2025-03-27, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Fel.

https://en.wikipedia.org/wiki/Intell..._and_education
There is substantial evidence to suggest that education influences intelligence.

Exakt.

En lågkvalitativ studie som inte ens snuddar vid att komma nära att påvisa ett orsakssamband. Utöver det så är den 50 år gammal och var en studie med 70 personer.

Men du är så korkad så att du inte ens tittar vad det är du citerar innan du länkar det. Pajas.

https://psycnet.apa.org/record/1969-08119-001

Utöver detta så finns det ingen studie som påvisat ett orsakssamband och det finns även fler argument för ett omvänt orsakssamband.
Citera
2025-03-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomalieMed70IQ
Exakt.

En lågkvalitativ studie som inte ens snuddar vid att komma nära att påvisa ett orsakssamband. Utöver det så är den 50 år gammal och var en studie med 70 personer.

Men du är så korkad så att du inte ens tittar vad det är du citerar innan du länkar det. Pajas.

https://psycnet.apa.org/record/1969-08119-001

Utöver detta så finns det ingen studie som påvisat ett orsakssamband och det finns även fler argument för ett omvänt orsakssamband.
Jag länkade till Wikipedia-sidan som sammanfattar det vetenskapliga läget.
Jag länkade inte till en (gammal) studie. Varför ljuger du? Nazist?
Citera
2025-03-27, 21:27
Medlem
Citat:
Jag länkade till Wikipedia-sidan som sammanfattar det vetenskapliga läget.
Jag länkade inte till en (gammal) studie. Varför ljuger du? Nazist?

Vet du inte hur Wikipedia fungerar?

Prova att se vad Wikipedia refererar till, det är studien jag länkade och förklarade för dig.

Är du efterbliven?
Citera
2025-03-27, 21:28
Avstängd
GW har fel!

Det ligger främst andra saker bakom.
Citera
2025-03-27, 21:30
Medlem
Svårt att skilja på skillnad på genetik och socialt arv och sociala omständigheter. Nästan alla barn växer upp hos sina föräldrar eller kommer därifrån som litet äldre och kanske flyttas runt. Få som adopteras som nyfödda så att något finns att jämföra med.
Citera
2025-03-27, 21:30
Medlem
Citat:
Vet du inte hur Wikipedia fungerar?

Prova att se vad Wikipedia refererar till, det är studien jag länkade och förklarade för dig.

Är du efterbliven?
Jag vet hur Wikipedia fungerar. Du kan ändra på Wikipedia-sidan om du anser att den ger felaktig information. Och det kan alla rasister på planeten försöka göra i kväll. Det kommer ju inte gå igenom eftersom ni kommer att ändra sidan till fake news. Men ni kan göra det och det kommer att fungera om ni har rätt.

Varför gör du inte, om den är helt felaktig?

Beror detta på att Du är efterbliven? Eller beror detta på din psykotiska rasism?
Citera
2025-03-27, 21:35
Medlem
Citat:
Jag vet hur Wikipedia fungerar. Du kan ändra på Wikipedia-sidan om du anser att den ger felaktig information. Och det kan alla rasister på planeten försöka göra i kväll. Det kommer ju inte gå igenom eftersom ni kommer att ändra sidan till fake news. Men ni kan göra det och det kommer att fungera om ni har rätt.

Varför gör du inte, om den är helt felaktig?

Beror detta på att Du är efterbliven? Eller beror detta på din psykotiska rasism?

Som sagt, du är svagbegåvad.

Om du klickar på 3an ovanför den lilla bit du valde att citera, och därefter går till källan så kommer du till studien som jag länkade. Den är från 60-talet och tittade på 70 personer, som knappast är tillräckligt många för att dra de slutsatser som du tror man lyckades med.

Du är därmed en hjärntvättad nyttig idiot som blint tror på vad som står på Wikipedia när studien inte ens nästan säger detta, vilket gör dig till en större idiot än de flesta i dagens samhälle.

Imponerande.

Edit: Och varför skulle jag lägga tid och energi på att ändra Wikipedia så att lågintelligenta kretiner, likt dig, får en bättre informationskälla?

Människor av min intellektuella rang lyckas finna information utan aggregatorer, och vi skrattar åt er idioter som citerar skit ni inte förstår.
Senast redigerad av SomalieMed70IQ 2025-03-27 kl. 21:38.
Citera
2025-03-27, 21:51
Medlem
Varför sa inte den "anpassningsbare de luxe" detta när han genom sossepyramiden började sin klättring på -70-talet?
Nä för då hade sossarna stängt vägen för superopportunisten.

