2025-05-21, 13:56
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Män är starkare än kvinnor.
Vuxna är starkare än barn.
Friska är starkare än handikappade.
Stora är starkare än små.
Etc etc etc

Förstår du nu? Det är inte att jämföra kvinnor med barn, det är att illustrera relativa styrkeförhållanden mellan två parter.

Den svagare parten hamnar i en mer utsatt position när den blir hotad.
Bara om man använder sin fysiska styrka mot den andra parten, något som inte skedde i föreliggande fall.
Citera
2025-05-21, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Martin Timell blev frikänd och är inte dömd för något brott. Sen var Martin anklagade för våldtäkt och inte för en flyktig puss, så hur du jämför dessa händelser med varandra vette fåglarna.
En flyktig puss? Är det enligt snuskgubben själv? Det är väl aldrig någon som gjort något enligt de själva?
Citera
2025-05-21, 13:59
Medlem
Faltas avatar
Men är inte det här något som får för stora proportioner! Jäkligt olämpligt absolut. Sverige har förändrats bara dom 10 senaste åren. Jag vet inte hur många gånger jag har fått en fyllepuss av en kvinna/ kollega. Det kopplas in HR och krishantering!

En storm i ett vattenglas! Det är kört för den här mannens karriär, men är det ett sådant här samhälle vi vill ha? En puss och helvetet bryter ut. Jag försvarar inte mannen, men det här får för stora proportioner. Har jag fel?
Citera
2025-05-21, 14:02
Medlem
Det rimligaste i det här fallet hade varit att båda parter dagen efter, i nyktert tillstånd, tagit en fika och kommit överens om att pussandet var en dum idé och att i fortsättningen gäller normalt umgänge.
Citera
2025-05-21, 14:04
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Bara om man använder sin fysiska styrka mot den andra parten, något som inte skedde i föreliggande fall.

Men den utsatta kan ju inte veta i förväg om styrkan kommer att användas eller ej. Hon är ändå i en utsatt position för om det blir handgemäng så är hon chanslös.

Om någon till exempel blir rånad under pistolhot så kan man ju inte säga "ja men pistolen användes inte så du var inte i en utsatt position"
Citera
2025-05-21, 14:07
Medlem
Dumdrygs avatar
Här är real life experience hur en kvinna kan bete sig.

Jag dejtar en kvinna som jag får kontakt med på en dejtingsida på nätet. Vi träffas en gång och går en promenad och pratar litegrann.

Andra gången blir jag hembjuden till henne. Vi sitter påklädda i hennes soffa i vardagsrummet på normalt avstånd och pratar.

Helt plötsligt flyttar hon sig närmare och kör ner handen innanför mina byxor och börjar kyssa på mig. Oj, ska vi ha sex nu? Eftersom man inte är så lättkränkt så hade jag sex med kvinnan.

Men poängen är att vi hade inte hunnit lära känna varandra särskilt bra och jag hade inte utvecklat några romantiska känslor för personen och vi hade inte hållt handen, eller pussats eller gjort någon intim trevare innan. Utan pang på handen ner innanför brallorna.

Om man hade varit en blyg osäker person så hade man kanske känt sig pressad att ha sex eller så hade det kanske varit så att man inte är attraherad av personen men ger det några dejter för att se om det kan utvecklas till något.

Om jag hade varit kvinna så hade jag kunnat säga att jag blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp, eftersom jag inte på något sätt hunnit signalera att jag varit intresserad av att ha sex på första dejten, utan kanske ville lära känna personen.
Citera
2025-05-21, 14:08
Medlem
Tror det jobbar en hel drös Kapten Klänningar på SVT, vet dock inte om Micke är en av dom.

Har han tidigare uttalat sig kring feminism och liknande trams?

Kvinnan är givetvis sjuk i huvudet oavsett vad.
Citera
2025-05-21, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
I det här aktuella fallet måste vi ta med i historien att målsäganden och GM sedan länge haft en nära arbetsrelation på tu man hand. Det kan finnas attraktionskänslor med i bilden hos båda parter.
När alkohol finns med i bilden släpper spärrarna hos många individer.
En kvinna med självbevarelsedrift klarar en salongsberusning och därmed avvisning av ett oönskat närmande.
Målsäganden ger inte mig den uppfattningen.

