-05-22 kl. 04:47.
Citera
2025-05-22, 05:09
Moderator
oilslicks avatar
Namn tillagt i rubriken.

/Moderator
Citera
2025-05-22, 05:34
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det visar hur du fungerar. En åklagare vet bäst. De tar upp ett fall för prövning där båda parter får argumentera för sin sak.

Det är upp till domstolen att avgöra målet. Det jag sa var att jag anser att en åklagares åsikt om vad som har hänt väger tyngre än allmänna tyckares åsikter i tråden.
Citera
2025-05-22, 05:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nej, det är enorm skillnad. Tror man att obehaget av en oönskad puss är jämförbar med den oerhörda kränkning som ett rån eller misshandel innebär är man faktiskt inte riktigt klok på ren svenska.

Det är din personliga åsikt. Jag har fått stryk ett par gånger på stan och såg det inte som någon stor grej och polisanmälde aldrig. Folk är olika som sagt. Döm inte andra utifrån dina egna känslor.
Citera
2025-05-22, 05:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu ignorerar du att han har uppgett att hennes händer varit på hans underarmar, ansikte och axlar, hon ska även ha stoppat i handen innanför hans skjorta innan middagen.

Varför tror du hon utelämnade detta när hon fick "rådgivning"?

Det är ord mot ord. Hon är väldigt tydlig i FUPen att de ALDRIG haft en ”fysisk” relation.

Igen: det är HAN som gjort fel och INTE hon.
Citera
2025-05-22, 05:48
Medlem
Är själv kvinna men måste säga att detta känns urlöjligt! Ok, självklart ska inte vem som helst komma fram och pussas på munnen. Så långt håller jag med. Problemet för mig börjar redan på festen dock. Detta är en blöt fest bland vänner och kollegor. R säger själv att de är nära vänner. Så vad är problemet? Vill du inte ha en puss så ryt ifrån, ge honom en örfil eller ta hjälp av en annan kollega. När hon sen skickar sms innehållande hjärta och erbjudande om att tillbringa dagen med bl.a henna så börjar det bli lite skevt. M ber om ursäkt och lägger sig platt, tar verkligen på sig skulden och ber om att det ska glömmas. Det är hon med på!
Där är min största invändning mot detta: Hur är man skapad för att få panikattacker, PTSD och krisbehandling av detta!?
Tycker verkligen att män ska hålla sig ifrån kvinnor som uppenbart inte vill. Det ska självklart anmälas! Men detta fall känns bara löjligt! Det är 2 vänner som känner varandra väl det handlar om!!!
Citera
2025-05-22, 05:50
Avstängd
Vilken felkalibrerad jävla fitta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här