2025-04-15, 09:15
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Jag köper inte det heller, men i hans förvridna syn så tror han väl att han gör nåt bra. Och därför han vägrar lyssna på oss sexarbetare. För han tror sig veta bättre än oss. Han ser oss bara som offer. Och att ha en person som chef med en sån syn på kvinnor är faktiskt farligt.

Bara en sån sak att han har tänkt efter vilka kläder han ska ha på sig när han jobbar. För att få respekt. Som att keps och bomberjacka skulle vara det bästa och välja i dessa situationer visar bara hur han tänker.

Jag kan av egna erfarenheter och möte med honom säga att han borde tänka om sitt arbetssätt och sin klädsel om han vill oss kvinnor det bästa, som han hela tiden trycker på i media…

Men jag skulle nog fryst till is, även om han jobbat naken. Det är något i hans ögon som säger mig att något inte alls är som det ska vara.

Alls inte.😱😱
Citera
2025-04-15, 09:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Men jag skulle nog fryst till is, även om han jobbat naken. Det är något i hans ögon som säger mig att något inte alls är som det ska vara.

Alls inte.😱😱

Under min raid där jag trodde först att han och hans kompanjon skulle grupp våldta mig, och jag tittade på honom och INGET i hans blick fick mig och lugna mig under den tiden. Det fanns ingen empati. Han är verkligen fel man för det jobbet. Han behöver gå tillbaka till skolan och plugga psykologi.

Det traumat och psykiska ohälsan det gav mig efteråt önskar jag ingen ska behöva gå igenom mera 💔
Citera
2025-04-15, 10:00
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Under min raid där jag trodde först att han och hans kompanjon skulle grupp våldta mig, och jag tittade på honom och INGET i hans blick fick mig och lugna mig under den tiden. Det fanns ingen empati. Han är verkligen fel man för det jobbet. Han behöver gå tillbaka till skolan och plugga psykologi.

Det traumat och psykiska ohälsan det gav mig efteråt önskar jag ingen ska behöva gå igenom mera 💔

Nu kan jag noll om polisarbete, men vi inom vården har ju speciella etiska regler vi arbetar efter, detta med gott bemötande gentemot patienter och deras anhöriga. Måste väl finnas liknande för polisen och även andra yrkesgrupper som arbetar med människor?

Jag har läst flera inlägg av dig med ditt möte med "drömprinsen" SH, men jag har bara fragmentariska bilder av ditt möte. Du var ju inte ens misstänkt för brott och ändå detta bemötande som verkar varit rena farsen.😱😱

Du får gärna berätta en gång till, men förstår om du inte orkar. ❤️
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-04-15 kl. 10:04.
Citera
2025-04-15, 10:43
Avslutad
Citat:
Nu kan jag noll om polisarbete, men vi inom vården har ju speciella etiska regler vi arbetar efter, detta med gott bemötande gentemot patienter och deras anhöriga. Måste väl finnas liknande för polisen och även andra yrkesgrupper som arbetar med människor?

Jag har läst flera inlägg av dig med ditt möte med "drömprinsen" SH, men jag har bara fragmentariska bilder av ditt möte. Du var ju inte ens misstänkt för brott och ändå detta bemötande som verkar varit rena farsen.😱😱

Du får gärna berätta en gång till, men förstår om du inte orkar. ❤️

Poliser har också såna utbildningar hoppas jag. Men vissa människor behöver bearbeta sitt egna trauma innan de kan hjälpa andra. Simon har nåt hat emot oss sexarbetare. De visade sig tydligt i mitt fall då han var på ett sätt emot mig och ett annat mot tex min sambo. Honom var han väldigt trevlig emot och tillmötesgående. Antagligen bara för han ville få ut information av honom. Mig ville han bara skrämma ut ur sexbranschen med sina omoraliska tillvägagångssätt. Sen brydde han sig inte överhuvudtaget om efterskalvet som jag fick gå igenom. Inte ens när jag vände mig till polisen om hjälp med min trauma han hade gett mig efteråt, fick jag någon hjälp. De ville skicka mig till en frikyrklig organisation som skulle hjälpa mig ur mitt sexarbete???

Jag behövde hjälp med mitt mående efter polisens behandling, inte sexbranschen. Men de kunde inte erbjuda mig det. Efter det har ingen brytt sig ett skit om vad som händer med mig.. Det handlar bara om statistik för dem.

