Citat:
Ursprungligen postat av
Berraperra1975
Så här säger målsägandens vän om Micke i FUP.
Clara berättade också att hon känner Micke väl. Han är inte en programledare/maktperson som har ett rykte av att vara gränslös. Han är en schysst och nedtonad person som inte utnyttjar sina privilegier så detta som hände blev en sådan krock.
Jag har jobbat på fler än en produktion han har programlett, och jag kan bara instämma med den beskrivningen. På arbetsplatsen är han oförarglig. Snäll, blyg, rätt så töntig till och med. Det är
väldigt ovanligt i branschen att vara på det sättet.
Sen har man ju hört rykten om att han under utelivet haft
väldigt många damer, så kvinnotycke har han, men det är det fullt lagligt att ha. Jag får inte alls ihop vissas försök att utmåla honom som någon slags ond återfallsförbrytare.
Citat:
Ursprungligen postat av
StrongLemonade
Vad definieras fysisk laddat och flörtig?
En kram när man hälsar? Skämtsam ton?
Ja, jag kramade han när vi möttes, jag skämtade med han. Då måste jag varit flörtig och få skylla mig själv att han antastar mig.
Det som är problemet är att det antagligen hade eskalerat ytterligare om hon inte hade sagt ifrån och satt en gräns som hon nu gjorde. Om man inte förstår ett nej så är man farlig. Många kändis gubbar som får hybris i det där strålkastarljuset. En tumregel kan ju vara när du luktar urinläckage med en ton av kaffesump, så är det ingen som vill ha varken dina fingrar eller mun nära något som helst.
Det framgår i FUP att M menar att R ska ha hållit sina händer mot hans underarmar, axlar och kinder, och dessutom varit väldigt klängig mot honom rent fysiskt. Samt att hon ska ha haft händerna innanför skjortan på honom under kvällen det inträffade. Han menar inte att hon ska ha flirtat med honom på traditionellt sätt, men är man väldigt fysisk närgången kan det ändock läsas på det sättet.