2025-04-19, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Just när man trodde att förbudsanhängarna inte kunde sjunka djupare i sin lögnaktiga argumentation, så överträffar de återigen sig själva.

Den här gången är det den skatteavlönade dumsnuten Simon Häggström, polis på prostitutionsgruppen i Stockholm, som kommer med ett horribelt utspel. Detta sker i samspel med den skandaliserade kvällstidning som redan gjort sig känd för att bedriva hetsjakt mot, och uthängningar av privatpersoner med andra åsikter än tidningens diktatoriskt kommunistiska.

Häggström menar att prostitutionspolisen får mottaga SMS och samtal från sexköpare som åkt dit, och som påstår sig ha fått sina liv ödelagda. Både på sin Facebook, och i kvällstidningens artikel (vägrar länka till skit) så lägger Häggström ut sin illa dolda skadeglädje över denna dubbelbestraffning. Så agerar en typisk maktmissbrukare.

Detta visar hur lågt Sverige och svenska rättsvårdande myndigheter sjunkit, och att de kommer att fortsätta att urholka sitt redan sargade förtroende. Det Häggström borde begripa är att han ska förhålla sig neutral till sin yrkesutövning, och inte syssla med politiska och ideologiska utspel, där han skryter om sitt, polisens och svenska myndigheters maktmissbruk.

För det första: sexköp är ett bötesstraff. Om Häggström inte vore moralist, varför är han i så fall inte lika mån om att förstöra fortkörares liv? Sexköp är inte ett brott mot person, det är ett brott mot (feminist) staten. Detta borde Häggström veta. Ändå framställer han det som om sexköp mellan samtyckande vuxna vore i paritet med grov misshandel eller dråp. Fanatisk och sekteristisk dårskap!

Han sliter även fram ur sin röv en siffra att 95 % av sexsäljarna inte gör sitt arbete av fri vilja. Det har vi visat här i forumet gång på gång att det är lögnaktigt. Sanningen är snarare den omvända. Betydligt mindre än 5 % befinner sig i den utsatta position som Häggström felaktigt hävdar.

Sedan bör Häggström svara på varför kopplerilagen ser ut som den gör, om det nu är så synd om sexsäljare. De vräks från sina bostäder, de skönstaxeras godtyckligt, och de förlorar vårdnaden om sina barn. Deras liv blir också förstörda. Av polisen och av staten.

Gatutjejer får gömma sig i mörka skogsdungar för att skydda kunderna, just därför att Häggström och anhang jagar köparna. Verksamheten drivs alltså djupare under jord av dessa moralister, så att tjejerna blir mer utsatta. Kondomer? Glöm dem, de utgör bevismaterial för polisen. Känns det som om det blir säkrare och tryggare för tjejerna? Idioter!

Är du stolt över ditt arbete Häggström? Är du stolt över att förstöra folks (köpares OCH säljares) liv för att de som vuxna har haft sex i samtycke? Du och dina obildade moralfanatiker till beslutsfattare har ju inte ens lyckats få ner efterfrågan på sexuella tjänster med era tandlösa morallagar. Om du nu vill straffa de som utnyttjar de som är i en tvångsliknande situation, så arbeta för att utforma sexköpslagen och kopplerilagen så att de bara straffar fall som inte bygger på samtycke. Vad finns för intresse av att straffa och stigmatisera folk som har sex i samtycke?

Det här utspelet doftar tydlig desperation. Kan man inte skrämma folk med böter, så ska det ske via den offentliga skampålen. Att förstöra folks liv.

Topic:

Vad anser ni om att en företrädare för en rättsvårdande myndighet förespråkar pöbelvälde och uthängningar?

Tycker ni det hör hemma i en rättssstat?

Ska svensk lagstiftning ha som sekundärt syfte att stigmatisera folk, förstöra deras liv och framtid?

Ska svensk lagstiftning användas för att moralisera kring hur "fin" sex ska ske ut?

Är det okey att en prostitutionspolis är så djupt okunnig om det område han arbetar inom?

Ser ni parallellen med de gredelina kuvert som förespråkades av före detta justitie-hårfrisörska Beatrice Ask för ett par år sedan?

Medeltida skamstraff för moralbrott förespråkas alltså av svenska myndigheter på alla nivåer. Har spärrarna släppt totalt hos våra beslutsfattare? Intressant att det kommer fram vilka som är de verkliga barbarerna. Det här om något visar varför morallagen måste väck!

PS. Ni får googla upp källan. Jag vill inte dra trafik dit.

Man kan ha sin åsikt om både sexköpslagen och Simon Häggström men hur fan är det hans fel att personer begår ett lagbrott som dom sedan straffas för?

