2025-05-22, 10:41
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Som alla andra då.
Frågan är varför du tycker att du måste påpeka det självklara, just när dina argument tryter.
Bättre då att erkänna att man har fel eller inte klarar av vidare diskussion.

Fel i vadå? Det jag påtalat i denna tråd är att jag tycker mannens agerande var oskönt och att kvinnan gjorde rätt som anmälde eftersom hon tog illa vid sig.

Att handlingen kan vara ett brott har jag inga problem med och jag tycker det är domstolens sak att avgöra om mannen ska bli fälld eller inte.

Vad är det du argumenterar emot?
Citera
2025-05-22, 10:46
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fel i vadå? Det jag påtalat i denna tråd är att jag tycker mannens agerande var oskönt och att kvinnan gjorde rätt som anmälde eftersom hon tog illa vid sig.

Att handlingen kan vara ett brott har jag inga problem med och jag tycker det är domstolens sak att avgöra om mannen ska bli fälld eller inte.

Vad är det du argumenterar emot?
Jag konstaterade bara att när dina argument tröt, började du yra om att våra åsikter inte spelar någon roll.
Jag kan leva med det, liksom du får acceptera att jag väljer att kalla en spade för en spade.
Vi stannar där.
Citera
2025-05-22, 10:53
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Jag håller med, men det är ju svårt att veta exakt hur detta har gått till i dagsläget. Det enda vi vet är ATT det ska ha skett ett övergrepp enligt BO.
Vi vet också att kvinnan har tafsat på mannens armar och tallat under hans skjorta med händerna enligt GM.
Citera
2025-05-22, 10:56
Medlem
Citat:
Vi vet också att kvinnan har tafsat på mannens armar och tallat under hans skjorta med händerna enligt GM.

Ah, okej, jag hade missat att FUP:en publicerats. Den funkar inte för mig, dock.

Någon som orkar lägga ut den på gofile?
Citera
2025-05-22, 10:57
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ah, okej, jag hade missat att FUP:en publicerats. Den funkar inte för mig, dock.

Någon som orkar lägga ut den på gofile?
Den finns i tråden. Sök på fup så får du fram den.
Citera
2025-05-22, 10:58
Medlem
Citat:
Den finns i tråden. Sök på fup så får du fram den.

Jo, jag vet, men som sagt; länken funkar inte för mig av någon anledning. Men uppladdningssidan "gofile" funkar däremot.
Citera
2025-05-22, 11:00
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Jo, jag vet, men som sagt; länken funkar inte för mig av någon anledning. Men uppladdningssidan "gofile" funkar däremot.

Du har ju allting en sida bak i tråden. Inlägg 875.
Citera
2025-05-22, 11:02
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Som producent inom media och kvinna har hon nog fått stå ut med mer än två pussförsök genom åren. Hon stör sig sannolikt duktigt på Micke. Jag har aldrig gillat karln, det ligger nog mer bakom det här: "Nu får det vara nog", typ...

Edit: läser nu att det var först efter kollegas fråga om: "Har du och Micke något ihop?", som det blev jobbigt. Där blev det en brottshistoria.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2025-05-22 kl. 11:09.
Citera
2025-05-22, 11:03
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durst
Inte samma sak, men du får anmäla om du vill. Jag skulle inte göra det då jag är fysisk överlägsen gemene kvinna och skulle skämmas mer i rättegången än själva handlingen. Läs längst ner också.

Mycket möjligt att det är så men det är inget argument för dagsläget. Jag tror inte på Jesus. Jo jag jag har begått någga brott men inte med ett direkt offer, åkt snabbt med hoj, laddat ner torrents och rökt cannabis. Men inga sexuslbrott du.....
Läs längst ner också.

Nej jag tycker inte man ska behöva tänja på SINA EGNA gränser bara för att man är påverkad. Vissa kan bete sig under ett alkorus. Men inte fan låter jag andras dåliga ölsinne gå ut över mig eller andra i min närhet, då anmäler jag eller delar ut karma.

Till er alla tre: Glädjer mig att ni är så oemotståndligt sexiga så kvinnor tar på er men ni kan inte jämföra det med fall där en kvinna eller tjej blir tafsad på av en man?
Och absolut inte basera på ett lagförslag haha.

Tänk att det är er 18 åriga dotter som är på fest med arbetskollegorna. Vin och kräks-luktande Manfred på 50 år staplar fram och kysser dottern på munnen utan hennes vilja. Är det okej enligt er? Får hon anmäla eller måste hon ta fighten själv?
Alla har inte samma förutsättningar, jag tror det är lite därför vi har sådana lagar.
Jag förstår. Män ska inte bara acceptera att bli grovt tafsade på och örfilade av överförfriskade kvinnor. Vi ska dessutom glädjas över det. Samtidigt ska en man som ger en flyktig puss i farten bli av med sitt jobb, kriminaliseras och registrerad i belastningsregistret. Av en kvinna som tidigare under kvällen har varit och tallat honom under skjortan.

Konstaterar att du är djupt sexistisk och moraliskt korrupt i din argumentation och går därför inte att ta på allvar.
Citera
2025-05-22, 11:06
Medlem
Vi vet ännu inte utgången av det här fallet. Personligen tycker jag att det är en bagatell sett mot det verkliga våld som begås av män mot kvinnor.
Därför borde kvinnan ha sansat sig, när hon nyktrat till. Hennes långvariga och nära samarbete med ML havererade pga hennes oförmåga att fatta ett eget beslut.
Omgiven av dåliga rådgivare lät hon polisanmäla.
Denna pseudohändelse kostar redan oss andra, icke inblandade, skattemiljoner.
Citera
2025-05-22, 11:16
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Vi vet ännu inte utgången av det här fallet. Personligen tycker jag att det är en bagatell sett mot det verkliga våld som begås av män mot kvinnor.
Därför borde kvinnan ha sansat sig, när hon nyktrat till. Hennes långvariga och nära samarbete med ML havererade pga hennes oförmåga att fatta ett eget beslut.
Omgiven av dåliga rådgivare lät hon polisanmäla.
Denna pseudohändelse kostar redan oss andra, icke inblandade, skattemiljoner.

Hur som helst vet vi iaf vad vi ska svara kvinnor som undrar varför män aldrig tar initiativ längre.
Citera
2025-05-22, 11:18
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Som producent inom media och kvinna har hon nog fått stå ut med mer än två pussförsök genom åren. Hon stör sig sannolikt duktigt på Micke. Jag har aldrig gillat karln, det ligger nog mer bakom det här: "Nu får det vara nog", typ...

Edit: läser nu att det var först efter kollegas fråga om: "Har du och Micke något ihop?", som det blev jobbigt. Där blev det en brottshistoria.

Läser du FUP och sms-konversationen så framträder en annan bild att de haft en bra kamratlig arbetsrelation och pratat om mycket privata saker. De har kramats vid frukost och hon har lagt handen på hans axel när hon anlänt till en arbetsplats osv.
Så alltihop efteråt är mycket märkligt, varför hon ska sänka honom och inte bara kan godta hans ursäkt att han gjorde ett taffligt snedsteg i fyllan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in