2025-05-25, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis det er drapsvåpenet de har funnet, så kan det jo tyde på at de(n) som dumpet kniven har kjørt rundt Oslofjorden, og kanskje også brukt småveier der det var mulig. Spørsmålet er hvordan politiet fant frem til stedet der kniven var dumpet.

Jeg håper politiet oppklarer drapet. Å finne kniven som ble brukt er jo et stykke på vei.

Om Millehaugen virkelig er skyldig så er det greit at tvilen rundt ham blir fjernet. Så fort som mulig. For at det skal skje må håndfaste og ubestridelige beviser frem. Det vil bli skuffende og smertefullt for de som har støttet og hjulpet Millehaugen frem til en prøveløslatelse. For de som har investert av seg selv i håp om å få se Millehaugen løslatt og leve resten av livet i frihet. Mange vil føle seg lurt.

Jeg ser at Dagbladet 23. mai skriver at Metkel Betew var en snartur i Marokko noen uker før han ble drept.
Noen uker før drapet skjærtorsdag, skal Metkel Betew ifølge Dagbladets opplysninger ha hatt kontakt med aktører som politiet knytter til storimport av hasj.
Betew skal ha reist til Malaga og tatt ferje over til Tanger.
Dagbladet får bekreftet fra personer i det kriminelle miljøet at Metkel Betew selv har opplyst at han skulle møte internasjonalt etterlyste narkotopper.

Ifølge politiet styres nemlig også betydelige deler av den norske handelen fra Marokko.
Kilder i det kriminelle miljøet sier til Dagbladet at drapet på Metkel Betew har utløst en kaotisk og amper stemning.

Dagbladet får opplyst at noe av årsaken er at et parti på 375 kilo hasj skal ha forsvunnet i drammensområdet.
Verken politiet eller Betews bistandsadvokat eller Furuholmen som forsvarer Millehaugen, vil kommentere opplysningene overfor Dagbladet.

Kilde: https://www.dagbladet.no/nyheter/ukj...rapet/83077843

Var det ikke nevnt tidligere i tråden. En svensk statsborger som er utlevert til Norge og nå sitter varetektsfengslet her. Mener han skal ha hatt en marokkansk tilknytning.
Citera
2025-05-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis det er drapsvåpenet de har funnet, så kan det jo tyde på at de(n) som dumpet kniven har kjørt rundt Oslofjorden, og kanskje også brukt småveier der det var mulig. Spørsmålet er hvordan politiet fant frem til stedet der kniven var dumpet.
Jeg er ganske sikker på at de sitter på overvåkingsmateriale og har personen på film. Har de video av SM som kaster kniven, og de i tillegg finner biologiske spor på den, er det ikke rart de hevder mistankegrunnlaget er styrket. PO sitter nok på masse klausulerte beviser, som allmenheten ennå ikke får innsyn i. Men det kommer nok til å dryppe litt etterhvert. De klarer ikke å holde etterforskningen så potte tett over flere mnd. men at de sitter på flere bevis mot SM er jeg sikker på. Han sitter ikke i varetekt med de restriksjonene kun fordi han er en moduskandidat.
Citera
2025-05-25, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thommsen71
Jeg er ganske sikker på at de sitter på overvåkingsmateriale og har personen på film. Har de video av SM som kaster kniven, og de i tillegg finner biologiske spor på den, er det ikke rart de hevder mistankegrunnlaget er styrket. PO sitter nok på masse klausulerte beviser, som allmenheten ennå ikke får innsyn i. Men det kommer nok til å dryppe litt etterhvert. De klarer ikke å holde etterforskningen så potte tett over flere mnd. men at de sitter på flere bevis mot SM er jeg sikker på. Han sitter ikke i varetekt med de restriksjonene kun fordi han er en moduskandidat.

Ja, de fant virkelig nåla i høystakken her, så ikke særlig tvil om at dette er kniven som ble brukt. Og som sikkert savnes fra et visst kjøkken i Horten.

Type kniv og funnsted peker alene i annen retning enn gjengkriminelle fra Oslo eller Sverige.

