2025-03-23, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
Du verkar tycka att det är en självklarhet att det var ett skämt från hans sida. Vad får dig att tro att han skulle skämta om en sån sak? Om han inte hade något med situationen att göra skulle han ju lätt kunnat bortse från att hans namn nämndes i samband med incidenten. Det var flera andra popstjärnor som också diskuterades vid samma tidpunkt, och jag har inte sett att någon annan av dem ”skämtat” om ett köp av släpvagn eller känt sig nödgade att dementera rykten.
Därför att han är en rolig person med sinne för humor.
Citera
2025-03-23, 15:51
Medlem
Det bästa vore om Måns och Ciara knep käft tills allt har lagt sig men de är väl så media kåt och vet så fort en andning ger publicitet i blaskorna och andra sidan börjar snaran dras åt för Måns och sanningen ska väl fram förr eller senare.

https://www.expressen.se/noje/mans-hoppar-av-konsert/
Citera
2025-03-23, 15:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
De som vet pratar inte.

Vi kan bara spekulera, så jag lista igen vad vi fått ut av tråden om ämnet här i känsidsskvaller

Första rapporterna sade att Måns (då kallad Popstjärnan) blivit tagen av polis för misstänkt sexköp. Initialt var man förstås skeptisk som alla. Rykten kan få egna liv

Sedan fick man höra att Måns lämnat en klubb tillsammans med en prostituerad transa som polisen hade span på och att de på vägen stannade till vid en bankomat där Måns plockade ut 6000 kronor. Då börjar det ändå låta misstänksamt.

Efter det framkom att Måns hävdat för polisen att han tog ut pengarna för att köpa en släpvagn (wtf?). Misstänktgraden steg avsevärt med det bisarra påståendet.

Till sist poserar Måns själv på instagram, med en korvvagn han köpt in från England, och betalt med Riksbankens Svenska riksdaler, uttagna ur en bankomat i Stockholmsnatt. Absurdare får man leta efter. Det var så att säga the clincher. Efter det får antagandet vara att han försökte köpa sex av en transa tills motsatsen bevisats.

Dock tycks polisen ha varit välvilligt inställd och tog honom inte för försök til sexköp. Kanske för att han var kändis, kanske för att det handlade om en transa, kanske bägge delar, vem vet? Man lät honom undslippa inkvisationen som man ofta skickar på andra i alla fall.

Däremot verkar det ha varit dödsstöten för hans äktenskap, eftersom Ciara tydligen fick nog.

Att Måns umgås eller pratar med transar är väl inte så konstigt han är ju populär i dessa kretsar. Han har ju varit med i QX flera gånger, vad jag vet. Att ta ut cash för att köpa något i sammanband med att man umgås med en sådan människa det är väl inte konstigt och speciellt för att köpa en släpvagn.

Tror knappast det kostar 6000kr för att ligga med en transa.

Vi vet alla att Månsa kan ligga gratis med dessa transar. Man han kanske har en udda sexdröm likt Hugh Grant som låg med den fulaste horan, någonsin när han var ihop med en av världens snyggaste kändis. Man vet aldrig med människor och speciellt en kille som Måns som är sexberoende.
Citera
2025-03-23, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Därför att han är en rolig person med sinne för humor.

Märklig sak att skämta om, med tanke på att han är småbarnsförälder och eftersom han själv sagt att internet aldrig glömmer.
Citera
2025-03-23, 16:06
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Om inte om, varit om....så hade det kanske varit sant då....eller?

Någonting har hänt. Tillräckligt för att gammelmedia fann det gott att låta Måns komma ut och förneka att han köpt sex. (Något han aldrig varit anklagad för.)

Också har han ju köpt sin släpvagn.

Hans hustru avföljde honom på Sociala medier och har nu initierat infekterad skillsmässa.

Starkare kandidat till transa-storien finns inte för tillfället.
Citera
2025-03-23, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Någonting har hänt. Tillräckligt för att gammelmedia fann det gott att låta Måns komma ut och förneka att han köpt sex. (Något han aldrig varit anklagad för.)

Också har han ju köpt sin släpvagn.

Hans hustru avföljde honom på Sociala medier och har nu initierat infekterad skillsmässa.

Starkare kandidat till transa-storien finns inte för tillfället.
Eftersom paret ska skiljas så har uppenbarligen saker som lett till missnöje varit på tapeten.
Men vad exakt vet ju ingen utomstående.

Ponera att MZ gått ut offentligt med sitt missnöje med C på Instagram?
Jag tror inte att han skulle anse att en sådan sak var för "barnens välbefinnande".

Och det är det ju inte heller. Att tala illa om en förälder skadar barnen.

EDIT: Vad har du för belägg att MZ köpt "sin släpvagn"? Den på Blocket?
Bilden på instagram var ju en korvvagn han köpt från England.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-03-23 kl. 16:24.
Citera
2025-03-23, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
Märklig sak att skämta om, med tanke på att han är småbarnsförälder och eftersom han själv sagt att internet aldrig glömmer.
Så enligt dig bör inte komiker bli föräldrar då?
Citera
2025-03-23, 16:24
Medlem
marytraders avatar
Var han på The Secret Garden (gay club) I G:a Stan?
Citera
2025-03-23, 16:34
Medlem
Kryptonitonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LugnetsAbbe
Hett tips: Ignorera trollet, ju mer du svarar på allt han skriver ju mer plats ger du honom i tråden då hans inlägg läggs upp igen och bemöts med argument (det är det han vill). Han verkar jobba heltid med att flytta fokus från Måns Z och det som stått i media senaste tiden.

