Citat:
Ursprungligen postat av
Stoicblend
I denna intervjun säger han att han är morgontrött och går och lägger sig igen efter att han lämnat barnen:
https://www.hd.se/artikel/mans-zelme...a-framfor-mig/
”Ni får ursäkta, jag har precis duschat och hann inte klä på mig innan ni kom. Vill ni ha kaffe, eller en Cola Zero? frågar artisten.
Själv tar han en av varje under intervjun.
– Jag är så morgontrött att jag brukar gå och lägga mig igen efter att jag har tagit barnen till förskola och skola, erkänner han.
”
Jag har inte tillgång till hela artikeln. Men den viktigaste punkten här är kanske: ”efter att han lämnat barnen”.
Efter att han väckte dem, gjorde frukost och körde dem till skolan etc.
Jag avundas honom på den här punkten, jag skulle också ofta vilja lägga mig ner en stund igen efter att mitt barn har tagits om hand. Tyvärr tillåter inte mitt jobb mig att göra det, han har mer tur med sitt karriärval.
Och det gör också att han kan göra mycket mer saker för sina barn eller för hushållet etc. på sin fritid. Å andra sidan finns det också tillfällen då han måste arbeta heltid. Så är det också i många andra yrken som kräver resor, till exempel. Detta betyder inte att personerna i fråga är dåliga föräldrar.