MB skal ha bli kuttet opp først. Mulig planen var å kun bruke kniven for å holde lydnivået nede, men at skytevåpen ble tatt i bruk i tillegg pga liv og lyder fra offeret
Citera
2025-05-25, 16:11
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Tja, da er jeg spent på klærne til SM og ikke minst undersøkelser av biologiske spor på klærne til MB, for det er umulig å begå en slik handling uten det minste blodsøl og å etterlate spor. Får håpe politiet ikke gjør som i baneheiasaken da og forlanger rens av klær, noe som heldigvis for VK ble hindret av en våken renseriansatt... Dessuten den kniven som ble funnet? Hvordan kan den knyttes til den aktuelle gjerningen? En rimelig forklaring er at de har fått tips fra noen innen det kriminelle miljøet. Jeg tillater meg fortsatt på å tvile sterkt på at SM har begått selve handlingen, at han derimot har kunnet ha en mer perifer tilknytning er jo litt mer sannsynlig.
Citera
2025-05-25, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park
Tja, da er jeg spent på klærne til SM og ikke minst undersøkelser av biologiske spor på klærne til MB, for det er umulig å begå en slik handling uten det minste blodsøl og å etterlate spor. Får håpe politiet ikke gjør som i baneheiasaken da og forlanger rens av klær, noe som heldigvis for VK ble hindret av en våken renseriansatt... Dessuten den kniven som ble funnet? Hvordan kan den knyttes til den aktuelle gjerningen? En rimelig forklaring er at de har fått tips fra noen innen det kriminelle miljøet. Jeg tillater meg fortsatt på å tvile sterkt på at SM har begått selve handlingen, at han derimot har kunnet ha en mer perifer tilknytning er jo litt mer sannsynlig.
Hvorfor er det mer sannsynlig at har hatt en mer perifer tilknytning?
Citera
2025-05-25, 20:42
Medlem
Politiet virker jo å være sikre i sin sak om at SM har drept MB. De undersøker om det kan være medhjelpere eller en bestiller, ergo har de beviser eller kraftige indisier i ermet.

Det er en ting som slår meg med at dette skal være et bestillingsdrap. Det er slett ikke sikkert at SM har fått lovnader om penger for å begå drapet. Det kan likeså være at han har fått valget om å drepe eller bli drept selv. Eller at en liksompsykolog i Horten skulle tas om han ikke begikk drapet. Det er jo pussig å gjøre dette når han stod ved terskelen til fengselets utgangsport.
Citera
2025-05-26, 00:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Politiet virker jo å være sikre i sin sak om at SM har drept MB. De undersøker om det kan være medhjelpere eller en bestiller, ergo har de beviser eller kraftige indisier i ermet.

Det er en ting som slår meg med at dette skal være et bestillingsdrap. Det er slett ikke sikkert at SM har fått lovnader om penger for å begå drapet. Det kan likeså være at han har fått valget om å drepe eller bli drept selv. Eller at en liksompsykolog i Horten skulle tas om han ikke begikk drapet. Det er jo pussig å gjøre dette når han stod ved terskelen til fengselets utgangsport.

Det er ikke bare pussig. Det er forferdelig dårlig timing. Kanskje han slett ikke har lyst å slippe ut.
Citera
2025-05-30, 20:06
Medlem
I dag er det én uke siden kniven ble fisket opp av Drammenselva.

Hvor lang tid tar det å finne ut om kniven er drapsvåpenet eller ikke.

På kommende tirdag må retten avgjøre hva slags restriksjoner Stig Millehaugen skal ilegges de siste 14 dagene av varetektsfengslingen.

Om han fortsatt skal holdes i isolasjon.

Og det skal han vel.
Citera
2025-06-02, 20:20
Medlem
I dag startet saken om Løtendrapet. Hun har vært varetektsfengslet siden pågripelse, der tiltalen gikk fra medvirkning til drap til tiltalt for drap. Første dag i retten har vist så uendelig mye mer enn hva som til nå har kommet frem i mediene..
tipper det gjelder for drapet på MB også. SM sitter nok ikke der han gjør helt uten grunn.
Citera
2025-06-04, 21:31
Medlem
Ny varetekstfengling vil bli behandlet tirsdag 17. juni. Millehaugens isolasjon er forlenget frem til da.

Da vil Stig Millehaugen ha sittet åtte uker i varetekt, med brev- og besøksforbud og isolasjon.

Han har muligens hatt tilgang til medier de siste fire ukene.

Jeg regner med at tilsvarende varetekts-regime vil fortsette og fortsette, frem til det blir tatt ut draps-tiltale.
Citera
2025-06-05, 20:11
Medlem
Lurer på om Stig Millehaugen kan ha blitt overført til Ringerike fengsel mens han sitter i varetekt.

Det har vært en del oppslag om fengselet den senere tid. Hvis Millehaugen fortsatt sitter i varetekt i Oslo fengsel, så er dette Off Topic. Så legger det i spoiler.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in