2025-05-21, 15:29
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrongLemonade
Klart man kan ångra sig, har du aldrig gjort det efter att du tänkt till lite och landat i dig själv? Dessutom var det särskilda omständigheter, hon tyckte redan från början att det var jävligt, men skrev att det var okej för att dom har ett program som dom gör tillsammans. Säkert en bra deal att få göra det programmet för svt, kanske endast möjligt för att dom har ett bra samarbete med programledaren. Programledaren i fråga vet om denna maktförskjutning väl och utnyttjar sin maktposition för att göra det han vill, för enligt han förtjänar han det. Det är basic psykologi
Nu var ju målsägande i och för sig den tilltalades överordnade. Han visste dock säkert om att SVT inte skulle vilja göra sig av med honom i första taget, så rent socialt hade han en makt och jag tycker inte att det han gjorde var OK.

Visst kan man ångra sig, men läser du FUP får du en mer trolig bild av var tvärvändningen egentligen kom från. M och R hade en professionell vänskap som utvecklades till något mer fysiskt laddat och lite flirtigt, trots att R är gift. M beskriver detta i förhör och R går från att förneka till att säga att det faktiskt kan ha varit så. När M pussar R sker det inför flera vittnen, och i början verkar det inte bli någon stor grej så R fortsätter skicka vänliga meddelanden även dagen efter. Sedan måste något av vittnena valt att blanda in hennes man i det hela, och då skriver hon istället till M att hennes man är medveten om vad som hänt och att hon måste lämna projektet. Polisanmälan lämnas då in för att hela den flirtiga och fysiska jargongen bakom inte ska bli uppenbar för hennes man.

Inget ovanligt scenario detta.
Citera
2025-05-21, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Micke är en gigant inom SVT. Om han icke utnyttjat sin situation till att tillfredsställa unga kvinnor som vill komma upp sig i karriären vore otänkbart, må jag säga....
Så här säger målsägandens vän om Micke i FUP.
Clara berättade också att hon känner Micke väl. Han är inte en programledare/maktperson som har ett rykte av att vara gränslös. Han är en schysst och nedtonad person som inte utnyttjar sina privilegier så detta som hände blev en sådan krock.
Citera
2025-05-21, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Så här säger målsägandens vän om Micke i FUP.
Clara berättade också att hon känner Micke väl. Han är inte en programledare/maktperson som har ett rykte av att vara gränslös. Han är en schysst och nedtonad person som inte utnyttjar sina privilegier så detta som hände blev en sådan krock.
Många fyllegjere blir en flod...
Nej, men Micke är nog en schysst spejare...kanske rent av en romantiker..
Citera
2025-05-21, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Hon har drabbats av en överdeterminerad krisreaktion. Sannolikt pga av en sårbar personlighet, nåt som hänt tidigare i hennes liv och oförståndiga människor i hennes närhet som lyckats inbilla henne att hon utsatts för ett trauma. Såtillvida har dessa närmaste skadat henne enormt mycket mer än vad Micke gjorde med en flyktig puss.
Ja, såväl mannens som kvinnans fortsatta karriärer har fått sig en riktig dikeskörning. Hon blir känd som kvinnan som satte dit ML och säkerligen i folkmun klassad som ”överkänslig”, ”psykfall”, ”rättshaverist”, ”manshatare” osv.
ML tar timeout och försöker reparera.
Så korkat, så onödigt.
Citera
2025-05-21, 15:40
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Jag tror kvinnor är fullt förmögna att ta beslut utan sin man.
Ja, säkert många kvinnor. Den här osäkra, överkänsliga och troligtvis söndercurlade hysterikan är det med stor säkerhet inte.
Citera
2025-05-21, 15:46
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Funderar på en sak, vad är det för satans tönt som den hysteriska pussfobikärringen är gift med? Hade det varit lite ruter i karln hade han avstyrt galenskapen med polisanmälan och att frun gör sig till åtlöje som en överkänslig idiot.

”Lugna sig gumman, ett pussförsök är inte hela världen. Kom igen nu, jag stöttar dig” borde vara hans ingång. Men han är knappast den trygga person som denna coolare inställning kräver. Istället har han troligtvis svartsjukt pressat sin nervösa tokkärring att polisanmäla och riva upp himmel och jord för en liten fjantgrej — sur som satan som han är för att nån fyllskalle försökte pussa på hans fru.

Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Jag tror kvinnor är fullt förmögna att ta beslut utan sin man.

Nej, svartsjuke mannen var säkert den som övertalade henne att anmäla. "Annars var du med på det" sa han säkert, sedan ställde han säkert ett ultimatum att det är anmälan som gäller annars separation.
Citera
2025-05-21, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Här är real life experience hur en kvinna kan bete sig.

Jag dejtar en kvinna som jag får kontakt med på en dejtingsida på nätet. Vi träffas en gång och går en promenad och pratar litegrann.

Andra gången blir jag hembjuden till henne. Vi sitter påklädda i hennes soffa i vardagsrummet på normalt avstånd och pratar.

