2025-04-07, 19:32
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Han har inte gigat på Golden Hits vad jag vet iaf.....
Många av vittnena är inte sk karaktärsvittnen mer allmänna vittnen känslan är att ingen av dessa är ngt större kronvittne, Tror dem försöker bygga upp ngt som MZ:s advokat kan skjuta ned för han har inga vittnen uppgivit vilket är relativt märkligt om man inte lägger till innan rättegången!

Det sjuka med dig och flera av nicken här är dels att ni uttrycker er exakt likadant, dels kan leta upp ett instagraminlägg av Ciara från flera år tillbaka som att ni kan utantill vad hon postat vilket datum och sen som här då, menar att du kan hela hans spelschema i huvudet genom åren. Wtf?! Vi snackar liksom inte The Smiths eller Led Zeppelin utan en medelålders man som programlett några tv-program i Sverige, varit med i Melodifestivalen några ggr och kom femma i Idol 2002 eller när det nu var.

Du kan nog lita på att jurister sköter det här med vilka vittnen som är passande eller ej bättre än vad du kan.
Citera
2025-04-07, 19:33
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuzz
Kan ju vara att Ciara är mer lämplig som vårdnadshavare. Och det stämmer ju inte för hon verkar mycket obalanserad. Läckberg ska nog bara ge Ciara goda vitsord. Om Ciara ljugit ihop massa skitprat om Måns till Camilla är det ju inget som borde gälla i någon rätt.

Hon är bokstavligen cool och kan ta kritik och förlust på ett mycket moget sätt och har inte visat en enda obalanserad sida offentligt, till skillnad från katastrofen Måns som i en mängd olika tv-program betett sig helt urspårat.
Citera
2025-04-07, 19:43
Citat:
Ursprungligen postat av Stoicblend
I denna intervjun säger han att han är morgontrött och går och lägger sig igen efter att han lämnat barnen:

https://www.hd.se/artikel/mans-zelme...a-framfor-mig/

”Ni får ursäkta, jag har precis duschat och hann inte klä på mig innan ni kom. Vill ni ha kaffe, eller en Cola Zero? frågar artisten.
Själv tar han en av varje under intervjun.
– Jag är så morgontrött att jag brukar gå och lägga mig igen efter att jag har tagit barnen till förskola och skola, erkänner han.

Det har hänt flera ggr att han legat och sovit till både kl 10 och 12 fast ett tv-team är hemma i hans hem, eller att han haft en bokad intervju i tv på morgonen och inte gått att nå eller dykt upp.
Samt har han sagt att han är en diva på morgonen som ”vill sova då”.

Citat:
Ursprungligen postat av theateistgod
Måns har varit otrogen i +15 år minst, jag tror han lider av en sjukdom. inte normalt.

Narcissism.

Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
En av Sveriges populäraste artister? Jag känner inte till något han gjort utanför Melodifestivalen, ett kul familjeprogram förvisso men nästan alltid usel musik.

Nej precis. Sveriges största artister är tex Eva Dahlgren, Marie Fredriksson (som nu dött), Per Gessle, Håkan Hellström, Plura, Ulf Lundell, Ted Gärdestad (död), Carola, Robyn, Avicii (som dött), Louise Hoffsten, Laleh osv. Dem lyssnar liksom folk på och har vallfärdat för att KÖPA biljetter på konserter där bara de spelar.

Måns Zelmerlöw är inte överhuvudtaget i närheten av den ligan. Han har spelat på gratisfester på sommaren dit framförallt barnfamiljer kommit för att ha nåt att göra och de råkade bo precis bredvid, samt diverse LSS-boenden och äldreboenden.

Det finns en anledning att det var en enda person som kommenterade under Stoppa Pressarnas senaste inlägg om honom på Instagram; från en 86-årig tant ”Stå på dig Måns, jag älskar dig”.

Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Och vad i helvete har nu detta för relevans?
Halva Sverige är ju Valoner, och vem skiter inte i det? Måns är en trevlig kille charmig och har en utstrålning som kan få vilken brud som helst att bli våt i brallan
Därav frestelsen att få sätta på någon 10 poängare då och då. Han har en deagnås vilket är sexberoende och det fattar inte folk.
Kan endast försvinna med EGEN vilja vilket är skitsvårt. Fråga mej

Måns är inte jude kan inte folk sluta envisas. Han påminner om bröderna Bronett men det han är är isåfall ättling till Resandefolket som numer klassas som romer, eller vissa klassar sig som romer och andra inte.