Jag kan skicka hela historien till dig på meddelande senare så kan du läsa och så slipper du leta här inne ❤️
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-04-15 kl. 10:46.
Citera
2025-04-15, 10:53
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Poliser har också såna utbildningar hoppas jag. Men vissa människor behöver bearbeta sitt egna trauma innan de kan hjälpa andra. Simon har nåt hat emot oss sexarbetare. De visade sig tydligt i mitt fall då han var på ett sätt emot mig och ett annat mot tex min sambo. Honom var han väldigt trevlig emot och tillmötesgående. Antagligen bara för han ville få ut information av honom. Mig ville han bara skrämma ut ur sexbranschen med sina omoraliska tillvägagångssätt. Sen brydde han sig inte överhuvudtaget om efterskalvet som jag fick gå igenom. Inte ens när jag vände mig till polisen om hjälp med min trauma han hade gett efteråt, fick jag någon hjälp. De ville skicka mig till en frikyrklig organisation som skulle hjälpa mig ur mitt sexarbete???

Jag behövde hjälp med mitt mående efter polisens behandling, inte sexbranschen. Men de kunde inte erbjuda mig det. Efter det har ingen brytt sig ett skit om vad som händer med mig.. Det handlar bara om statistik för dem.

Jag kan skicka hela historien till dig på meddelande senare så kan du läsa och så slipper du leta här inne ❤️

Ja, tack. Blir lättare då jag har hela händelseförloppet i en och samma text.

Ja, sån här fars blir det då amatörer ska försöka sig på "omvändelse".🙀 En frikyrka är expert på psykiska trauman? Ja, jösses.

Ingen, jag säger ingen, skulle sätta mig bakom spakarna på en helikopter och förvänta sig av mig att få den att lyfta på ett propert sätt. Det skulle bli pannkaka av alltihop.🤔

Precis som det blivit med hanteringen av dig, enligt vad du själv skrivit.

Jösses!!
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-04-15 kl. 10:57.
Citera
2025-04-15, 11:06
Avslutad
Citat:
Ja, tack. Blir lättare då jag har hela händelseförloppet i en och samma text.

Ja, sån här fars blir det då amatörer ska försöka sig på "omvändelse".🙀 En frikyrka är expert på psykiska trauman? Ja, jösses.

Ingen, jag säger ingen, skulle sätta mig bakom spakarna på en helikopter och förvänta sig av mig att få den att lyfta på ett propert sätt. Det skulle bli pannkaka av alltihop.🤔

Precis som det blivit med hanteringen av dig, enligt vad du själv skrivit.

Jösses!!

Jag vill inte ens röra en organisation som vilar på en kyrklig grund. Och att de ska hjälpa dig ”omvändas” är helt sjukt i min värld. Jag står inte bakom något som har med kyrkan och göra. De största hycklarna finns där enligt mig och deras syn på sex är inget jag står bakom överhuvudtaget. Skulle inte ens gått dit om jag velat ta mig ur sexbranschen…
Citera
2025-04-15, 11:13
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Jag vill inte ens röra en organisation som vilar på en kyrklig grund. Och att de ska hjälpa dig ”omvändas” är helt sjukt i min värld. Jag står inte bakom något som har med kyrkan och göra. De största hycklarna finns där enligt mig och deras syn på sex är inget jag står bakom överhuvudtaget. Skulle inte ens gått dit om jag velat ta mig ur sexbranschen…

Ja, trångsynt och inskränkt med dömande mentalitet. Absolut inget du behöver.

Har du sökt hjälp inom vården? Känns som om du har mycket större chans där att få hjälp än inom en frikyrka. Allt handlar förstås om att du får träffa "rätt" psykolog, att ni funkar tillsammans och att du känner en förtrolighet och trygghet i hen, som kanske kan vägleda dig bort från det trauma polisen - av alla - gav dig, ge dig andra tankemönster kring vad som varit.

Vet inte. Men kanske något åt det hållet.❤️
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-04-15 kl. 11:19.
Citera
2025-04-15, 11:27
Avslutad
Citat:
Ja, trångsynt och inskränkt med dömande mentalitet. Absolut inget du behöver.