Helt plötsligt flyttar hon sig närmare och kör ner handen innanför mina byxor och börjar kyssa på mig. Oj, ska vi ha sex nu? Eftersom man inte är så lättkränkt så hade jag sex med kvinnan.

Men poängen är att vi hade inte hunnit lära känna varandra särskilt bra och jag hade inte utvecklat några romantiska känslor för personen och vi hade inte hållt handen, eller pussats eller gjort någon intim trevare innan. Utan pang på handen ner innanför brallorna.

Om man hade varit en blyg osäker person så hade man kanske känt sig pressad att ha sex eller så hade det kanske varit så att man inte är attraherad av personen men ger det några dejter för att se om det kan utvecklas till något.

Om jag hade varit kvinna så hade jag kunnat säga att jag blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp, eftersom jag inte på något sätt hunnit signalera att jag varit intresserad av att ha sex på första dejten, utan kanske ville lära känna personen.

Om du hade varit kvinna?

Det handlar inte om vilket kön du har. Det handlar om huruvida du tyckte det var OK eller ej det hon gjorde. Om du tyckte att det var OK så fine. Om du inte tyckte det så blev du utsatt för ett övergrepp.

Svårare än så är det inte.
Citera
2025-05-21, 15:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Nu var ju målsägande i och för sig den tilltalades överordnade. Han visste dock säkert om att SVT inte skulle vilja göra sig av med honom i första taget, så rent socialt hade han en makt och jag tycker inte att det han gjorde var OK.

Visst kan man ångra sig, men läser du FUP får du en mer trolig bild av var tvärvändningen egentligen kom från. M och R hade en professionell vänskap som utvecklades till något mer fysiskt laddat och lite flirtigt, trots att R är gift. M beskriver detta i förhör och R går från att förneka till att säga att det faktiskt kan ha varit så. När M pussar R sker det inför flera vittnen, och i början verkar det inte bli någon stor grej så R fortsätter skicka vänliga meddelanden även dagen efter. Sedan måste något av vittnena valt att blanda in hennes man i det hela, och då skriver hon istället till M att hennes man är medveten om vad som hänt och att hon måste lämna projektet. Polisanmälan lämnas då in för att hela den flirtiga och fysiska jargongen bakom inte ska bli uppenbar för hennes man.

Inget ovanligt scenario detta.

Det finns en alternativ förklaring. Säger inte att det är den mest troliga förklaringen. Men om hon hade känslor för honom och tyckte att han hade lekt med henne och insåg att känslorna var obesvarade så ka det förklara "kraschen" efteråt och att det tar så lång tid att komma över det.

Det är lite märkligt att hon är den som tar initiativ till kontakt tre gånger dagen efter. Det är aldrig Micke som inleder sms-konversationen. Först vill hon umgås med honom och frågar om han ska hänga på stranden. Sen vill hon informera om att hon hoppar av och åker hem. Han tar aldrig initiativ.
Citera
2025-05-21, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Ja, såväl mannens som kvinnans fortsatta karriärer har fått sig en riktig dikeskörning. Hon blir känd som kvinnan som satte dit ML och säkerligen i folkmun klassad som ”överkänslig”, ”psykfall”, ”rättshaverist”, ”manshatare” osv.
ML tar timeout och försöker reparera.
Så korkat, så onödigt.
Både hon och hennes man arbetar inom media. Hon plockar ut en lön på 800 000 enligt vad någon skrev här i tråden. Hon gör mycket av jobben på SVT. Att nu är så korkad att hon gör på det här viset tyder enligt mig på något annat än den där pussen.
Citera
2025-05-21, 15:48
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Det är väl icke första gången Micke "flörtat" med sina medarbetare...

Rätta mig om jag har fel....

Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Absolut inte. Han är en ökänd återfallsförbrytare.

Källa?
Citera
2025-05-21, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Människor som dig gör att kvinnor och barn känner sig otrygga när det går ensamma ute på gatan.
Gör Sverige en tjänst och avliva dig.

OnT: Han blir väll sätt på avbytarbänken ett tag alternativt går över till TV4 där ribban är satt högre för vad som krävs för att bli persona non grata.

Nej du. Jag kommer fortsätta att se till så ni håller er i skinnet många år till. Okynnesanmälerskor ska jagas och tuktas till lydnad.
Citera
2025-05-21, 15:55
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Om du hade varit kvinna?

Det handlar inte om vilket kön du har. Det handlar om huruvida du tyckte det var OK eller ej det hon gjorde. Om du tyckte att det var OK så fine. Om du inte tyckte det så blev du utsatt för ett övergrepp.

Svårare än så är det inte.

Det jag vill belysa är att det råder dubbla standarder. Kvinnor kan också bete sig rätt påfluget och det förväntas att vi män ska acceptera det. Medan kvinnor som RF polisanmäler en händelse som hon först skrattade bort.
Andra gången visade hon ju att hon inte ville och puttade bort honom och då slutade han genast och gick där ifrån. Dagen efter bad han om ursäkt. Det borde ju räcka.
Vill man kan man prata ut mer och reda ut situationen, vilket Micke kämpade för när hon skrev att hon skulle åka hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in