2025-05-21, 19:24
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Nej, män har också rätt till kroppslig integritet och att slippa ofrivilliga närmanden eller att någon tar sig friheter med din kropp.
Också ändå bagatelliserar du det när du får det berättat för dig att det är vanligt att det sker.
Jämställdhet när det gynnar dig själv.
Rätt unket, eller hur?
Citera
2025-05-21, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Också ändå bagatelliserar du det när du får det berättat för dig att det är vanligt att det sker.
Jämställdhet när det gynnar dig själv.
Rätt unket, eller hur?

Ursäkta? Jag har inte sagt att det är OK. Jag skrev precis att män har precis lika stor rätt till kroppslig integritet. Det var du inte nöjd med. Det är du som är i en tråd som handlar om att en man betett sig olämpligt och skriker om hur hemska kvinnor är och att allt är kvinnors fel.
Citera
2025-05-21, 19:36
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Jag är inte insatt. Skulle detta ha hänt under inspelningen av mästarnas mästare? Sportjournalisten Micke och en kvinna i produktionsteamet? Han verkar väldigt helylle, men man vet såklart aldrig. Och hur mycket dricker folk på jobbfester egentligen.
Du är inte insatt men kastar dig svepande ur dig anklagelser mot allt och alla av manligt kön. Din agenda är kristallklar och du är en djupt oetisk och sexistisk människa. Du är inte intresserad av rättvisa utan av att sätta dit män.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-05-21 kl. 19:44.
Citera
2025-05-21, 19:43
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursäkta? Jag har inte sagt att det är OK. Jag skrev precis att män har precis lika stor rätt till kroppslig integritet. Det var du inte nöjd med. Det är du som är i en tråd som handlar om att en man betett sig olämpligt och skriker om hur hemska kvinnor är och att allt är kvinnors fel.
Det skriver du nu. Innan skrev du: "Jag kan inte ta dig på allvar när du jämför kvinnor och män på det här sättet. I 99 % av fallen är det fysiskt omöjligt för en kvinna att ta tag i en mans huvud och kyssa honom mot hans vilja. Han kan avstyra det, kyssen blir aldrig av." Du lägger således ansvaret på mannen att avstyra det som du menar är ett oförlåtligt övergrepp. Du staplar intellektuella kullerbyttor på varandra, samtidigt som du avslöjar hur moraliskt korrupt du är.

"Fysiskt omöjligt för en kvinna...."
Citera
2025-05-21, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ganska uppenbart att detta inte är första gången som Micke L har tagit sig diverse friheter på fyllan i samband med efterfester vid inspelningar utomlands. Han är ju inte heller den första (eller den sista) som spårat ur i den här typen av sammanhang. Arga Snickaren spårade ju ur totalt på efterfesten efter en Robinsonsäsong för några år sedan och Jessica Almenäs har ju vid minst två tillfällen varit otrogen i samband med inspelningarna av Superstars bl.a. med Olle Palmlöf.

Micke L lär ju nu vara rökt. Blir intressant att se vad SVT kommer att använda för ursäkt när han kommer bytas ut som programledare inför kommande säsong.

Hur är det uppenbart? SVT dräller av woke-vänsterfeminister och Micke har ju programlett MM i 17 år. Så här säger t ex Mickes chef och SVT-kollega Clara (som arbetat med Micke i många år). "Clara berättade också att hon känner Micke väl. Han är inte en programledare/maktperson
som har ett rykte av att vara gränslös. Han är en schysst och nedtonad person som inte
utnyttjar sina privilegier så detta som hände blev en sådan krock. Clara har ingen upplevelse
av att Micke gör det här upprepande eller på något sätt utnyttjar sin maktposition"

Hade Micke gjort något opassande hade han varit rökt för länge sen. I detta fall var det ju t o m så att Reneé (kvinnan), sagt till Micke innan festen att "ikväll ska vi bli spritfulla och ha kul".
Dock vet jag att Micke är lite vänster-woke själv och nu trillar han lite i den grop som han själv och många andra odlat/grävt när han pussade på en som det verkar labil feminazi.
Citera
2025-05-21, 19:57
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Låter som damerna på mitt gamla jobb som tyckte att jag överdrev när jag tydligt markerade att oönskad massage av fastighetstekninker öht inte stod på min önskelista: "Åh, om någon ändå skulle vilja massera mig!" Nej, tack.

Dvs, högutbildade ställer högre krav och sätter gränser - det är min tes.

Att dina kvinnliga kollegor skrattade kan vara försvar också. Kaxig attityd betyder inte alltid att man visar sin genuina ståndpunkt...
Jag upplevde deras reaktion som ärlig. De var ingen kaxig attityd, mer "men herregud så löjligt" åtföljt av skratt.
Citera
2025-05-21, 20:01
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
I 99 % av fallen är det fysiskt omöjligt för en kvinna att ta tag i en mans huvud och kyssa honom mot hans vilja. Han kan avstyra det, kyssen blir aldrig av.
Nej, det är fysiskt omöjligt för vem som helst att undgå en påtvingad puss när någon samtidigt håller båda händerna kring ens huvud.
Citera
2025-05-21, 20:02
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ok Andrew Tate wannabe. Det är inte ett friskt beteende att så fort en man gör något mot en kvinnan omedelbart lägga ansvaret på kvinnan. Du kanske behöver vård. Män är ansvariga för sitt eget handlande.
Ja, självfallet är män ansvariga för sina handlingar.
Hade du haft en gnutta av moral och rättvisa i dig hade du även hävdat att kvinnor är ansvariga för sina egna handlingar. Istället framhärdar du med att "Han [sic!] kan avstyra det".
Citera
2025-05-21, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Det skriver du nu. Innan skrev du: "Jag kan inte ta dig på allvar när du jämför kvinnor och män på det här sättet. I 99 % av fallen är det fysiskt omöjligt för en kvinna att ta tag i en mans huvud och kyssa honom mot hans vilja. Han kan avstyra det, kyssen blir aldrig av." Du lägger således ansvaret på mannen att avstyra det som du menar är ett oförlåtligt övergrepp. Du staplar intellektuella kullerbyttor på varandra, samtidigt som du avslöjar hur moraliskt korrupt du är.

