2025-05-22, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Vi kommer alltid att ha extremt känsliga och sårbara människor i vårt samhälle. Dessa behöver vi ta särskild hänsyn till med anpassningar och stödjande insatser. Frågan är dock om vi ska kriminalisera de som inte anpassar.

Jag håller med, men det är ju svårt att veta exakt hur detta har gått till i dagsläget. Det enda vi vet är ATT det ska ha skett ett övergrepp enligt BO.
Citera
2025-05-22, 10:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Du lever knappast som du lär utan sitter här och tycker hela dagarna.

Ja, fram tills dina argument tryter. Då ändrar du dig plötsligt och anser att det är meningslöst att tycka.

Jag sitter absolut här och tycker men det gör jag endast för nöjes skull. Jag tror inte att mina åsikter i detta forum gör någon skillnad ute i samhället.
Citera
2025-05-22, 10:28
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Ja, tyvärr. Kvinnans anmälan har åstadkommit totalt karriärhaveri för båda inblandade.
ML kommer tillbaka, men kvinnan har grävt den största gropen och själv trillat i.

Ja det är märkligt att hon inte bara kan ta det med en klackspark och acceptera hans ursäkt. Särskilt när hon skriver ett sms och frågar om han ska följa med och äta lunch och hänga på stranden.

De borde ju bara ha kunnat pratat ut om det som två vuxna individer. Istället drar man igång största cirkusen som får helt oproportionerliga konsekvenser.
Citera
2025-05-22, 10:30
Medlem
Såklart ingen vill bli tvångspussad på av en kollega! En 60plussare dessutom. Alla har rätt att vara trygga med kolleger och inte riskera ovälkomna närmanden.

Såg f.ö att ML är gift sedan många år tillbaka,undra hur tonen är hemma nu
Citera
2025-05-22, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja det är märkligt att hon inte bara kan ta det med en klackspark och acceptera hans ursäkt. Särskilt när hon skriver ett sms och frågar om han ska följa med och äta lunch och hänga på stranden.

De borde ju bara ha kunnat pratat ut om det som två vuxna individer. Istället drar man igång största cirkusen som får helt oproportionerliga konsekvenser.

Så att ML även i framtiden vet att han kan tvångspussa en kollega och komma undan med det bara han ger en ursäkt?
Citera
2025-05-22, 10:34
Medlem
Varför har SVT ens spritfester? Vem betalar?
Citera
2025-05-22, 10:36
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Så att ML även i framtiden vet att han kan tvångspussa en kollega och komma undan med det bara han ger en ursäkt?

Precis. Exakt. Nä men spara rättsväsendet till riktiga sexualförbrytare. Det är för fan inte proportionerligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell

Vi!
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag sitter absolut här och tycker men det gör jag endast för nöjes skull. Jag tror inte att mina åsikter i detta forum gör någon skillnad ute i samhället.
Som alla andra då.
Frågan är varför du tycker att du måste påpeka det självklara, just när dina argument tryter.
Bättre då att erkänna att man har fel eller inte klarar av vidare diskussion.
Citera
2025-05-22, 10:38
Medlem
upplysas avatar
Förundersökningsprotokoll
Fup
Stockholms tingsrätt
B 21763-24
Aktbil 8 & 9
https://files.catbox.moe/ycv2c9.pdf
https://files.catbox.moe/tnktkv.pdf
Stämningsansökan
Stockholms tingsrätt
B 21763-24
https://files.catbox.moe/apuhha.pdf
Citera
2025-05-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell

Pappa staten betalar, np
Citera
2025-05-22, 10:39
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Han kom inte undan med det. Han mådde skitdåligt över det och pudlade totalt. Dessutom blev han tillrättavisad av ledningen.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-05-22 kl. 10:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in