2025-05-21, 18:24
Medlem
[quote=JoaquinGuzman|91960034]
Citat:
Ursprungligen postat av outback4

Kan detta t.o.m. ligga honom till last? Skulle damen i fråga ha lättare att stryka ett streck över det hela om det varit någon som alltid blir lite flirtig/mer närgången när det är alkohol och fest?
- Jaja man vet ju hur han blir när han blir full.

Allt kan vändas emot dig. Även det som talar till din fördel. Även det faktum att MÄ ofta pussar sina manliga vänner när hen är full. Så måste ju åklagaren ha tänkt i alla fall.
Citera
2025-05-21, 18:32
Medlem
[quote=helosanbanan|91960099]
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman

Allt kan vändas emot dig. Även det som talar till din fördel. Även det faktum att MÄ ofta pussar sina manliga vänner när hen är full. Så måste ju åklagaren ha tänkt i alla fall.
Blir inte förvånad om det kommer fram ett antal ytterligare fall efter detta, då han själv tycker att han är lite "fysisk" som han uttrycker det och speciellt på fyllan.
Citera
2025-05-21, 18:34
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Varför är det okej för en kvinna att ta tag i huvudet och tvinga till sig en kyss utan samtycke, men inte en man?

Video: https://gofile.io/d/C6of1x

Hoppas Persbrandt fick stöd och psykologhjälp efteråt.
Citera
2025-05-21, 18:36
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Hoppas Persbrandt fick stöd och psykologhjälp efteråt.

Hade en man gjort det där så hade han blivit cancelled och fått livstids halshuggning.

Men kvinnor vill tydligen ha jämställdhet - när det gynnar dom själva dvs.
Citera
2025-05-21, 18:43
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad fan har hänt med folk? Chock? Skam? Psykolog? För ett försök till en puss? Ja, jisses vad degenererade de stackars svenskarna blivit. Totalt oförmögna att ta sig i kragen och gå vidare efter minimala motgångar.

Håller helt med. Det hade lika gärna kunnat vara på nivån:
- Kommer du ihåg den där jäkla efterfesten när du försökte pussa mig på hotellet?
- Nej vad pinsamt! Dra inte upp det där igen.

Det är så jäkla exploderat över alla proportioner att det ska bli polisutredning och en rättegång.

Hade samma sak hänt på Böda camping på Öland att en man i ett sällskap försökt pussa på en tant i sällskapet och hon puttat bort honom så hade väl polisen inte ens tagit upp en anmälan.
Citera
2025-05-21, 18:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
[quote=pungen98|91960168]
Citat:
Ursprungligen postat av helosanbanan

Blir inte förvånad om det kommer fram ett antal ytterligare fall efter detta, då han själv tycker att han är lite "fysisk" som han uttrycker det och speciellt på fyllan.

Det skulle jag bli speciellt när man läser om hur den nu anmälande partens vän beskriver honom.
Citera
2025-05-21, 18:45
Medlem
Asystoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Precis. Det är en klassfråga. Kolla på en Volvo fabrik eller en byggarbetsplats, eller valfri bilcruising eller Epaträff, så hade ingen kvinna orkat polisanmäla nåt sånt.
Men nu är det akademiker kulturvänster SVT och då är det kalabalik.

Är nog huvudet på spiken. Vänster/feminist, me-too och Free Palestine häxa.
Citera
2025-05-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Jag diskuterar endast det aktuella fallet och ger mina synpunkter på hur jag tycker att kvinnan agerat.

Ok Andrew Tate wannabe. Det är inte ett friskt beteende att så fort en man gör något mot en kvinnan omedelbart lägga ansvaret på kvinnan. Du kanske behöver vård. Män är ansvariga för sitt eget handlande.
Citera
2025-05-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Enligt mannen så har hennes händer tidigare varit på hans underarmar, ansikte och axlar, hon förnekar dock detta men i ett tillägg så säger hon att hon kan i alla fall inte komma ihåg att hon gjort det. Mannen uppger även att hennes hand varit innanför hans skjorta innan middagen.

Du Trues245 pratar dock om samtycke men ignorerar mannens uppgifter om hennes tidigare uppträdande.

Vem tror du talar sanning här? Det bör tilläggas att kvinnan är gift och maken var inte med under resan.

Jag är inte insatt. Skulle detta ha hänt under inspelningen av mästarnas mästare? Sportjournalisten Micke och en kvinna i produktionsteamet? Han verkar väldigt helylle, men man vet såklart aldrig. Och hur mycket dricker folk på jobbfester egentligen.
Citera
2025-05-21, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Vilket påhopp helt utan förankring i verkligheten. Varför nedlåter du dig till sådana?

Jag har aldrig gjort något med en kvinna utan samtycke. Däremot har jag som jag skrev innan blivit utsatt en massa gånger. Dessa avfärdade du genom att hävda att eftersom jag är starkare (något du inte heller vet något om) så var det väl inte så farligt. Du förefaller att vara en extremt sexistisk människa som ger kvinnor frikort till lekfull uppvaktning medan du tycker att män ska lagföras för det. Fullständigt rättsvidrigt och du borde skämmas.

Nej, män har också rätt till kroppslig integritet och att slippa ofrivilliga närmanden eller att någon tar sig friheter med din kropp.
Citera
2025-05-21, 19:05
Moderator
Dr Kings avatar
Ganska uppenbart att detta inte är första gången som Micke L har tagit sig diverse friheter på fyllan i samband med efterfester vid inspelningar utomlands. Han är ju inte heller den första (eller den sista) som spårat ur i den här typen av sammanhang. Arga Snickaren spårade ju ur totalt på efterfesten efter en Robinsonsäsong för några år sedan och Jessica Almenäs har ju vid minst två tillfällen varit otrogen i samband med inspelningarna av Superstars bl.a. med Olle Palmlöf.

Micke L lär ju nu vara rökt. Blir intressant att se vad SVT kommer att använda för ursäkt när han kommer bytas ut som programledare inför kommande säsong.
Citera
2025-05-21, 19:21
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det som är maskat i Renées förhör, kommer vi aldrig kunna se det? Noterar att det bara är i hennes förhör det är text maskad.
Vet någon vem det är som brukar fatta beslut om vad som ska maskas?

Sett till kontexten så förklarar hon något ur sitt liv som skulle kunna späda på hennes reaktion, och som går under personalia.
Typ "jag har det här och då blir det extra svårt att".

Det är min gissning om man kollar på de ställen det inträffar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in