Och en till sak, sluta anta att ”tjejer”, ännu mindre ”vilken tjej som helst” blir ”våt” av den där kortväxta lilla tunnhåriga medelålders mannen. Han är inte snygg. Hans kvinnliga fans är främst gamla damer som är gamla nog att vara hans mamma och mormor.
Det är 2025 nu. Unga människor röstade inte på honom i Melodifestivalen. Han är ute sen länge sen, det har gått 20 år sen han kom femma i Idol. Inte ens hans fru blev våt när de träffades första gången på ett bröllop, hon försökte ignorera och skaka av sig honom.

Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Med tanke på att de verkar ha skickat in pilotavsnittet av hennes hemma hos-serie som bevis så antar jag att det kan ha skett saker framför och bakom scenerna?

Kan vara men sen har hon känt Måns och Ciara i flera år och tog tidigt parti för Ciara och visade offentligt att hon inte ville ha med Måns att göra utan mest gillade att umgås med Ciara. Så det kan vara mer saker hon sett/hört.
Senast redigerad av Abbephoenix 2025-04-07 kl. 19:48.
Citera
2025-04-07, 20:05
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbephoenix
Vi snackar liksom inte The Smiths eller Led Zeppelin utan en medelålders man som programlett några tv-program i Sverige, varit med i Melodifestivalen några ggr och kom femma i Idol 2002 eller när det nu var.
Så om du nu säger att han inte är någon särskilt märkvärdig artist här, varför är du då så otroligt engagerad i att sprida dålig stämning mot honom – och det i två trådar samtidigt, utan några konkreta belägg?

Citat:
Hon är bokstavligen cool och kan ta kritik och förlust på ett mycket moget sätt och har inte visat en enda obalanserad sida offentligt, [...]
Och att hon inte har visat något obalanserat offentligt? Nja, jag vet inte... Alla dessa grova anklagelser mot hennes blivande ex-man som snabbt raderas igen, gång på gång – precis som vissa vaga stories om narcissism som plötsligt försvinner efter bara en stund? Det har även funnits andra inlägg tidigare som man kanske, med lite mer perspektiv idag, skulle kunna tolka annorlunda...

För mig framstår det i alla fall inte som särskilt balanserat eller konsekvent.
Citera
2025-04-07, 20:14
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Så om du nu säger att han inte är någon särskilt märkvärdig artist här, varför är du då så otroligt engagerad i att sprida dålig stämning mot honom – och det i två trådar samtidigt, utan några konkreta belägg?

Och att hon inte har visat något obalanserat offentligt? Nja, jag vet inte... Alla dessa grova anklagelser mot hennes blivande ex-man som snabbt raderas igen, gång på gång – precis som vissa vaga stories om narcissism som plötsligt försvinner efter bara en stund? Det har även funnits andra inlägg tidigare som man kanske, med lite mer perspektiv idag, skulle kunna tolka annorlunda...

För mig framstår det i alla fall inte som särskilt balanserat eller konsekvent.

För att han är anklagad för vidriga saker mot sin familj och har betett sig riktigt illa vad jag sett senaste tiden, vad tror du?
Varför tror du nån skriver om nånting här? Varför bryr sig folk och media om vad Dermot Clemenger gjort?
För att de tycker att han är snygg och är stora fans av hans dans?!
Tror du att de flesta som skriver här sitter hemma och lyssnar på Cara Mia?
Innan Melodifestivalens final där KAJ vann sket jag fullständigt i honom, varken bu eller bä, just för att jag aldrig brytt mig om människan tidigare.
Citera
2025-04-07, 20:21
Avstängd
Citat:
Narcissism.
Skulle kunna stämma in på dig faktiskt, då du verkar tro att tråden handlar om dig och vad du tycker. Men jag tror inte du har någon storslagen känsla för dig eget jag. Tror snarare du är antingen en patalogisk mytoman - eller snarare - bara är ett simpelt troll som njuter av att gömma dig bakom din skärm och se normalt tänkande människor slita sitt hår när de ska försöka banka in en enda vettig tanke i din skalle.
Vill du märka stavning och ord så stod det Sveriges populäraste artist, inte "största".
Och du.. jag väntar fortfarande på de engelska artiklarna om coola kändisen Ciara.
Citera
2025-04-07, 20:23
Medlem
Citat:
Hoppas rätten följer barnkonventionen och tar hänsyn till att barnen bott hela sitt liv i England samt att det är Ciara som är deras överlägset främsta anknytningsperson.