Har du sökt hjälp inom vården? Känns som om du har mycket större chans där att få hjälp än inom en frikyrka. Allt handlar förstås om att du får träffa "rätt" psykolog, att ni funkar tillsammans och att du känner en förtrolighet och trygghet i hen, som kanske kan vägleda dig bort från det trauma polisen - av alla - gav dig, ge dig andra tankemönster kring vad som varit.

Vet inte. Men kanske något åt det hållet.

Jag har idag bearbetat det mesta och kommit ur min djupa depression och ångest som jag fick efter mötet med Simon. Det tog en lång tid där jag både missade arbetsintervjuer och inkomst. Under lång tid kunde jag inte träffa människor överhuvudtaget eller jobba. Tappade helt tilliten till människor. När poliser får ljuga,hota och kränka har det gått till en annan nivå i samhället. Kunde inte ens lämna mitt hem under den perioden och när jag väl gjorde det och såg en polisbil fick jag ångestattacker och fick springa hem och gömma mig på toaletten..
Citera
2025-04-15, 11:38
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Jag har idag bearbetat det mesta och kommit ur min djupa depression och ångest som jag fick efter mötet med Simon. Det tog en lång tid där jag både missade arbetsintervjuer och inkomst. Under lång tid kunde jag inte träffa människor överhuvudtaget eller jobba. Tappade helt tilliten till människor. När poliser får ljuga,hota och kränka har det gått till en annan nivå i samhället. Kunde inte ens lämna mitt hem under den perioden och när jag väl gjorde det och såg en polisbil fick jag ångestattacker och fick springa hem och gömma mig på toaletten..

Ok. Men det gläder mig att du tog dig ur din djupa depression.👍

Nej, det är inte polisens roll att ljuga, hota eller "bota" och bete sig som du och andra beskrivit.🌪️🤯

Men jag tänker. Har inte "drömprinsen" en chef eller instans man kan klaga till? JO?

Fortsätta såhär kan det ju inte göra.
Citera
2025-04-15, 11:48
Medlem
scraftys avatar
Det verkar vara mycket pga denna individs påståenden som regeringen ska förbjuda ”köp av sexvideor”.

https://yle.fi/a/7-10075183
Citera
2025-04-15, 11:59
Avslutad
Citat:
Ok. Men det gläder mig att du tog dig ur din djupa depression.👍

Nej, det är inte polisens roll att ljuga, hota eller "bota" och bete sig som du och andra beskrivit.🌪️🤯

Men jag tänker. Har inte "drömprinsen" en chef eller instans man kan klaga till? JO?

Fortsätta såhär kan det ju inte göra.

Jag har anmält denna händelse som tjänstefel. Och jag uppmanar alla sexarbetare som är med om liknande händelser och göra detsamma. Jag förstår att man som sexarbetare inte vågar och tycker det är läskigt och anmäla poliser hos just polisen. Och det utreds internt och det mesta läggs ner, det vet man. Men desto fler som vågar anmäla desto bättre. Kanske någon med hjärtat på rätt ställe inom polisen faktiskt ser detta mönster tillslut, att något är väldigt fel här, och kanske kan det ge en förändring på sikt ❤️ Jag har pratat med andra poliser om detta efteråt. Hur allt gick till och mitt mående. Som har lyssnat och inte dömt mig som Simon och hans kompanjoner gjorde. Så det finns bra poliser också ❤️
Citera
2025-04-15, 12:12
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Jag har anmält denna händelse som tjänstefel. Och jag uppmanar alla sexarbetare som är med om liknande händelser och göra detsamma. Jag förstår att man som sexarbetare inte vågar och tycker det är läskigt och anmäla poliser hos just polisen. Och det utreds internt och det mesta läggs ner, det vet man. Men desto fler som vågar anmäla desto bättre. Kanske någon med hjärtat på rätt ställe inom polisen faktiskt ser detta mönster tillslut, att något är väldigt fel här, och kanske kan det ge en förändring på sikt ❤️ Jag har pratat med andra poliser om detta efteråt. Hur allt gick till och mitt mående. Som har lyssnat och inte dömt mig som Simon och hans kompanjoner gjorde. Så det finns bra poliser också ❤️

Vad bra!!⭐

Har aldrig anmält just polisen, men arbetar i vården och har lex Sarahanmält en kollega en gång för brister i bemötande. Var obehagligt, men glad i dag att jag gjorde det. Så jag säger som du, Skinnyfrog, anmäl!!
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-04-15 kl. 12:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in