Citat:
Ursprungligen postat av
Trues245
Ja nästan omöjligt. Typ den klenaste snubben jag känner är starkare än mig. Om du säger att du är rädd för kvinnor skulle jag inte tro dig. Kvinnor utgör inte något hot mot män. Män är inte rädda för kvinnor. Vilket bevisas hela tiden av att sånt här händer hela tiden, män tar sig friheter osv, eller ger sig på kvinnor. Det skulle de aldrig göra med en stor man som kunde slå ner dem på fläcken, inte om de har någon självbevarelsedrift.
Med det inte sagt att kvinnor har frikort att tafsa på män. Det ska man inte göra. Tar jag för självklart. Men nu är det så att mäns våld mot kvinnor är ett stort samhällsproblem, det är kvinnor som mördas och våldtas av män, inte tvärtom. Du är kränkt för det och tycker det är kvinnors fel. Det orkar jag inte riktigt bry mig om för det hjälper inte kvinnor det allra minsta att du vill låtsas som att det är kvinnor som står för den absoluta majoriteten av vålds-och sexualbrott.
Att män mördar och våldtar kvinnor är fruktansvärt och aldrig någon annans fel än mannens. Så, nu är det återigen sagt, så du kan gräva ner dina halmgubbar, ad hominem och andra argumentationsfel som du använder dig av för att slippa ta ansvar för din egen moraliska korruption.
Det du missar är att de flesta män skulle aldrig slå en kvinna oavsett vad hon gör. Det får vi lära oss från barnsben. Präntas in med modersmjölken, skolan och män emellan. Därför använder sig de flesta män inte sitt våldskapital när de blir utsatta för övergrepp från kvinnor. Den större styrkan utgör därför inte ett skydd mot kvinnor, något som det finns många kvinnor som utnyttjar sig av när de utsätter män för örfilar och sexuella övergrepp som är långt värre än den bagatellartade handlingen i föreliggande tråd.
Du kan naturligtvis inte ta ansvar för dessa kvinnor, liksom jag inte kan ta ansvar för män som mördar och våldtar, men det hade varit snyggt om vi båda kunde identifiera fel när vi ser dem, oavsett vilket kön som utsätter det andra.
Därför är det tråkigt att du sexistiskt inte förmår att ärligt vända dig emot när män utsätts utan förlägger istället ansvaret på mannen, samtidigt som du förfasas över en man som gav en kvinna en flyktig puss i farten. En kvinna som tidigare under kvällen hade varit och tallat med händerna under mannens skjorta...