2025-05-21, 17:54
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Många vill försvara denna hunk. Men skulle ändra uppfattning om det var deras flickvän som blev uppraggad av denna SVT-makthavare....

Vad är det att försvara och vad är det att åtala? Me too back fires.. Helt absurd anklagelse med tanke på det som finns i tråden. SVT domineras av radikala kvinnor och måste vara ett helvete att vara anställd.
Citera
2025-05-21, 17:58
Medlem
Citat från FUP

..jag har ju två
systrar och jag pussar dem på munnen vid festliga tillfällen

Jag pussar även manliga kompisar när jag är full. Och det tycker jag att jag
kan se. Det här är en kille som skrattar åt det. Och det här är någon jag absolut inte ska pussa.

Intressant försvarstaktik.
Citera
2025-05-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Hade det varit en man hade man slagit honom på käften istället.

Gud, att sånt här ska behöva förklaras

Jamen, det var ju en mogen och "vuxen" lösning...

Gud förbjude att man måste förklara en ståndpunkt också!!
Citera
2025-05-21, 17:59
Medlem
nickeh84s avatar
Varför är det okej för en kvinna att ta tag i huvudet och tvinga till sig en kyss utan samtycke, men inte en man?

Video: https://gofile.io/d/C6of1x
Citera
2025-05-21, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har läst FUPen och utifrån den tog hon uppenbarligen mycket illa vid sig och om min dotter/syster/flickvän hade berättat detta hade jag tyckt att de skulle polisanmäla. Men du får såklart tycka annorlunda.

Sen blir de ABSOLUT flesta ”osköna” händelserna som folk är med om inte polisanmälda så där fungerar det redan som du vill.

Ju fler desto bättre ju! Även om många inte tas vidare visar det på hur många "osköna händelser" som faktiskt uppkommer.
Citera
2025-05-21, 18:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Varför är det okej för en kvinna att ta tag i huvudet och tvinga till sig en kyss utan samtycke, men inte en man?

Video: https://gofile.io/d/C6of1x

Ja det kan man undra. Du kan nog hitta ett par klipp med Lotta E med samma innehåll.
Citera
2025-05-21, 18:03
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ja det kan man undra. Du kan nog hitta ett par klipp med Lotta E med samma innehåll.

Ja, hade en man gjort det där så hade det blivit cancelled och livstids halshuggning.
Citera
2025-05-21, 18:07
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja det kan såklart verka konstigt men det är inte helt ovanligt att chocken och skammen i såna här fall kommer med fördröjning. Om du känner någon psykolog som har koll på såna här fall kan denne intyga detta.
Vad fan har hänt med folk? Chock? Skam? Psykolog? För ett försök till en puss? Ja, jisses vad degenererade de stackars svenskarna blivit. Totalt oförmögna att ta sig i kragen och gå vidare efter minimala motgångar.
Citera
2025-05-21, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag tror det här är en klassfråga.

Jag är en typisk knegare och den här händelsen har varit det stora samtalsämnet vid fikat på jobbet. Ingen av kvinnorna på arbetsplatsen kunde tänka sig att göra en anmälan av en sådan sak. De skrattade åt att en kvinna kan vara så känslig av sig.

Låter som damerna på mitt gamla jobb som tyckte att jag överdrev när jag tydligt markerade att oönskad massage av fastighetstekninker öht inte stod på min önskelista: "Åh, om någon ändå skulle vilja massera mig!" Nej, tack.

Dvs, högutbildade ställer högre krav och sätter gränser - det är min tes.

Att dina kvinnliga kollegor skrattade kan vara försvar också. Kaxig attityd betyder inte alltid att man visar sin genuina ståndpunkt...
Citera
2025-05-21, 18:11
Medlem
outback4s avatar
[quote=Berraperra1975|91958585]
Så här säger målsägandens vän om Micke i FUP.
Clara berättade också att hon känner Micke väl. Han är inte en programledare/maktperson som har ett rykte av att vara gränslös. Han är en schysst och nedtonad person som inte utnyttjar sina privilegier så detta som hände blev en sådan krock.
[/QUOT

Jaja..sånt sa man om Martin Timell oxå, 8 år har gått sedan han försvann, tror på samma scenario för närgångna Micke..
Citera
2025-05-21, 18:18
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
[quote=outback4|91959976]
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Så här säger målsägandens vän om Micke i FUP.
Clara berättade också att hon känner Micke väl. Han är inte en programledare/maktperson som har ett rykte av att vara gränslös. Han är en schysst och nedtonad person som inte utnyttjar sina privilegier så detta som hände blev en sådan krock.
[/QUOT

Jaja..sånt sa man om Martin Timell oxå, 8 år har gått sedan han försvann, tror på samma scenario för närgångna Micke..

Kan detta t.o.m. ligga honom till last? Skulle damen i fråga ha lättare att stryka ett streck över det hela om det varit någon som alltid blir lite flirtig/mer närgången när det är alkohol och fest?
- Jaja man vet ju hur han blir när han blir full.
Citera
2025-05-21, 18:20
Medlem
Tjafsa inte.. De flesta karlar med han makt skulle utnyttja situationen och få sätta på någon "wanna-be"....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in