Det spelar ingen roll vad vi anser om sexköp , i sverige är det olagligt. Vill du inte åka dit för det så köp inte sex. Hur svårt kan det vara? Eller åk till ett land där det är lagligt( då kan du än så länge inte lagföras för det här i Sverige)
Citera
2025-04-19, 23:23
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Poliser har också såna utbildningar hoppas jag. Men vissa människor behöver bearbeta sitt egna trauma innan de kan hjälpa andra. Simon har nåt hat emot oss sexarbetare. De visade sig tydligt i mitt fall då han var på ett sätt emot mig och ett annat mot tex min sambo. Honom var han väldigt trevlig emot och tillmötesgående. Antagligen bara för han ville få ut information av honom. Mig ville han bara skrämma ut ur sexbranschen med sina omoraliska tillvägagångssätt. Sen brydde han sig inte överhuvudtaget om efterskalvet som jag fick gå igenom. Inte ens när jag vände mig till polisen om hjälp med min trauma han hade gett mig efteråt, fick jag någon hjälp. De ville skicka mig till en frikyrklig organisation som skulle hjälpa mig ur mitt sexarbete???

Jag behövde hjälp med mitt mående efter polisens behandling, inte sexbranschen. Men de kunde inte erbjuda mig det. Efter det har ingen brytt sig ett skit om vad som händer med mig.. Det handlar bara om statistik för dem.

Jag kan skicka hela historien till dig på meddelande senare så kan du läsa och så slipper du leta här inne ❤️

Simons adoptivfar är pastor i någon frikyrkoförsamling...
Citera
2025-04-20, 00:27
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Det verkar vara mycket pga denna individs påståenden som regeringen ska förbjuda ”köp av sexvideor”.

https://yle.fi/a/7-10075183

Menar du Häggström? Att det är saker han rapporterat till Stat och Media som skapat idén om att förbjuda köp på Onlyfans?
Citera
2025-04-21, 22:04
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkaszorulo
Man kan ha sin åsikt om både sexköpslagen och Simon Häggström men hur fan är det hans fel att personer begår ett lagbrott som dom sedan straffas för?

Det spelar ingen roll vad vi anser om sexköp , i sverige är det olagligt. Vill du inte åka dit för det så köp inte sex. Hur svårt kan det vara? Eller åk till ett land där det är lagligt( då kan du än så länge inte lagföras för det här i Sverige)

Du förstår inte hur myndigheter ska fungera enligt svensk lag. De ska utföra sitt uppdrag utan att blanda in ideologiska eller personliga känslor i sin tjänsteutövning. Eller personlig ekonomisk vinning. Myndigheter ska alltså opartiskt utföra sitt uppdrag. Min uppfattning är att Häggström gör precis tvärtom.

Egentligen vilar hela lagstiftningen på samma grund. Syftet är att ge värdelösa kärringar av båda kön sysselsättning genom projektet "save-a-hoe." Problemet är bara att de inte vill bli räddade utan lämnade ifred. Ingen av sexhatarna och moralisterna bryr sig egentligen om att rädda någon, de vill kontrollera människor, precis som i alla andra totalitära stater.

Om det inte vore hatet mot personlig frihet och prostitutionen i sig som var drivande så skulle man ju avkriminalisera samtyckande sexhandel mellan vuxna. Nu är det här landet sjukt på väldigt många sätt. Påståendet att prostitutionen generellt sett är skadlig är falskt och gynnar bara avundsjuka moralkärringar.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-04-21 kl. 22:06.
Citera
2025-04-21, 22:10
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Menar du Häggström? Att det är saker han rapporterat till Stat och Media som skapat idén om att förbjuda köp på Onlyfans?

Påståendena om sexcams som inkörsport till prostitution saknar helt vetenskaplig grund, och är lånad från den så kallade gateway-teorin rörande cannabis (att cannabis skulle vara inkörsport till andra tyngre droger), som inte heller den har vetenskapligt stöd. Sexköpslagen bygger på rena lögner och magiskt tänkande, och det här är alltså ännu en lögn från Häggström.

Citat:
Magiskt tänkande

Inom psykologin används termen magiskt tänkande som en beteckning för små barns förenklade bild av kausalitet, d.v.s. orsak och verkan, nämligen att de själva skulle vara orsaken till det som händer omkring dem.[1] Om det till exempel händer ett storasyskon en olycka, och barnet nyligen har varit argt på syskonen, kopplar barnet ihop olyckan med ilskan och tror att det är ansvarigt för olyckan.

I regel släpper barn mycket av det magiska tänkandet redan i skolåldern, men delar hänger kvar längre. Det är till exempel samma typ av tänkande som ligger bakom sådana uttryck av vidskepelse som att inte gå på vissa typer av brunnslock, eller att inte gå under stegar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Magiskt_t%C3%A4nkande

Vi lever i en totalitär stat med känslodrivna odugliga barn som styr över oss vuxna och rationella. Kvinnornas intåg i politiken och myndigheterna är en viktig orsak till detta. De fattar beslut efter känslor och vad de anser gynna dem själva personligen. Samt fördumning och propagande i media, som kvinnor också faller för väldigt lätt. En samhälle och en stat som bygger på lögner kommer att kollapsa. Vi är på god väg redan.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-04-21 kl. 22:18.
Citera
2025-04-21, 22:47
Avslutad
Citat:
De ska utföra sitt uppdrag utan att blanda in ideologiska eller personliga känslor i sin tjänsteutövning.