Kan verkligen rekommendera att se Anders knackar på i England: https://www.tv4play.se/video/b4a0ed5...mans-och-ciara

Anders checkar tidigt att han tror Måns ljuger för honom. Sen är han ju själv som han är Anders, men han har rätt när han ser igenom andra.
Total katastrof är Måns som förälder i programmet. Lämnar sina livsfarliga verktyg överallt i huset och på tomten. Säger att han i princip alltid är i Sverige och alltså inte med barnen .

Intressant avsnitt. Ciara verkar redan uppgiven i många avseenden (även om hon är förälskad) och detta FÖRE bröllopet. Ser ledsen ut ibland. Jag Har inte haft någon bild av henne tidigare. Hon verkar mycket sympatisk och så fin mot barnen. Är mer benägen att tro henne i hennes anklagelser efter att ha sett detta.

Måns är kreativ och rolig ( och grinig) , men kan inte styras, hålla avtal eller sitt ord, tider, ta kritik, skyller ifrån sig, är med hundarna men ingen sekvens med barnen ( kan vara klippning) Undviker att göra ngt som han uppfattar som tråkigt, vilket märks i huset och deras tillvaro. Kanske flyr han senare in i spänning, sex och droger när familjelivet blev mer plikt än lust?

Han Dricker hellre kaffe än att leta juridiska dokument förrän 10 minuter före de ska åka, så Måns får inte gifta sig. Ciara skrattar bort det. Det verkar inte ligga i hennes natur att sätta ner foten, så den här vreden som hon visar i samband med skilsmässan måste byggts upp under tid.

Huset är stökigt och oorganiserat och Måns prioriterar padel framför praktiska måsten. Ego helt enkelt.

Han är säkert en rolig polare, men som äkta make och familjefar behöver han höja ribban för att familjen ska må bra. Ciara säger ( igen med ett leende) att han är den mest arroganta man hon nånsin träffat, vad nu det betyder. Hon säger också att hon var övertygad om att han var gay när de träffades och fortfarande tror det ( med ett skratt). Kanske bättre intuition än hon gav sig själv credit för.

Måns blir lite sårbar när de sitter och äter och dricker vin med Anders, och säger att han är rädd för att misslyckas ( apropå att han inte ligger på för artistkarriär för i England)

Anders lyfter att de tjafsar mycket och råder dem att tona ner det. Det säger min pappa också , utbrister hon skrattande.

Måns uttrycker en förundran att Anders är samma person när kameran är av. Är inte du Måns?
Citera
2025-04-07, 20:24
Avstängd
Citat:
Innan Melodifestivalens final där KAJ vann sket jag fullständigt i honom, varken bu eller bä, just för att jag aldrig brytt mig om människan tidigare.
Så vad hände EFTER Melodifestivalen som gjorde att han plötsligt blev center i ditt universum?
Citera
2025-04-07, 20:31
Medlem
Citat:
För att han är anklagad för vidriga saker mot sin familj och har betett sig riktigt illa vad jag sett senaste tiden, vad tror du?
Varför tror du nån skriver om nånting här? Varför bryr sig folk och media om vad Dermot Clemenger gjort?
För att de tycker att han är snygg och är stora fans av hans dans?!
Tror du att de flesta som skriver här sitter hemma och lyssnar på Cara Mia?

Får se när media vågar skriva något. De går ju hårt åt Clemenger, men han är i.o.f.s. Internationellt efterlyst.

Men att ingen har skrivit något (inte ens stoppa pressarna) om den ansökan som skickats in, förbryllar mig lite.

