2025-05-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Dravel!

I Sverige håller vi inte på med pussar till höger och vänster, som de gör i t ex Frankrike. Vi behöver inte markera avstånd mot andra människor för alla människor vet detta och vet att vi har ett privat område runt våra nyllen som man inte inkräktar på om man inte är helt säker på att det är just det som den andre vill.
I det här aktuella fallet måste vi ta med i historien att målsäganden och GM sedan länge haft en nära arbetsrelation på tu man hand. Det kan finnas attraktionskänslor med i bilden hos båda parter.
När alkohol finns med i bilden släpper spärrarna hos många individer.
En kvinna med självbevarelsedrift klarar en salongsberusning och därmed avvisning av ett oönskat närmande.
Målsäganden ger inte mig den uppfattningen.
Citera
2025-05-21, 13:30
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Och du tänker inte alls gissar jag
Varför använder du dig bara av ad hominem, härskartekniker och andra defokuserande undanmanövrar och argumentationsfel?
Tryter argumenten så hårt?
Citera
2025-05-21, 13:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Varför är det konstigt att fråga andra om råd i en situation man aldrig varit med om tidigare?

Du menar alltså att två pussar under en blöt festkväll är något som kräver rådgivning från andra personer?

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är många kommentarer likt din om att ”hon borde” gjort si och så. Men hon gjorde inte det och nu blev det så här. Det är fortfarande HAN som gjort fel och INTE hon.

Han har bett om ursäkt för att han pussade henne och det hela borde ha stannat där.
Citera
2025-05-21, 13:31
Medlem
marytraders avatar
Jag fattar ingenting. Blev han anmäld till polisen för att han kysste en tjej på munnen? Jesus, var är samhället på väg. Han missbedömde ju situationen självklart och trodde väl hon var intresserad. Förklarar hon det sedan får hon ju en ursäkt. Jesus, vilken ragata. Hon gjorde verkligen allt för att få honom uppsagd. Måste ju ligga något annat bakom. Jag har aldrig hört på maken.
Citera
2025-05-21, 13:32
Medlem
Kära nån. Så kvinnan i fråga smsade mannen dagen efter varpå de kom överens om att lägga händelsen bakom sig, hon skrev sedan igen och frågade om de skulle ut och käka lunch ihop för att några timmar senare (efter att hon pratat med sin man) bestämt sig för att hon absolut inte kan lägga pussen bakom sig och måste polisanmäla?

Visst är det grisigt när folk tar sig friheter på fyllan men att man skulle behöva 12 veckors terapi och krishantering och att hela livet kollapsar över två fyllepussar från en kollega..
Citera
2025-05-21, 13:34
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag har inte likställt kvinnor med barn.
Jo, och och du har även använt annan kvinnoförklenande argumentation.

Ex:
"Till exempel om en vuxen människa hotar ett barn med stryk så är det värre än om ett barn hotar en vuxen med stryk eftersom maktförhållandet skiljer. Samma sak mellan män och kvinnor, generellt sett."

"Kvinnor är svaga, män är starka."
Citera
2025-05-21, 13:37
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Man kan konstatera att vi är en lång väg från ansvarstagande och att äga sina handlingar i alla fall. Hela den här tråden består till 95 % av män som struntar i samtycke, samt är fullt upptagna med att hitta på att en mans dåliga beteende mot ev kvinna på ett eller annat sätt måste vara kvinnans fel.

Seröst. Hon puttar bort honom andra gången och dagen efter tar han ansvar för att det gick snett och ber om ursäkt. Vad mer vill du ha?

Jag kan också intyga som andra män i tråden att flera gånger har kvinnor tagit initiativ till fysisk kontakt utan att veta om det varit okej. T ex kvinnor som redan är upptagna i ett förhållande kommer och sätter sig i ens knä på en fest. Eller en tjej som kör ned handen innanför ens byxor på en dejt.
Citera
2025-05-21, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Jag fattar ingenting. Blev han anmäld till polisen för att han kysste en tjej på munnen? Jesus, var är samhället på väg. Han missbedömde ju situationen självklart och trodde väl hon var intresserad. Förklarar hon det sedan får hon ju en ursäkt. Jesus, vilken ragata. Hon gjorde verkligen allt för att få honom uppsagd. Måste ju ligga något annat bakom. Jag har aldrig hört på maken.
Det heter väl alltid så när gubben ska förklara bort sig. Nej det var ingenting, säkert. Martin Timell var väl också oskyldig enligt honom själv.
Citera
2025-05-21, 13:39
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Jag är kvinna o jag blir frustrerad över att man inte blir nyanserad eller kritisk pga att det är just en kvinna. Detta har inte med ngn som tagit sig frihet med ngn kvinnas kropp! Det är sådana överdrifter som förstör för kvinnor. När det sunda förnuftet inte får gälla kvinnor blir det omvänd reaktion o det drabbar de jag iaf skulle kalla "riktiga offer".
Det drabbar även denna kvinnan som med hjälp utifrån lyckats inbilla sig att ha blivit utsatt för ett trauma som genererar ptsd, pga en flyktig puss i farten.

Det finns självfallet extremt känsliga och sårbara människor som vi behöver ta särskild hänsyn till. Det gör vi inte genom polisanmälningar för bagatellartade händelser.
Citera
2025-05-21, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Jag är kvinna o jag blir frustrerad över att man inte blir nyanserad eller kritisk pga att det är just en kvinna. Detta har inte med ngn som tagit sig frihet med ngn kvinnas kropp! Det är sådana överdrifter som förstör för kvinnor. När det sunda förnuftet inte får gälla kvinnor blir det omvänd reaktion o det drabbar de jag iaf skulle kalla "riktiga offer".
Som kvinna håller jag helt med dig.
Det aktuella fallet är ett hån mot alla de övergrepp som dagligen begås mot kvinnor världen över.
Citera
2025-05-21, 13:50
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Det heter väl alltid så när gubben ska förklara bort sig. Nej det var ingenting, säkert. Martin Timell var väl också oskyldig enligt honom själv.
Martin Timell blev frikänd och är inte dömd för något brott. Sen var Martin anklagade för våldtäkt och inte för en flyktig puss, så hur du jämför dessa händelser med varandra vette fåglarna.
Citera
2025-05-21, 13:54
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jo, och och du har även använt annan kvinnoförklenande argumentation.

Ex:
"Till exempel om en vuxen människa hotar ett barn med stryk så är det värre än om ett barn hotar en vuxen med stryk eftersom maktförhållandet skiljer. Samma sak mellan män och kvinnor, generellt sett."

"Kvinnor är svaga, män är starka."

Män är starkare än kvinnor.
Vuxna är starkare än barn.
Friska är starkare än handikappade.
Stora är starkare än små.
Etc etc etc

Förstår du nu? Det är inte att jämföra kvinnor med barn, det är att illustrera relativa styrkeförhållanden mellan två parter.

Den svagare parten hamnar i en mer utsatt position när den blir hotad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in