2025-05-22, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Hon är 39 år. Ja alltihopa är väldigt märkligt! Känns som att hon bestämde sig för att lämna och göra en polisanmälan efter att pratat med sin man plus pratat till vittnet Ida (till hennes fördel).

Reneé blev kränkt helt enkelt, för en puss haha
Det hade varit en bättre lösning att hennes man hade nitat idioten och så hade det varit bra med det.
Citera
2025-05-22, 12:23
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Klart han skaĺl straffas hårt. Vi bor i landet Sverige och vi beter oss inte såhär. Det var bättre under den victorianska eran i England, då var det ordning o reda.
Yepp, även bättre i Spanien (där pussandet skedde).
https://www.svt.se/sport/fotboll/reu...i-kysskandalen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför förutsätter du att han ljuger när det istället kan vara hon som ljuger för att dölja att även hon vidrört honom? Hon är dessutom gift och måste väl inte ha berättat hela sanningen för sin man?

Enligt honom var hennes hand innanför hans skjorta innan middagen. Varför kan inte han tala sanning om detta?
Det är väl bara att titta hur fanskapet ser ut så blir det helt orimligt att någon skulle vilja ha en hand inför den skjortan.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror att sådana här produktioner utomlands gör att folk går in i en bubbla, lite som med konferenser - hemmalivet glöms bort. När det knackar på blir det ett abrupt uppvaknande: "Fuck! Jag har ju man och familj.".

Ja det blir som en skolresa på gymnasiet där klasskompisarna springer mellan varandras hotellrum.
- Fröken, fröken! Han pussade på mig!
- Micke! Nu får du låta tjejerna vara! Skärp dig.

Tänk om Sveriges rättssalar var fyllda av sådana här case efter varje helg. Han raggade på min fru på midsommarfesten! Han pussade henne på munnen i köket!
Nej, vad säger du??? Kumlaanstalten nästa.
Citera
2025-05-22, 12:24
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Det hade varit en bättre lösning att hennes man hade nitat idioten och så hade det varit bra med det.

En rejäl örfil när situationen utspelar sig är ett bra sätt att markera att uppvaktningen är ovälkommen.

En normalt funtad individ fattar att hen har missuppfattat situationen och avstår från vidare närmanden. Fungerar också som en bestraffning.
Senast redigerad av GAMLE SVARTEN 2025-05-22 kl. 12:27.
Citera
2025-05-22, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Edit: läser nu att det var först efter kollegas fråga om: "Har du och Micke något ihop?", som det blev jobbigt. Där blev det en brottshistoria.

Hur tolkar du det?

Det har ju onekligen skett en massa saker mellan SMS:en på morgonen, och SMS:et där BO har bestämt sig för att avbryta allt och åka hem. Att BO har påverkats av yttre krafter (hennes man och eventuella kollegor hon pratat med) har ju sannolikt spelat en stor roll.

Man kan ju tycka att det är rimligt att först prata med en vän som gjort ett övertramp av den här magnituden innan man blandar in polisen, men samtidigt vet vi ju inte vad hon har i bagaget. Vissa saker som en del avvisar som småsaker kan innebära trauma för andra, det kan vi ju aldrig veta.
Citera
2025-05-22, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
En rejäl örfil när situationen utspelar sig är ett bra sätt att markera att uppvaktningen är ovälkommen.

En normalt funtad individ fattar att hen har missuppfattat situationen och avstår från vidare närmanden. Fungerar också som en bestraffning.

Precis vad man har tänkt. Varför gav hon inte honom en ordentlig örfil. Det hade alla i rummet märkt av, så jag tror inte han hade anmält henne för misshandel med tanke på vad som då skulle komma ut.
Avklarat och slut sen.
Citera
2025-05-22, 12:35
Medlem
För övrigt:

Innan MGM får ta del av SMS-konversationen påstår han att han frågat ifall han försökte pussa henne två gånger, och sen när han fick veta att han däremot bad om ursäkt för att han försökte pussa henne två gånger så ifrågasätter inte förhörsledaren detta.

Detta är en rätt usel förhörsledare, enligt mig.
Citera
2025-05-22, 12:37
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Ja, såväl mannens som kvinnans fortsatta karriärer har fått sig en riktig dikeskörning. Hon blir känd som kvinnan som satte dit ML och säkerligen i folkmun klassad som ”överkänslig”, ”psykfall”, ”rättshaverist”, ”manshatare” osv.
ML tar timeout och försöker reparera.
Så korkat, så onödigt.
Personligen skulle jag inte vara ensam med henne i ett stängt rum. Vem vet om hon råkar uppfatta en blick, nåt man sagt, en rörelse. Kvinnan är uppenbarligen psykiskt insufficient.
Har träffat på kvinnor förrut som jag ogärna velat vara ensam med. Två av dessa har senare gjort liknande anmälningar mot andra män.
Citera
2025-05-22, 12:41
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shingen
Avd kolla den där spanska penisskallen som skulle pussa hon som vann vm guld.

Det är inte ok idag att pussa någon som inte vill

För att relativisera. Ni som inte tycker det är ett brott. Skulle ni tycka det var så mysigt om exv Babben Larsson eller valfri tant försökte pussa er på munnen.

Mysigt: nej. Ett brott eller kränkning som föranleder polisanmälan: nej.

Under förutsättning att det var en engångsföreteelse.
Citera
2025-05-22, 12:43
Avstängd
buisnismannens avatar
Är han entledigad från SVT / Mästarnas mästare?!
Citera
2025-05-22, 12:46
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Hur tolkar du det?

Det har ju onekligen skett en massa saker mellan SMS:en på morgonen, och SMS:et där BO har bestämt sig för att avbryta allt och åka hem. Att BO har påverkats av yttre krafter (hennes man och eventuella kollegor hon pratat med) har ju sannolikt spelat en stor roll.

Man kan ju tycka att det är rimligt att först prata med en vän som gjort ett övertramp av den här magnituden innan man blandar in polisen, men samtidigt vet vi ju inte vad hon har i bagaget. Vissa saker som en del avvisar som småsaker kan innebära trauma för andra, det kan vi ju aldrig veta.

Ja det kan ju ligga nåt mer bakom som utlöser ett trauma. Men då borde nästan rekationen kommit tidigare. Nu verkar det som att paniken inträffar hemma i Sverige och det beror nog mer på att man avbröt mitt i produktionen och åkte hem och konsekvenserna i arbetet. Det dumma är att polisanmälan och en rättegång inte mildrar situationen.

Det hade varit bättre att träffas och prata. ML säger i FUP att han funderade på att prata med henne tillsammans med hennes terapeut. Det hade säkert varit en bra sak. Då hade han kunnat be om ursäkt och terpeuten kunde ha styrt samtalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in