2025-05-28, 11:33
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Exakt så. Det är som du säger - gamla gubbar har samma problem.

Tjejer vill inte bli tvångspussade på längre.
Jag har personligen aldrig tvångspussat någon och sqat till de som gjort det.
Citera
2025-05-28, 11:34
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Rutger Fuchs; och andra som tycker att en liten puss är väl ingenting.

Låt oss bevittna när denna man blir dömd.
Jag har aldrig påstått att en puss är ingenting. Försök att kyla ner dig så kanske du slutar att binda halmgubbar.
Den tycker jag att du ska arbeta med dina grundläggande unkna värderingar.
Citera
2025-05-28, 11:38
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ok. Jag konstaterar däremot att du är en gammal gubbe som gör bäst i att hålla din näbb tyst.

Sigma, toilet, skaparabipo är inga begrepp du är bekant med va? Exakt.
Jag till skillnad från dig har följt med i detta område mycket längre än du, där ingår även de viktiga kunskaper och begrepp som kommit det senaste decenniet.
Citera
2025-05-28, 11:38
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Oj, det här var lite svårt att läsa. Har du svenska som andraspråk?

Vilken del av " ingen rättegång " var det du hade svårt att förstå ?
Citera
2025-05-28, 13:04
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Eller en man som bryr sig om sin fru och anser att kvinnorna har rätt att bestämma över sina kroppar vilket inkluderar rätten att bestämma ifall de vill ha en puss av sin arbetskamrat eller inte.

Jag är lite förbryllad över folk som anser att ”lite får väl en 40-årig kvinna tåla”.

Skulle ni reagera likadant om det handlade om era döttrar?

Absolut har alla kvinnor rätt att bestämma över sina kroppar.
Om du tycker det är ok att dra en puss vidare som polisanmälan och till tingsrätten där det ska sitta nämndemän och domare att avgöra vad han ska få för straff. Det kostar oss 100000 tusentals kronor och jag har faktiskt ingen lust att vara med och bekosta sådant.
Om alla ska anmäla allt som händer och sker till polisen och vidare till tingsrätt då mår inte Sverige bra och våra skatter lär nog inte sjunka.
Jag ser hellre att pengarna går till äldre barnomsorg och sjukvård.

Pussar på jobbet kan man göra upp på arbetsplatsen och mellan de ögon som det gäller inte på alla våras bekostnad.

Vad tror du han får för straff?

Jag tror det kostar mer än vad det smakar om du förstår vad jag menar.
Citera
2025-05-28, 13:08
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Rutger Fuchs; och andra som tycker att en liten puss är väl ingenting.

Låt oss bevittna när denna man blir dömd.

Dömd för vad?
Våldtäkt?
Kränkande beteende?

Herregud vad detta har kostat oss skattebetalare

Löjligt?!

Bättre att använda pengarna till sjukvård barnomsorg och äldre.
Använd våra resurser rätt och vård tingsrätter och domstolar till kriminalitet.
Inte en puss
Senast redigerad av BallaBella 2025-05-28 kl. 13:12.
Citera
2025-05-28, 13:14
Medlem
Kokkashugis avatar
Citat:
Hon var redaktör för Mästarnas mästare. Jag tyckte att det var kul att se det programmet ibland, men du får såklart tycka att det är ointressant.

Vi har alla olika preferenser.
Har det figurerat något namn på kvinnan månne?
Citera
2025-05-28, 13:47
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Dömd för vad?
Våldtäkt?
Kränkande beteende?

Herregud vad detta har kostat oss skattebetalare

Löjligt?!

Bättre att använda pengarna till sjukvård barnomsorg och äldre.
Använd våra resurser rätt och vård tingsrätter och domstolar till kriminalitet.
Inte en puss
Så länge vi har människor som är beredda att hänsynslöst exploatera känsliga och sårbara människor med tidigare trauman, för sina personliga och politiska agendor, kommer vi tyvärr få vänja oss vid det. Lika lite som det handlar om att hushålla med samhällets resurser, handlar det om rättvisa, omsorg och sanning. Det är en form av moralisk korruption i de egocentrerades tjänst — där ändamålen helgar medlen. Otäckt.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-05-28 kl. 13:49.
Citera
2025-05-28, 14:34
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Nej, jag är bara "diskriminerande" mot gamla gubbar.

Det är en ny tid nu. Kvinnor vill inte bli pussade på munnen. Lev med det.
Jag har lärt mig mycket genom åren som du också kommer att lära dig när du blir stor om du öppnar upp ditt sinne lite. Att människor inte opåkallat vill bli pussade på munnen är inte en av dem, eftersom jag vetat det sedan jag var barn. Därför har jag aldrig gjort det och sagt till de som gör det att låta bli. Vi ska respektera varandras gränser oavsett det handlar om fysiska, psykiska eller verbala gränser.

Däremot har jag lärt mig att människor med personliga och politiska agendor ofta gör skada när de exploaterar känsliga och sårbara människor för att uppfylla deras agendor. Dessa människor skapar ofta även trauma hos andra, även om deras intentioner är goda.

Eftersom jag är en öppen, nyfiken, icke fördomsfull och receptiv person har jag haft en bred repertoar av människor att lära av, oberoende av etnicitet, kön, subgrupp, ålder och klass. På det området har du också mycket att tillägna dig.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-05-28 kl. 14:41.
Citera
2025-05-28, 15:44
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokkashugi
Vi har alla olika preferenser.
Har det figurerat något namn på kvinnan månne?

FUP finns i tråden
Citera
2025-05-28, 16:01
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du måste väl ändå erkänna att detta är en generationsfråga?

Yngre och medelålderskvinnor accepterar inte längre att de ska tåla klapp på stjärten (restauranganställda) eller puss på munnen eller ngt liknande.

Din generations kvinnor fick tåla att bli våldtagna inom äktenskapet. Det ansågs inte vara så farligt makarna emellan.

Mycket har hänt sen dess.
Det är alltid kul när ni feminister drar igång. Stora ord och sjukna liknelser som aldrig står i proportion till den ursprungliga händelsen. Ni kan få vem som helst till att bli ett fruktansvärt monster.
Citera
2025-05-28, 16:12
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det är alltid kul när ni feminister drar igång. Stora ord och sjukna liknelser som aldrig står i proportion till den ursprungliga händelsen. Ni kan få vem som helst till att bli ett fruktansvärt monster.
Eller hur. De allra flesta män är väldigt hänsynsfulla människor med både empati och respekt för andras gränser. Att dra alla dessa över en våldtäktskam och tro att det alltid finns eld bakom rök, utan att någonsin titta på andra faktorer, är så aningslöst, destruktivt och obegåvat att man baxnar. Hade det inte varit för all skada denna grupp genererar hos sina skapade traumatiska offer som ska bära gruppens ideologiska fana, hade man bara kunnat rycka på axlarna och avfärda dem som de extremister de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in