Nej, vi måste inte alls ta med i beräkningen att de har haft en nära arbetsrelation. Jag har haft många tighta arbetsrelationer med kvinnor och jag skulle aldrig få för mig att slaska mule bara pga detta. Om det sedan finns en ömsesidig attraktion så lär de ju märka detta och då kan saker utvecklas i en helt annan riktning. Men nu var ju vad jag förstår inte kvinnan attraherad av mannen.

Sedan så är det ju så att även om man med lätthet klarar av att avvisa en kollega som gör något man inte har gett OK till, så kan man ju välja att polisanmäla också ifall det handlar om att en idiot har försökt pussa/kyssa en. En man med självbevarelsedrift sätter sig inte i en sådan situation.
Citera
2025-05-21, 14:11
Medlem
Citat:
Det drabbar även denna kvinnan som med hjälp utifrån lyckats inbilla sig att ha blivit utsatt för ett trauma som genererar ptsd, pga en flyktig puss i farten.

100%

Det finns självfallet extremt känsliga och sårbara människor som vi behöver ta särskild hänsyn till. Det gör vi inte genom polisanmälningar för bagatellartade händelser.

Citat:
Som kvinna håller jag helt med dig.
Det aktuella fallet är ett hån mot alla de övergrepp som dagligen begås mot kvinnor världen över.

Som sagt man borde skämmas när man tar upp utrymme istället för utsatta som blir utsatta för verkliga övergrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Män är starkare än kvinnor.
Vuxna är starkare än barn.
Friska är starkare än handikappade.
Stora är starkare än små.
Etc etc etc

Förstår du nu? Det är inte att jämföra kvinnor med barn, det är att illustrera relativa styrkeförhållanden mellan två parter.

Den svagare parten hamnar i en mer utsatt position när den blir hotad.

jag är ipå intet sätt svagare än män. Kvinnor brukar traditionellt anses starkare på subtila signaler, emotionell intelligens och att läsa av icke-verbal kommunikation. I detta fallet förekom det ju inget våld där just muskelstyrka krävdes så då skulle man alltså säga att kvinnan var i överläge? Var hon inte dessutom hans chef?
En polisanmälan o den smutskastning detta innebar - istället för att de redde ut detta mellan varandra skulle isf kunna ses som ett större övergrepp då det med all sannolikhet har orsakat MJ minst lika mycket ångest o obehag. Om det nu är personens mående man ska se som anledningen till en anmälan...
Citera
2025-05-21, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Nej, vi måste inte alls ta med i beräkningen att de har haft en nära arbetsrelation. Jag har haft många tighta arbetsrelationer med kvinnor och jag skulle aldrig få för mig att slaska mule bara pga detta. Om det sedan finns en ömsesidig attraktion så lär de ju märka detta och då kan saker utvecklas i en helt annan riktning. Men nu var ju vad jag förstår inte kvinnan attraherad av mannen.

Sedan så är det ju så att även om man med lätthet klarar av att avvisa en kollega som gör något man inte har gett OK till, så kan man ju välja att polisanmäla också ifall det handlar om att en idiot har försökt pussa/kyssa en. En man med självbevarelsedrift sätter sig inte i en sådan situation.
Läs FUP angående nära arbetsrelation!
Citera
2025-05-21, 14:16
Medlem
Det är väl icke första gången Micke "flörtat" med sina medarbetare...

Rätta mig om jag har fel....
Citera
2025-05-21, 14:17
Avstängd
Citat:
I det här aktuella ligger ansvaret till stor del hos kvinnan, som inte tydligt markerade avstånd.

Du tycker alltså att män ska omyndigförklaras? Alla flickor och kvinnor kanske ska tvingas bära heltäckande sopsäckar och tält från 6 års ålder, så att inte män utan ansvar eller kontroll över sitt handlande antastar dem för att de befinner sig utomhus, eller på en middag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in