2025-04-24, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MystiskMann
Her finnes det kun 2 teorier og en av de stemmer.

1. SM har drept MB på bestilling fra Kushtr*m eller noen andre.

2. SM eller MB har blitt spanet på og noen andre har drept MB. Dessverre for SM har han vært på feil sted til feil tid.

La oss si at teori 2 stemmer. Politiet var for raskt ute med å lande gjerningsmann så har de prestert å få hele skogen spylt. Da snakker vi godt jobba.

Helt enig i denne. Jeg har fra sikre kilder at mr.K er han som har bestemt seg for å kvitte seg med MB. SM var en slags megler i en pågående konflikt mellom de, har ingen sikre kilder at SM har utført drapet - men at han har vært der er ingen tvil. Jeg har et lite «håp» om at han kun har vært på feil sted til feil tid.
Citera
2025-04-24, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optic-HxZ
Helt enig i denne. Jeg har fra sikre kilder at mr.K er han som har bestemt seg for å kvitte seg med MB. SM var en slags megler i en pågående konflikt mellom de, har ingen sikre kilder at SM har utført drapet - men at han har vært der er ingen tvil. Jeg har et lite «håp» om at han kun har vært på feil sted til feil tid.

Sikre kilder my ass! Innlegget ditt er selvmotsigende. Om "Mr.K" har bestemt seg for å kvitte seg med MB, hva trenger han en megler til da? Han trenger en drapsmann.
Citera
2025-04-24, 11:18
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Sikre kilder my ass! Innlegget ditt er selvmotsigende. Om "Mr.K" har bestemt seg for å kvitte seg med MB, hva trenger han en megler til da? Han trenger en drapsmann.

Kanskje han trengte en "megler" for å sikre at MB følte seg trygg. Hvis SM var en av de få han stolte på, kan det gi mening. La oss si denne K fortalte SM at han ønsket dialog med MB, og om SM kunne kontakte ham mens han var ute på perm. Paranoide MB trengte noen møter med SM først for å forsikre seg om at det ikke var noe tull på gang, så kanskje det ble avtalt at de skulle møte noen av K sine folk. De møtes, og MB blir da tatt med en gang. SM blir skrekkslagent vitne til det hele, under trussel om at det samme vil skje med ham dersom han sier noe. Da rimer det også med det forsvareren har sagt om at SM nekter enhver befatning med drapet, og at dette er en vanskelig og spesiell situasjon for ham.
Citera
2025-04-24, 11:31
Medlem
Citat:

Den er grei, da får du tro det Det var en pågående konflikt, SM var megler. Mr K har bestemt seg for å kvitte seg med MB i siste liten. Hva forstår du ikke? Tosk
Citera
2025-04-24, 11:31
Medlem
https://www.vg.no/nyheter/i/yEjO2r/f...itteraturhuset

Fyren var jo praktisk talt fri. Åpent fengsel, skriveprosjekt, tydeligvis en kjæreste .. Hva skjedde her? Jeg syntes noe skurrer, men jeg vet ikke helt hva.
Citera
2025-04-24, 11:35
Medlem
Er det en sånn «to fluer i èn smekk»-sak? Tar ut MB, skylder på SM? Samtidig så «må» man jo stole på at politiet gjør jobben sin (selvom vi vet at det ikke alltid skjer), men jeg tenker at det ikke er usannsynlig at SM ville klart seg her på utsiden - soningsskadet, redd for hevn pga J eller hva enn - han kunne skrevet bøker fra under palmene et eller annet sted for den saks skyld. Nei jeg vet ikke, jeg bare syntes at denne saken er merkelig.
Citera
2025-04-24, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kanskje han trengte en "megler" for å sikre at MB følte seg trygg. Hvis SM var en av de få han stolte på, kan det gi mening. La oss si denne K fortalte SM at han ønsket dialog med MB, og om SM kunne kontakte ham mens han var ute på perm. Paranoide MB trengte noen møter med SM først for å forsikre seg om at det ikke var noe tull på gang, så kanskje det ble avtalt at de skulle møte noen av K sine folk. De møtes, og MB blir da tatt med en gang. SM blir skrekkslagent vitne til det hele, under trussel om at det samme vil skje med ham dersom han sier noe. Da rimer det også med det forsvareren har sagt om at SM nekter enhver befatning med drapet, og at dette er en vanskelig og spesiell situasjon for ham.

Megler og "megler" er to forskjellige ting. En meglers jobb er ikke å skyte noen, ei heller å narre noen i en felle. Da, hos de med et normalt ordforråd, finnes det bedre ord.
Citera
2025-04-24, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optic-HxZ

Du har et lite håp. Hva slags retorikk er dette, egentlig? Jeg tror ikke du helt har fått med deg hvilken kjeltring SM er…
Citera
2025-04-24, 11:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Megler og "megler" er to forskjellige ting. En meglers jobb er ikke å skyte noen, ei heller å narre noen i en felle. Da, hos de med et normalt ordforråd, finnes det bedre ord.

Jeg forklarte det kanskje dårlig. Men jeg tenkte at SM selv trodde han skulle megle, i egenskap av å være venn av MB. Men i realiteten var han kun en lokkedue. Det kan kanskje også forklare åstedets beliggenhet, siden det var i et strøk som var kjent for MB. Han valgte det kanskje selv?
Citera
2025-04-24, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joikakake

Fyren var jo praktisk talt fri. Åpent fengsel, skriveprosjekt, tydeligvis en kjæreste .. Hva skjedde her? Jeg syntes noe skurrer, men jeg vet ikke helt hva.

Fra det øyeblikket SM og andre drapsmenn dømmes i Norge, så er det fokus på rehabilitering. Myndighetene (enten det er domstolen eller kriminalomsorgen) har ikke fokus på ofrene, de pårørende eller alvoret i forbrytelsene.
Det er «synd» på drapsmennene (for det er oftest menn som dreper) og det legges til rette for utdanning og permisjoner så snart som det er mulig.

Selv en så hardbarka bankraner og drapsmann x 2 (eller x 3 eller x 4) som SM er det så synd på, eller folk fascineres av ham, ute av stand til å se hvem man har med å gjøre.
Derfor sender «nyttige idioter» som den kvinnelige meddommeren julekort til SM hvor hun uttrykker støtte til ham. Derfor får SM permisjoner og skriveplass.

Det man holder på med i Norge er et hån mot ofrene for alvorlige forbrytelser. Bare gå inn å se i Marius-tråden på kvinneguiden. Der sitter voksne (ofte damer med lite utdanning) og forsvarer den siktede kronprinsesse-sønnen
Citera
2025-04-24, 11:59
VG i dag:

“Forvaringsdømte Stig Millehaugen hadde skriveplass på Litteraturhuset”

“Flere dager i uken satt drapsdømte Stig Millehaugen (55) et steinkast unna Slottet og skrev på en bok i Oslo sentrum, ifølge Litteraturhuset.”

Citera
2025-04-24, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg forklarte det kanskje dårlig. Men jeg tenkte at SM selv trodde han skulle megle, i egenskap av å være venn av MB. Men i realiteten var han kun en lokkedue. Det kan kanskje også forklare åstedets beliggenhet, siden det var i et strøk som var kjent for MB. Han valgte det kanskje selv?

Er ikke uenig med deg.
Hvis SM møtte MB under påskudd av å megle, men visste MB skulle drepes, var han en lokkedue.
Hvis SM møtte MB for å megle, men MB ble drept uten av SM visste om det, var han en nyttig idiot.
Hvis SM møtte MB for å drepe han, var han en drapsmann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in