2025-06-03, 16:36
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Rättsskandal blir det bara om han blir fälld, vilket jag inte håller för troligt.
Den kvinnliga åklagaren ville inte bli den som inte lät den djupt traumatiserade kvinnan gå till åtal och låter rätten frikänna mannen istället.
Inte eller ovanligt i uppmärksammade fall där kändisar är inblandade, precis som i fallen med Martin Timell, Fredrik Virtanen och Jean Pierre Marques (programledare Ung och bortskämd) mm där ingen av dem blev fällda för något brott.

En domstol dömer dock inte utifrån oproportioneliga krisreaktioner, utan utifrån bevis, handling och intention.

Helt rätt och rättar mig själv - självklart måste han bli dömd först, vilket förhoppningsvis inte sker, men som sagt - i det feminiserade Sverige kan man inte alltid vara 100% säker, längre. Egentligen är det dock en skandal att det ens har gått så här långt - (varför) kan inte vuxna människor längre handha mellanmänskliga kontakter och hantera konflikter mellan sig själva, utan rättsliga instansers inblandning? (retorisk fråga)

Tala om resursslöseri!
Citera
2025-06-03, 17:02
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Helt rätt och rättar mig själv - självklart måste han bli dömd först, vilket förhoppningsvis inte sker, men som sagt - i det feminiserade Sverige kan man inte alltid vara 100% säker, längre. Egentligen är det dock en skandal att det ens har gått så här långt - (varför) kan inte vuxna människor längre handha mellanmänskliga kontakter och hantera konflikter mellan sig själva, utan rättsliga instansers inblandning? (retorisk fråga)

Tala om resursslöseri!
Ja, utöver att polis och åklagare skadat såväl kvinnan som mannen, har de åsamkat samhället ett enormt resursslöseri. Detta hade kunnat stanna vid att en psykiskt sjuk hysterika fick förklarat för sig det orimliga i att en vuxen kvinna går till polisen för en flyktig puss i farten. Nu leder det till att rättsväsendet drar ett löjets skimmer över sig och att människor tappar förtroendet för det.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-06-03 kl. 17:37.
Citera
2025-06-03, 19:28
Medlem
Citat:
Rättsskandal blir det bara om han blir fälld, vilket jag inte håller för troligt.
Den kvinnliga åklagaren ville inte bli den som inte lät den djupt traumatiserade kvinnan gå till åtal och låter rätten frikänna mannen istället.
Inte eller ovanligt i uppmärksammade fall där kändisar är inblandade, precis som i fallen med Martin Timell, Fredrik Virtanen och Jean Pierre Marques (programledare Ung och bortskämd) mm där ingen av dem blev fällda för något brott.

En domstol dömer dock inte utifrån oproportioneliga krisreaktioner, utan utifrån bevis, handling och intention.

Men nog är det då ändå hyfsat rättsskandalöst i sig att en åklagare mot sin övertygelse om en sannolikt fällande dom går till åtal, så skall väl inte en representant för rättsväsendet bete sig?
Citera
2025-06-03, 19:49
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Men nog är det då ändå hyfsat rättsskandalöst i sig att en åklagare mot sin övertygelse om en sannolikt fällande dom går till åtal, så skall väl inte en representant för rättsväsendet bete sig?
Kan jag hålla med om men det är långt ifrån unikt. Bevisbördan för åtal är dessutom högre än för fällande dom. Det hade varit mycket mer unikt om tingsrätten gjorde samma sak. Även om det händer i undantagsfall, har vi alltid hovrätten där det i princip aldrig inträffar.
Citera
2025-06-03, 20:14
Medlem
Jag har ställt frågan innan i tråden men frågar igen....

Finns det nån aspekt på hur PK, vänster, woke och fjantig Leijnegard varit själv? Det har ryktats om att han är öppet socialdemokrat och där kan vi ju tänka oss att karln ser sig själv som ett moraliskt himmelrike.

Så min fråga är, hur woke och PK har denna karl gett sig ut för att vara? Och kan man i så fall tänka sig att han får igen nu av sina vidriga jävla skit woke tramsfasoner som SVT och andra stått bakom?
Citera
2025-06-03, 21:06
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesthlm
Jag har ställt frågan innan i tråden men frågar igen....

Finns det nån aspekt på hur PK, vänster, woke och fjantig Leijnegard varit själv? Det har ryktats om att han är öppet socialdemokrat och där kan vi ju tänka oss att karln ser sig själv som ett moraliskt himmelrike.

Så min fråga är, hur woke och PK har denna karl gett sig ut för att vara? Och kan man i så fall tänka sig att han får igen nu av sina vidriga jävla skit woke tramsfasoner som SVT och andra stått bakom?
Det ligger nog en del i det även om han inte stått högst upp på barrikaderna. Han behövde fylla 60 år för att förstå vad det kan innebära att bo i ett feministiskt Saudiarabien.
Citera
2025-06-03, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
André Pops då?

Säkert Anna Brolin om hon vill jobba för den usla SVT lönen
Citera
2025-06-04, 00:35
Medlem
När kommer det fram vem det är
Citera
2025-06-04, 08:25
Medlem
gorkijggs avatar
Citat:

Sannolikheten är ganska stor att ML blir fälld. Det finns god teknisk bevisning i form av SMS som inte går att snacka bort. Alla är i stort sett överens om händelseförloppet, nämligen att ML kraftigt berusad försökte att pussa sin kollega vid två tillfällen. Det är inte lagligt i Sverige att pussa en kollega mot hennes vilja. Det är offrets upplevelse som räknas om förutsättningarna för brott i övrigt är uppfyllda, det spelar ingen roll hur ML upplevde sitt agerande.

Det verkar som att åklagaren har ganska mycket på fötterna. Sedan kan NN tycka att det är en skandal att man slösar pengar på det här, men samma NN har ju suttit hemma i soffan och applåderat alla skärpningar av sexualbrottslagar därför att själv skulle han minsann aldrig göra så mot en kvinna. När juristerna sedan gör precis det dom ska göra så är det en rättsskandal. Tusentals män som inte är kändisar har blivit fällda för liknande saker.

I de övriga fallen som du rabblar upp gick det inte att bevisa brott, det handlade aldrig om att man tyckte att anklagelserna inte var tillräckligt allvarliga.
Citera
2025-06-04, 08:26
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baggleboden
När kommer det fram vem det är

Vad då? Det står i rubriken.
Citera
2025-06-04, 08:36
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Vad då? Det står i rubriken.

De undrar vem nya programledaren för MM skall vara.
Citera
2025-06-04, 09:33
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
De undrar vem nya programledaren för MM skall vara.
De borde ta det i rätt tråd:
(FB) Mästarnas Mästare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in