Sexköp är olagligt. Hur har det med känslor och ideologi att göra?

Citat:
Eller personlig ekonomisk vinning.

Simon Häggström har väl månadslön som alla andra polisanställda? Varför skulle han inte ha det?

Citat:
Myndigheter ska alltså opartiskt utföra sitt uppdrag. Min uppfattning är att Häggström gör precis tvärtom.

Ja. Och på vilket sätt gör Simon Häggström tvärtom?

Citat:
Egentligen vilar hela lagstiftningen på samma grund. Syftet är att ge värdelösa kärringar av båda kön sysselsättning genom projektet "save-a-hoe." Problemet är bara att de inte vill bli räddade utan lämnade ifred. Ingen av sexhatarna och moralisterna bryr sig egentligen om att rädda någon, de vill kontrollera människor, precis som i alla andra totalitära stater.

Sexköpslagen var lite ett utslag av populism det kan jag hålla med om men det ändrar inte på det faktum att det är en lag vi har. Och som kan ge ett straff om man bryter den.
Citera
2025-04-21, 22:47
Bannlyst
Citat:

Dumhuvudet Simon är en tjänstemannaaktivist.
Citera
2025-04-22, 02:04
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Sexköp är olagligt. Hur har det med känslor och ideologi att göra?

Du har vare sig läst topic eller begriper vad sakfrågan handlar om. Häggström använder sitt arbete för att främja sin personliga agenda och sälja sina böcker och föredrag. Han har också yttrat att han finner glädje i att förstöra sexköpares liv. Han ljuger också om statstiska samband. Detta ingår inte i Polismyndighetens eller en polismans uppdrag.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-04-22 kl. 02:08.
Citera
2025-04-22, 02:05
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Dumhuvudet Simon är en tjänstemannaaktivist.

Exakt så!

Tjänstemän på myndigheter är förbjudna att driva ideologiska agendor med myndighetsutövning som täckmantel. Vad skulle pöbeln säga om en offentligt anställd läkare sa att han njöt av att plåga vänstervridna och förstöra deras liv i sitt arbete? Inte undra på att staten förlorar allt mer legitimitet för varje dag som går.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-04-22 kl. 02:07.
Citera
2025-04-22, 02:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Det verkar vara mycket pga denna individs påståenden som regeringen ska förbjuda ”köp av sexvideor”.

https://yle.fi/a/7-10075183

Vad menas med sexvideor? Är det Onlyfans som avses?
Citera
2025-04-22, 02:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du har vare sig läst topic eller begriper vad sakfrågan handlar om. Häggström använder sitt arbete för att främja sin personliga agenda och sälja sina böcker och föredrag. Han har också yttrat att han finner glädje i att förstöra sexköpares liv. Han ljuger också om statstiska samband. Detta ingår inte i Polismyndighetens eller en polismans uppdrag.

Nu är det faktiskt sexköparna som sabbar för sig själva via sina sexköp. Du kan inte börja skuldbelägga Häggström för att det finns människor som köper sex på thaimassagesalonger eller illegala bordeller, det är sexköparna som utgör problemet.

Du kan argumentera hur länge som helst och försöka sprida myten om den lyckliga sexarbetaren som fullständigt älskar sitt jobb men verkligheten ser i de flesta fall inte alls ut så.

Och sett ut sexköparnas perspektiv, hur kul är det egentligen att stoppa in den där 25 andra män varit den senaste veckan och betala dyrt för denna förnedring?
Citera
2025-04-22, 02:32
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu är det faktiskt sexköparna som sabbar för sig själva via sina sexköp. Du kan inte börja skuldbelägga Häggström för att det finns människor som köper sex på thaimassagesalonger eller illegala bordeller, det är sexköparna som utgör problemet.

Du kan argumentera hur länge som helst och försöka sprida myten om den lyckliga sexarbetaren som fullständigt älskar sitt jobb men verkligheten ser i de flesta fall inte alls ut så.

Och sett ut sexköparnas perspektiv, hur kul är det egentligen att stoppa in den där 25 andra män varit den senaste veckan och betala dyrt för denna förnedring?

Dina känsloargument och dina subjektiva omdömen om sexköpare i övrigt har ingenting överhuvudtaget med myndighetsutövning att göra. Polisens enda huvudsakliga brottsbekämpande uppgifter är att spana, förhöra, och förundersöka, i övrigt ska de hålla käften i ideologiska frågor. Tjänstemannaktivism skadar förtroendet och legitimiteten för myndigheter. Har du själv bevisat att de flesta sexsäljare är olyckliga eller far illa? Nej, det har du inte. Jag har däremot länkat flera belägg för motsatsen i Stora evidenstråden, där jag påvisar att två tredjedelar trivs med sitt arbete. Inte ens anställda i olika låglöneyrken uppger så pass höga siffror. Bara för att en lag är stiftad så behöver den inte vara rättfärdig. Det går att ändra lagar. Känner du till detta?
Senast redigerad av WordWarrior 2025-04-22 kl. 02:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in