Ta inte åt dig av alla personangrepp. Det är många som ligger på nedersta trappsteget i Graham’s Hierarchy of Disagreement.
Citera
2025-04-07, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Måns uttrycker en förundran att Anders är samma person när kameran är av. Är inte du Måns?

Just den kommentaren fastnade jag också på.
Citera
2025-04-07, 20:40
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ah ok, jag förstår, så du känner honom inte alls eftersom du aldrig var riktigt intresserad av honom. Men nu känner du dig plötsligt inspirerad att leta efter uttalanden eller information här och där, och tar dem helt ur sitt sammanhang utan att överväga någon ytterligare bakgrund, bara för att de passar in i din dåliga bild av honom. Och för att ingen själv ska kunna kontrollera vad du säger, utelämnar du helt all information om vad du refererar till.

Tack, jag tror inte att jag behöver veta mer.
Citera
2025-04-07, 20:46
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Intressant avsnitt. Ciara verkar redan uppgiven i många avseenden (även om hon är förälskad) och detta FÖRE bröllopet. Ser ledsen ut ibland. Jag Har inte haft någon bild av henne tidigare. Hon verkar mycket sympatisk och så fin mot barnen. Är mer benägen att tro henne i hennes anklagelser efter att ha sett detta.

Måns är kreativ och rolig ( och grinig) , men kan inte styras, hålla avtal eller sitt ord, tider, ta kritik, skyller ifrån sig, är med hundarna men ingen sekvens med barnen ( kan vara klippning) Undviker att göra ngt som han uppfattar som tråkigt, vilket märks i huset och deras tillvaro. Kanske flyr han senare in i spänning, sex och droger när familjelivet blev mer plikt än lust?

Han Dricker hellre kaffe än att leta juridiska dokument förrän 10 minuter före de ska åka, så Måns får inte gifta sig. Ciara skrattar bort det. Det verkar inte ligga i hennes natur att sätta ner foten, så den här vreden som hon visar i samband med skilsmässan måste byggts upp under tid.

Huset är stökigt och oorganiserat och Måns prioriterar padel framför praktiska måsten. Ego helt enkelt.

Han är säkert en rolig polare, men som äkta make och familjefar behöver han höja ribban för att familjen ska må bra. Ciara säger ( igen med ett leende) att han är den mest arroganta man hon nånsin träffat, vad nu det betyder. Hon säger också att hon var övertygad om att han var gay när de träffades och fortfarande tror det ( med ett skratt). Kanske bättre intuition än hon gav sig själv credit för.

Måns blir lite sårbar när de sitter och äter och dricker vin med Anders, och säger att han är rädd för att misslyckas ( apropå att han inte ligger på för artistkarriär för i England)

Anders lyfter att de tjafsar mycket och råder dem att tona ner det. Det säger min pappa också , utbrister hon skrattande.

Shit vilka bra betraktelser!
Jag hade ingen uppfattning om henne heller. Har ju inte som Lazydell följt henne på Instagram sen 2016 och skrivit upp allt jag kan vända mot henne i en blå skrivbok…

Ciara är så himla lik en kompis till mina föräldrar, också från London och professionell i Sverige nu då inom ett konstnärligt yrke.
Så fin på alla sätt men alldeles för tolerant och snäll och har varit lite blind för att andra ofta inte alls är lika snälla som henne.
Kate Winslet har också lite av det där sättet, det är nog en kulturell grej hos vissa engelsmän.
Hon min familj känner var ihop med ett riktigt rövhål länge, en klassisk ”kulturman” av värsta sorten. Och nu nån annan supersjälvisk narcissist. Det är så hemskt att se par där den ena ger och den andra tar.

Och haha, det sista, bra spottat. Det säger mycket. Exakt. Han verkar inte vara samma person framför och utan kameran alls själv…

Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
Får se när media vågar skriva något. De går ju hårt åt Clemenger, men han är i.o.f.s. Internationellt efterlyst.

Men att ingen har skrivit något (inte ens stoppa pressarna) om den ansökan som skickats in, förbryllar mig lite.

Ta inte åt dig av alla personangrepp. Det är många som ligger på nedersta trappsteget i Graham’s Hierarchy of Disagreement.

Tack, oftast hoppar jag över nicken som skriver helt okritiskt och besatt dygnets alla timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in