2025-05-22, 18:06
Aha. Typiskt mig att lösa slarvigt och hugga…

Citat:
Ursprungligen postat av Elon.Fusk
Jag tolkar det som att katperlom syftade till uppgiften i Aftonbladets artikel, om man klickar vidare, om tidpunkten när knuffen ska ha skett, dvs "dagar INNAN Mellofinalen"

Där stod det

Finalen var den 8 mars, då knuffen kanske skedde någon gång i början av mars?
Citera
2025-05-22, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Var insinuerade hon detta?

I en story på Instagram.
Citera
2025-05-22, 18:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Alltså nu när det sipprat ut uppgifter om att SVT kände till saker kommer resultatet i årets Melodifestival i lite andra ögon då? Själv kan jag tycka att det är lite märkligt att Kaj samlade så otroligt många röster.
Citera
2025-05-22, 18:17
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Låter snarare som hon skulle vara en butler. Dessa brukar dock inte ta ställning och nedvärdera "frun" I huset. Inte heller se sig själv som mamman istället för den biologiska.

När jag var aupair i Schweiz som tonåring var alla annonser sådär; ”Du ska vara flexibel, jobba kvällar tre ggr per vecka, hushållsarbete plus barnen”.
Jag gjorde allt möjligt och var faktiskt som en familjemedlem. Inte direkt som en dotter men typ äldre kusin. Så jag tycker inte det är fel att hon känt sig så, vad jag minns skrev alla som annonserade att de ville behandla sin aupair eller nanny som en del i familjen, men alltså man ska ju inte se sig som frun i familjen och börja konkurrera med mamman/alliera sig med pappan och lägga sig i, försöka splittra syskon.
Citera
2025-05-22, 18:19
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Alltså nu när det sipprat ut uppgifter om att SVT kände till saker kommer resultatet i årets Melodifestival i lite andra ögon då? Själv kan jag tycka att det är lite märkligt att Kaj samlade så otroligt många röster.

Den slutsatsen vill nog Måns vrida det till. Men nej. KAJ har varit topp-favoriter i hela Europa. De kom 4:a vilket är högt. Israel kom över pga nåt fusk dock.
Citera
2025-05-22, 18:22
Medlem
Citat:
Där håller jag med! Iaf juryns höga poäng har absolut känts fel, vilket också visade sig i ESC.
Citera
2025-05-22, 18:45
Medlem
Citat:
Nä, egentligen inte. KAJ fick mycket röster från alla utländska jurygrupper och jag hoppas och tror inte att SVT kan påverka dom.
Citera
2025-05-22, 18:55
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Där håller jag med! Iaf juryns höga poäng har absolut känts fel, vilket också visade sig i ESC.

Allvarligt talat, är det någon mer än MånsPetter som bryr sig om detta. Det är ju totalt ointressant för hela mänskligheten.
Citera
2025-05-22, 19:00
Medlem
Citat:
Jag tolkar det som att katperlom syftade till uppgiften i Aftonbladets artikel, om man klickar vidare, om tidpunkten när knuffen ska ha skett, dvs "dagar INNAN Mellofinalen"

Där stod det

Knuffen ska ha skett den 26/2 i Helsingborg
Citera
2025-05-22, 19:01
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Vet du vad, det bekommer inte mig, har däremot höga tankar kring hennes arbetsmoral och tror hon har ett professionellt förhållande till familjen hon arbetar för. Kan inte heller varit lätt att ställas inför rättsliga sammanhang. Kan inte vara lätt att gå in i en familj som barnflicka och plötsligt vara tvungen att uttala sig om vad hon sett och hört. Stackare.

Du låter svartsjuk. Enkla tankar om du tror att alla går omkring som kaniner. Typiskt skvallerkärringar.

Vänder på frågan- Har Ciara varit intim med dansaren från Lets dance eller sitt ex eller?

Med dansaren får vi verkligen hoppas att hon ha varit det, why not? Det måste ju vara betydligt trevligare än med en fullblodsknarkare lika Mums.
Citera
2025-05-22, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
När jag var aupair i Schweiz som tonåring var alla annonser sådär; ”Du ska vara flexibel, jobba kvällar tre ggr per vecka, hushållsarbete plus barnen”.
Jag gjorde allt möjligt och var faktiskt som en familjemedlem. Inte direkt som en dotter men typ äldre kusin. Så jag tycker inte det är fel att hon känt sig så, vad jag minns skrev alla som annonserade att de ville behandla sin aupair eller nanny som en del i familjen, men alltså man ska ju inte se sig som frun i familjen och börja konkurrera med mamman/alliera sig med pappan och lägga sig i, försöka splittra syskon.

Jag blev också som en familjemedlem men hade aldrig problem med rollen som just "au pair" kontra "husfru".

Men många barnflickor blir ju fru nr två-tre...
Citera
2025-05-22, 19:06
Citat:

Där stod det

Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Knuffen ska ha skett den 26/2 i Helsingborg

Aha. Ja, februari är ju en kort månad, så det kanske fungerar att skriva som Aftonbladet gjorde:
"dagar innan Mellofinalen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in