2025-05-24, 14:09
Medlem
Dumdrygs avatar
Och ett tillägg som andra också nämnt:

Hon behöver inte alls acceptera det och vara glad och trevlig och släta över situationen. Hon har all rätt att bli arg, ledsen, besviken. Men då kan man prata om det!
Citera
2025-05-24, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag säger samma som Åsa Linderborg i Aftonbladet, att tingsrätten måste ju fria honom helt och hållet. Allt annat är ju horribelt. Då vågar man ju som man inte gå ut på krogen och ragga på en kvinna.

Även om man antar det värsta att han skulle ha haft fula baktankar, så är det inte olagligt att vara otrogen och han kan ha helt missbedömt situationen.

När hon puttar bort honom så upphör han ju genast och går där ifrån. Finns inget tvång och inget våld och inget tjat eller övertalande. Utan bara en klumpig handling som blev fel och direkt när han fattar så backar han.

Någon rimlighet måste det ju finnas.

Han skulle ha åkt dit även på krogen. Det är inte tillåtet att tvångspussa någon där heller.

Och allt som inte är direkt olagligt är verkligen inte moraliskt försvarsbart eller accepterat.

Han kan ju börja med att be även sin fru om ursäkt. Och sina tonårsbarn som nu får läsa om sin fars eskapader på nätet.
Citera
2025-05-24, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Då hade han åkt dit för "sexköp" också.

😂.. skarp iakttagelse 👏
Citera
2025-05-24, 14:14
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han skulle ha åkt dit även på krogen. Det är inte tillåtet att tvångspussa någon där heller.

Och allt som inte är direkt olagligt är verkligen inte moraliskt försvarsbart eller accepterat.

Han kan ju börja med att be även sin fru om ursäkt. Och sina tonårsbarn som nu får läsa om sin fars eskapader på nätet.

Tror du inte han har hunnit prata med sin fru under dessa månader?

Du verkar vara helt oerfaren av relationer och mänskligt samspel. Tyvärr.
Citera
2025-05-24, 14:21
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Och ett tillägg som andra också nämnt:

Hon behöver inte alls acceptera det och vara glad och trevlig och släta över situationen. Hon har all rätt att bli arg, ledsen, besviken. Men då kan man prata om det!
Ja, vi blir ibland ledsna, arga och besvikna på andra i våra mellanmänskliga relationer.
Frågan är om det ska kriminaliseras att göra andra ledsna, arga och besvikna. :/
Citera
2025-05-24, 14:28
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Tror du inte han har hunnit prata med sin fru under dessa månader?

Du verkar vara helt oerfaren av relationer och mänskligt samspel. Tyvärr.
När man inte förstår relationellt samspel fyller man i kunskapsluckorna med eget påhitt.
Citera
2025-05-24, 14:37
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Svara på frågan.

Varför?
Citera
2025-05-24, 14:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Nu slutar jag diskutera med dig. Du saknar uppenbarligen läsförståelse och tolkningsfråga. Jag satsar för övrigt alla mina pengar på att du är rätt gammal. Över 50 iaf.

Varför ska du sluta att diskutera med mig?

Varför skickar en gift kvinna ett rött hjärta till en annan man om hon upplever att han gått över gränsen?
Citera
2025-05-24, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför ska du sluta att diskutera med mig?

Varför skickar en gift kvinna ett rött hjärta till en annan man om hon upplever att han gått över gränsen?

För att du uppenbarligen saknar läsförståelse, förmåga till abstrakt tänkande och helt uppenbart tycker att dina egna ramverk för leverne är något slags facit.
Citera
2025-05-24, 14:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Anser inte du också att kvinnan borde be sin make om ursäkt för att hon lät sina händer vidröra den andre mannens underarmar, ansikte och axlar? Hon skickade även ett rött hjärta till honom efter festkvällen, allt detta pekar väl på att hon har hyst någon typ av intresse för honom?
Citera
2025-05-24, 14:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
För att du uppenbarligen saknar läsförståelse, förmåga till abstrakt tänkande och helt uppenbart tycker att dina egna ramverk för leverne är något slags facit.

Nu är inte trådens topic mig. Svara på frågan nu.

Varför skickar en gift kvinna ett ❤️ till en annan man efter en festkväll där den andre mannen har pussat henne?
Citera
2025-05-24, 14:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilElvis
https://ibb.co/mKJYmx7

Alltså, den här Ren*e verkar ju vara en riktig jävla idiot. Ser SMS-konversationen ut som en oskyldig människa som blivit utsatt för sexuellt ofredande? Jag tycker inte det.
Hon frågar ju förfan t.o.m om han vill följa med ut och äta dagen efter?

För att sen tokvända när hon inser att hennes äktenskap kommer gå åt helvete, eller att han bara gav fan i henne
:

https://ibb.co/nMpXrcGk

Man ska aldrig pussa någon utan tillåtelse, men det här ju en uppenbar flört som spårat ur när saker blivit lite för verkliga. Båda är fan lika skyldiga.

Ja man undrar hur den där kvinnan har resonerat egentligen, vilken j**** tvärvändning helt plötsligt.

Han ber om ursäkt och hon accepterar, hon skickar till och med ett hjärta till honom men sen verkar ett par proppar ha gått?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in