Citat:
Ursprungligen postat av
MystiskMann
Det er noe som ikke stemmer i denne saken!
SM og MB har møttes flere ganger i løpet av perioden SM har hatt perm. Det har kommet frem at SM hadde innvilget 4 dager perm. På den tid har han altså møtt MB flere ganger og skaffet våpen. Hvis han står bak har han nok fått våpen av YB relativt fort. Men hvis SM allerede visste at han skulle drepe MB og kun hadde 4 dager på seg - hvorfor møter han MB flere ganger da i skogen? Hvorfor ikke bare drepe med en gang?
Dette får meg til å lure på om det hele er en felle. Eller om de har blitt spannet på av kriminelle?
Det at det er så brutalt tyder også på at flere har angrepet han. Og jeg tror personlig at medlemmer av YB har drept han. Så er spørsmålet om SM har medvirket.
Jeg mener jeg har påpekt akkurat dette. De har møttes flere ganger i samme skogholt som drapet fant sted. Så ja, hvorfor ikke bare få det gjort med en gang. Som jeg også har foreslått - dette kan ha vært et bakhold, evt. et fingert forsøk på megling. MB var paranoid, han visste at mange var ute etter ham. Det kan også ha vært et reelt forsøk på megling, som gikk "åt skogen" (pun not intended). Men tenker flere møter kan bety at MB kanskje måtte overtales før han evt. møtte "fienden".
Jeg tenker stedet ble valgt av MB selv. Fordi det var nær bebyggelse, og at det kanskje ville utgjøre mindre fare for ham enn hvis dette hadde vært ute i gokk et sted. Hvis det er slik, er enten SM en "nyttig idiot", eller en forræder. Hvis SM har gjort noe slikt av egennyttige årsaker, må det vel være penger involvert.
Han må ha skjønt at dette satte hans egen mulige løslatelse i stor fare. Uansett hva slags opplegg det var. Han møtte tungt kriminelle, noe som i seg selv ødelegger den tilliten han var avhengig av. Han hadde, etter det jeg forstår, holdt seg på matta mens han drev og skrev på boka nede på Litteraturhuset. Hvorfor fucke opp dette nå? Uansett hvordan jeg prøver å vri og vende på det, er denne saken en veldig dårlig deal for SM. På alle punkter. Han har blåst muligheten for prøveløslatelse. Han har mistet det som mange sier er en nær venn. Og ikke minst er han altså siktet for kanskje det mest bestialske drapet i Norge i nyere tid.
Så har man altså denne
dusøren som nå er lagt frem. Eller er det bare et løst rykte? Dagbla' er ikke kjent for å være spesielt kildekritisk.