2025-04-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Hm, mulig det har byttet bilde, for jeg ser bare et vindu der

Jeg vet ikke hvor det er, men Dagbladet skrev at han har en nær relasjon til vedkommende som bor i huset.
Citera
2025-04-20, 22:47
Medlem
VG skriver at Stig Millehaugen nekter for å ha noe med drapet på Metkel Betew å gjøre. SM har tidligere forklart seg som vitne og gitt fra seg telefonen sin til politiet.
Ifølge VGs opplysninger var Stig Millehaugen på permisjon fra Berg fengsel da Metkel Betew (46) ble drept i Godliaskogen sent skjærtorsdag kveld.

Han var overført til en åpen anstalt i påvente av en mulig løslatelse.
Advokat Morten Furuholmen fraråder avhør.
– Jeg har gitt ham råd inntil videre om å ikke gå i avhør før jeg får flere opplysninger om hva mistanken bygger på. Han fastholder at han ikke har noe med drapet å gjøre.

Han ønsker ikke å gå i detaljer om hva han forklarte, men sier at han har svart på politiets spørsmål og samarbeidet i den samtalen.
Kilde: https://www.vg.no/nyheter/i/nyjwn5/o...a-metkel-betew
Citera
2025-04-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klinke
Selvsagt får politiet adgang til spesifikke IP adresser, ikke bare på Flashback, men andre nettsteder også, dersom de ber om det, når det er en nødvendighet. Det skulle bare mangle. Det fungerer ikke slik at politiet til en hver tid har adgang til alt, men hvis de trenger noen adganger, da får de selvsagt det.

Politiet får ikke automatisk tilgang til IP-adresser. I Norge kreves det hjemmel i straffeprosessloven § 210 og en konkret mistanke. Når det gjelder Flashback, som er svensk, må politiet bruke MLAT eller annen formell bistand – det finnes ingen direkte eller “selvsagt” tilgang.
Citera
2025-04-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Hm, mulig det har byttet bilde, for jeg ser bare et vindu der

Vet, men av det jeg har sett skal det ikke mye til før ting blir triangulert her inne. Er nesten på 4chan-nivå.

Edit: Så nå at en svarte innlegget mitt med en adresse, virker legit
Senast redigerad av Gubbenor 2025-04-20 kl. 22:53.
Citera
2025-04-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Not funny. Fun facten din.

Finnes denne historien omtalt noe sted.
I boka hans. Er for øvrig enig i at den ikke var spesielt funny.
Citera
2025-04-20, 22:55
Medlem
NRK skriver at han ble pågrepet i Horten.
Vi ser litt mer av huset,men vanskelig å identifisere.

https://www.nrk.no/norge/politiet-va...tew-1.17387946
Citera
2025-04-20, 22:57
Medlem
Slettsnokens avatar
SM sto i gjeld etter Jeddi-drapet og måtte muligens drepe Betew for å gjøre opp. Tror ikke han hadde gjort det for pengene, men for å berge sitt eget liv.
Citera
2025-04-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyggekaster
Politiet får ikke automatisk tilgang til IP-adresser. I Norge kreves det hjemmel i straffeprosessloven § 210 og en konkret mistanke. Når det gjelder Flashback, som er svensk, må politiet bruke MLAT eller annen formell bistand – det finnes ingen direkte eller “selvsagt” tilgang.

Det var nettopp det jeg mente. De har ikke noen automatisk "selvsagt" tilgang, men de får tilgang dersom de "virkelig" trenger det (som i "selvfølgelig" får de det, dersom det er fullstendig nødvendig) ;-)
Og, det kan ta litt tid før de får den informasjonen/IP-en de trenger osv... opp til flere dager.
Citera
2025-04-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbo85
Ok. Får lese boken hans om jeg vil vite mer da.

Må si jeg håper at han er uskyldig i drapet på Metkel Betew. Den gamle saken fra 1988 også.

Men ting er som de er. Håper politiet oppklarer saken raskt. Og at de finner entydige beviser.
Citera
2025-04-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Baggerødg@ta 9 i Horten

Hvis denne adressen stemmer dukker det opp noen interessant opplysninger; på denne adressen finner vi (blant annet) ett ektepar. Sønnen deres har levert inn klage til PFU på vegne av en av de fornærmede i politivold-saken på Kongsberg, med utgangspunkt i dekningen av denne saken i Politiforum. Denne sønnen døde brått i november...
Citera
2025-04-20, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbo85

Med referanse til TV2 i kveld:

" «Jeg har aldri likt kniver og finner dem helt avskyelige som våpen», skrev Millehaugen i boka.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...iver/17663237/

Det som slår meg er: hvorfor ''overdrepe''?

Dersom Millehaugen skriver sant i boka, finner jeg det merkelig at han i tillegg har påført Betew stikkskader og som en annen nevnte her på Flashback - at strupen var skåret over.

Kan det ha vært flere?
Citera
2025-04-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ok. Får lese boken hans om jeg vil vite mer da.

Må si jeg håper at han er uskyldig i drapet på Metkel Betew. Den gamle saken fra 1988 også.

Men ting er som de er. Håper politiet oppklarer saken raskt. Og at de finner entydige beviser.
Boka er absolutt verdt å lese.

Jeg syns hele saken virker litt rar, men alt kommer vel frem etter hvert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in