"Fysiskt omöjligt för en kvinna...."

Ja nästan omöjligt. Typ den klenaste snubben jag känner är starkare än mig. Om du säger att du är rädd för kvinnor skulle jag inte tro dig. Kvinnor utgör inte något hot mot män. Män är inte rädda för kvinnor. Vilket bevisas hela tiden av att sånt här händer hela tiden, män tar sig friheter osv, eller ger sig på kvinnor. Det skulle de aldrig göra med en stor man som kunde slå ner dem på fläcken, inte om de har någon självbevarelsedrift.

Med det inte sagt att kvinnor har frikort att tafsa på män. Det ska man inte göra. Tar jag för självklart. Men nu är det så att mäns våld mot kvinnor är ett stort samhällsproblem, det är kvinnor som mördas och våldtas av män, inte tvärtom. Du är kränkt för det och tycker det är kvinnors fel. Det orkar jag inte riktigt bry mig om för det hjälper inte kvinnor det allra minsta att du vill låtsas som att det är kvinnor som står för den absoluta majoriteten av vålds-och sexualbrott.
Citera
2025-05-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Hmmm... utomlands? Gäller inte det landets lagar då?

Då gäller universell jurisdiktion eller dubbel straffbarhet. Dvs att om svensk åklagare skall kunna väcka åtal för gärningen, så skall den vara straffbelagd i bägge länder. Om inte jag är helt ute och cyklar så spelas "Mästarnas mästare" in i Spanien - och just Spanien förefaller ju se oerhört allvarligt på oönskade kyssar, så här blir det inte särskilt svårt för svensk åklagare att väcka åtal: https://www.svt.se/sport/fotboll/lui...-skandalkyssen
Citera
2025-05-21, 20:25
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Jag är inte insatt. Skulle detta ha hänt under inspelningen av mästarnas mästare? Sportjournalisten Micke och en kvinna i produktionsteamet? Han verkar väldigt helylle, men man vet såklart aldrig. Och hur mycket dricker folk på jobbfester egentligen.

Du bekräftar att du inte är insatt i vad som hänt och ändå är du här och driver din manshatar-agenda att män är ansvariga för sina handlingar och det är bara män som mördar och våldtar kvinnor och bla bla bla.
Det är en jäkla puss på en efterfest mellan två kollegor som kände varandra rätt väl. Inget våld, ingenting. När hon visade att hon inte uppskattade det så slutade han direkt och gick där ifrån.
Citera
2025-05-21, 20:28
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ja nästan omöjligt. Typ den klenaste snubben jag känner är starkare än mig. Om du säger att du är rädd för kvinnor skulle jag inte tro dig. Kvinnor utgör inte något hot mot män. Män är inte rädda för kvinnor. Vilket bevisas hela tiden av att sånt här händer hela tiden, män tar sig friheter osv, eller ger sig på kvinnor. Det skulle de aldrig göra med en stor man som kunde slå ner dem på fläcken, inte om de har någon självbevarelsedrift.

Med det inte sagt att kvinnor har frikort att tafsa på män. Det ska man inte göra. Tar jag för självklart. Men nu är det så att mäns våld mot kvinnor är ett stort samhällsproblem, det är kvinnor som mördas och våldtas av män, inte tvärtom. Du är kränkt för det och tycker det är kvinnors fel. Det orkar jag inte riktigt bry mig om för det hjälper inte kvinnor det allra minsta att du vill låtsas som att det är kvinnor som står för den absoluta majoriteten av vålds-och sexualbrott.
Att män mördar och våldtar kvinnor är fruktansvärt och aldrig någon annans fel än mannens. Så, nu är det återigen sagt, så du kan gräva ner dina halmgubbar, ad hominem och andra argumentationsfel som du använder dig av för att slippa ta ansvar för din egen moraliska korruption.

Det du missar är att de flesta män skulle aldrig slå en kvinna oavsett vad hon gör. Det får vi lära oss från barnsben. Präntas in med modersmjölken, skolan och män emellan. Därför använder sig de flesta män inte sitt våldskapital när de blir utsatta för övergrepp från kvinnor. Den större styrkan utgör därför inte ett skydd mot kvinnor, något som det finns många kvinnor som utnyttjar sig av när de utsätter män för örfilar och sexuella övergrepp som är långt värre än den bagatellartade handlingen i föreliggande tråd.

Du kan naturligtvis inte ta ansvar för dessa kvinnor, liksom jag inte kan ta ansvar för män som mördar och våldtar, men det hade varit snyggt om vi båda kunde identifiera fel när vi ser dem, oavsett vilket kön som utsätter det andra.
Därför är det tråkigt att du sexistiskt inte förmår att ärligt vända dig emot när män utsätts utan förlägger istället ansvaret på mannen, samtidigt som du förfasas över en man som gav en kvinna en flyktig puss i farten. En kvinna som tidigare under kvällen hade varit och tallat med händerna under mannens skjorta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in