2025-05-21, 17:15
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag tror det här är en klassfråga.

Jag är en typisk knegare och den här händelsen har varit det stora samtalsämnet vid fikat på jobbet. Ingen av kvinnorna på arbetsplatsen kunde tänka sig att göra en anmälan av en sådan sak. De skrattade åt att en kvinna kan vara så känslig av sig.

Precis. Det är en klassfråga. Kolla på en Volvo fabrik eller en byggarbetsplats, eller valfri bilcruising eller Epaträff, så hade ingen kvinna orkat polisanmäla nåt sånt.
Men nu är det akademiker kulturvänster SVT och då är det kalabalik.
Citera
2025-05-21, 17:17
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrongLemonade
Fan vilken bra arbetsplats du verkar ha. Är det möjligen en liten arbetsplats beläget i en än mindre shithole?
Nej, jag arbetar inom ett av landets större bostadskooperationer och jag har dessutom fördelen att befinna mig på olika områden dagligen i den stad jag arbetar. Så det blir i olika arbetskupor man käkar lunch varje vecka.
Citera
Medlem
dajevlars avatar
Läste FUP:en och SMS-konversationen. Känns som om läget varit annorlunda om han hängt med på lunchen och strandhänget (och fortsatt bekräfta henne, nåt som hon troligen ville).

Kvinnor är outgrundliga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midnightrambler
Det är ju redan fastställt att det inte gäller någon deltagare i MM, utan redaktör Ren*e Flo*h. *=e, *=d.

Ok, jag har inte skrivit att de skulle handla om en deltagare. Utan när de är efterfest så brukar ett helt gäng från tidigare säsonger samlas och dricka och umgås. Men de är bra att man vet, ingen aning om vem hon är
Citera
2025-05-21, 17:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Har du läst FUP och sms.en? Jag tycker det är jäkligt överdrivet att polisanmäla och att samhällets resurser ska läggas på detta. Alla "osköna" händelser behöver inte bli ett polisärende. Vissa saker kan man faktiskt prata om.

Jag har läst FUPen och utifrån den tog hon uppenbarligen mycket illa vid sig och om min dotter/syster/flickvän hade berättat detta hade jag tyckt att de skulle polisanmäla. Men du får såklart tycka annorlunda.

Sen blir de ABSOLUT flesta ”osköna” händelserna som folk är med om inte polisanmälda så där fungerar det redan som du vill.
Citera
2025-05-21, 17:20
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuken10
Borde väl vara förundersökning ledaren

OK tack. Tycker det skulle vara intressant att få se vad som döljer sig under maskningen. Fast det kanske är helt oväsentliga saker egentligen.
Citera
2025-05-21, 17:22
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag tror att det många vänder sig mot är hur den anmälande personen i många fall verkar byta ståndpunkt efter det att de pratat med vänner eller pojkvänner.
I det här fallet är ju vändningen mer än 180 grader. Initialt godtar hon hans ursäkt och säger att allt är OK. Hon skickar sov gott med en hjärtemoji. Ett antal timmar senare skickar hon ett nytt SMS till honom där hon frågar om han ska med på lunch och strandhäng. Ytterligare ett antal timmar senare efter samtal med vän och kanske man därhemma så är hennes liv uppochnervänt. Hon kan inte jobba vidare och går in i en riktig kris som mynnar ut i ett par veckors terapisamtal.

Ja det kan såklart verka konstigt men det är inte helt ovanligt att chocken och skammen i såna här fall kommer med fördröjning. Om du känner någon psykolog som har koll på såna här fall kan denne intyga detta.
Citera
2025-05-21, 17:23
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har läst FUPen och utifrån den tog hon uppenbarligen mycket illa vid sig och om min dotter/syster/flickvän hade berättat detta hade jag tyckt att de skulle polisanmäla. Men du får såklart tycka annorlunda.

Sen blir de ABSOLUT flesta ”osköna” händelserna som folk är med om inte polisanmälda så där fungerar det redan som du vill.

Ja många blir ju mycket förvånade över hur man kan ta så otroligt mycket illa vid sig, efter att först ha frågat om man ska äta lunch och hänga på stranden och vilja umgås.
Citera
2025-05-21, 17:28
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ja det kan såklart verka konstigt men det är inte helt ovanligt att chocken och skammen i såna här fall kommer med fördröjning. Om du känner någon psykolog som har koll på såna här fall kan denne intyga detta.

"Såna här fall" är alltså en puss. Bara så vi utreder det. Chocken och skammen som kommer med fördröjning efter en puss. Tror det är första kapitlet i stora psykologiboken om sexuella övergrepp.
Citera
2025-05-21, 17:28
Medlem
Många vill försvara denna hunk. Men skulle ändra uppfattning om det var deras flickvän som blev uppraggad av denna SVT-makthavare....
Citera
2025-05-21, 17:44
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Och likadant kan chocken komma momentant och visa sig på så sätt att man går med på allt fastän man egentligen inte vill m.m.
Det spelar ju faktiskt ingen som helst roll hur den anmälande har betett sig före, under eller efter händelsen för allt kan förklaras med att alla personer reagerar olika.
Citera
2025-05-21, 17:45
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Nej du. Jag kommer fortsätta att se till så ni håller er i skinnet många år till. Okynnesanmälerskor ska jagas och tuktas till lydnad.

Stora ord från en liten 20ish årig fjant som knappt vet vad det är vara i en relation eller hur man har samlag. Lärde du dig det här på någon incel-kurs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in