Visst är det synd om Ciara, inte klokt hur det skrivs om henne eller hur journalister fnissar åt ”skilsmässan” trots att det hon gått ut med inte är något att varken skratta åt eller tysta ned.
Hon behövde gå ut själv, Måns sitter ju i knät på både polisen och journalister i Sverige uppenbarligen.

Det har stått i dessa trådar att Måns tillbringat 90% av sin tid i Sverige. Vilket ingen kritiserat trots att det påstås att alla ”tänker på barnen”.
Ciara har sin äldsta son varannan vecka och pendlade till England varannan vecka så att han var med henne lika mycket som förut, ändå är det hon alla kritiserar för föräldraskapet för att hon ”övergett” barnet genom att bo i Sverige på pappans veckor.
Det räknas inte som att överge barnen att Måns pendlat 90% av sin tid till Sverige IFRÅN barnen medans han var gift med deras mamma dock.
Sinnessjukt.

Ciara kritiseras för att hon berättar att hon utsatts för våld i nära relation på Instagram i ett litet inlägg, ”det skadar barnen” påstår Marcus Larsson på Aftonbladet.
Men att ta droger, bo 90% av sin tid i ett annat land än barnen och vara notoriskt otrogen mot barnens andra förälder vilket knäcker vilken familj som helst, ingen tar upp att det gått ut över barnen?!
Jo, Ciara tog upp det och då kom det en storm med ”Håll käften, kvinnor får inte uttala sig offentligt” igen.

Här har man gått och trott att man levt i en jämställd värld där kvinnor t.o.m. tagit över för mycket enligt vissa rapporter/företeelser, men detta visar ju att attityderna i samhället knappt ändrats sen 1600-talet.

Bra skrivet och instämmer!
Citera
2025-03-23, 16:36
Medlem
Kryptonitonias avatar
Citat:
Det är en sak att recensera vad någon uttalat.
Källan är ju C själv.
Om man går ut offentligt med ett uttalande får man ju finna sig i
att folk har synpunkter på vad man säger.

Jag har inte kritiserat vad folk säger om MZ.
Men jag frågar hur de VET vad de påstår.
Och hitintills är det ingen som redovisat någon källa.

Sedan blev det fel från början med C.
Eftersom jag tyckte att hon bara vagt hintade spekulativt om oegentligheter..
Men det var ju tidningarna själv som hade friserat hennes uttalande eftersom de inte ville bli stämda för förtal.

Nu finns hennes offentliga inlägg utlagd här på FB i sin helhet.

Du har ingen självinsikt så jag passar vidare diskussioner med dig.
Citera
2025-03-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Du har ingen självinsikt så jag passar vidare diskussioner med dig.
Jo, jag förstår precis,
Att om man frågar om källor och belägg för det påstådda i en skvallertråd då upplevs man som ett hot
Det förtar ju det kuliga i en skvallertråd om man måste måste komma med bevis och belägg på sina vilda fantasier.
Då blir det ju ingen kulig häxjakt.

Ett sådant hot måste anses som ett troll, trots att det snarare är ni som trollar med era svar.
För ni har inga bevis och knappt några belägg.

Men jag är inte en "han" utan en kvinna som nu ska återgå till livet med trädgårdsskötsel och blomplantering.
Andas frisk luft igen. Där ute i verkligheten finns inga människor som förtalar.

Jag tänkte på det igår. Att i min bekantskapskrets har alla skilt sig minst 1 gång. En del 2 ggr och två män hela 3 ggr. Men ingen har förtalat sin motpart. En skilsmässa är så klart ett misslyckande. Men man är två personer i en skilsmässa och randiga o rutiga skäl finns från båda sidor. Men vem har med det att göra? Jag tycker synd om er som lever era liv i skvallerblaskor. Det verkar som den enda glädjen i era liv är skadeglädje.

Blommorna och friska luften väntar. Det är vår i södra Sverige och ljust ännu några timmar. Så varför går ni inte ut och njuter istället? Istället för att sitta inne och karaktärsmörda en redan skadeskjuten kändis som ni ändå inte känner Ni känner bara den karikatyr ni själv skapat.
Citera
2025-03-23, 17:01
Medlem
Citat:
Så enligt dig bör inte komiker bli föräldrar då?

MZ är väl ingen komiker, och enligt dig har ju Sverige ingen humor eftersom de inte fattat att det var ett skämt, vilket du påstått. Ser inte att det rör sig om ett skämt, men om det var ett skämt så satt det inget vidare.

Barn till komiker får nog lära sig vad yrket innebär. Du förstår nog vad jag menar om du tänker efter.
Senast redigerad av Kvitter-Splitter 2025-03-23 kl. 17:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in