Och igår hörde man att han satt i Stats-tv, där han gjort sina pengar genom gratis reklam som dussinförfattare istället för att genom tungt och trist jobb i skymundan hjälpa fram doktorander till avhandlingar som den professor i Kriminologi han är för att dessa akademiska arbeten sedan som underlag för politiska beslut om möjligt kunde dämpa kriminaliteten i Sverige...?

Att den hederlige folkpartisten Johan Pehrson kan ta sånt hån han gjorde från Skrävlaren öppet i tv inför svenska folket utan art svara med samma ord, var svagt av Pehrson.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2025-03-27 kl. 22:08.
Citera
2025-03-27, 21:56
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Här har du en till källa. Denna gången angående intelligens.
Man tror att mellan 40 och 60 procent av intelligensen är ärftlig. Resten beror på omgivningen. För att bli smartare behöver man utmanas, även om man ärvt ett högt IQ

halsoliv.expressen.se/manskligt/forskare-darfor-blir-du-lika-smart-som-din-mamma/[/url]

Binary - Källa Expressen + Wikipedia.

Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Hotat?

Gökungen Hübinette har misshandlat flera svenskar och erkännt rasistiska motiv.

Invandraren har varit misstänkt för mordet på Anders Gustafsson.

Invandraren är dömd till fängelse för skadegörelse, sabotage och uppvigling.

Jag började helt enkelt attackera och mer eller mindre misshandla personer som betedde sig direkt rasistiskt i min närhet. Det kunde röra sig om allt från fullfjädrade skinheads, till barn i skolåldern eller äldre herrar och damer
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...den-21_h10972/

Kan man misstänka att orsaken till bortadoption av ungen var att föräldrarna var kriminella, satt i fängelse, hade dålig impulskontroll, olämpliga som föräldrar, och att Hübinette ärvt dessa egenskaper genetiskt?

För inte fan kan han skylla på "socioekonomiska faktorer" uppväxt i Sverige med svenska adoptivföräldrar.

Ja du, det stämmer. Det hade jag helt glömt. Hade för mig att det var grövre än bara hotat, men det stämmer det du skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Nej, IQ är 80% ärftligt enligt de senaste rönen, och den siffrar har bara gått upp mes tiden.

Du är som sagt dåligt påläst, som vanligt.

Det är ännu högre än 80%. Finns studier gjorda på enäggstvillingar som separerats som nyfödda och växt upp i helt skilda miljöer. De har samma IQ och beteende. Det talar för att miljö, uppväxt och socioekonomiska faktorer är noll.

GW är ingen full-blodsrasist utan det han säger är det absoluta golvet av verkligheten. Det är garanterat betydligt värre än det GW säger. Hade ordförande i NMR sagt samma sak kan man möjligtvis tvivla men inte när GW säger det. Den stora frågan är VARFÖR han väljer att säga detta och varför NU?
Citera
2025-03-27, 21:56
Medlem
Citat:
Som sagt, du är svagbegåvad.

Om du klickar på 3an ovanför den lilla bit du valde att citera, och därefter går till källan så kommer du till studien som jag länkade. Den är från 60-talet och tittade på 70 personer, som knappast är tillräckligt många för att dra de slutsatser som du tror man lyckades med.

Du är därmed en hjärntvättad nyttig idiot som blint tror på vad som står på Wikipedia när studien inte ens nästan säger detta, vilket gör dig till en större idiot än de flesta i dagens samhälle.

Imponerande.

Edit: Och varför skulle jag lägga tid och energi på att ändra Wikipedia så att lågintelligenta kretiner, likt dig, får en bättre informationskälla?

Människor av min intellektuella rang lyckas finna information utan aggregatorer, och vi skrattar åt er idioter som citerar skit ni inte förstår.
Om du hade bättre källor då hade du rimligen visat upp de nu, men du har ju inte det

Rasister
Citera
2025-03-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Binary - Källa Expressen + Wikipedia.

Ja du, det stämmer. Det hade jag helt glömt. Hade för mig att det var grövre än bara hotat, men det stämmer det du skriver.

Det är ännu högre än 80%. Finns studier gjorda på enäggstvillingar som separerats som nyfödda och växt upp i helt skilda miljöer. De har samma IQ och beteende. Det talar för att miljö, uppväxt och socioekonomiska faktorer är noll.

GW är ingen full-blodsrasist utan det han säger är det absoluta golvet av verkligheten. Det är garanterat betydligt värre än det GW säger. Hade ordförande i NMR sagt samma sak kan man möjligtvis tvivla men inte när GW säger det. Den stora frågan är VARFÖR han väljer att säga detta och varför NU?
Förmodligen planerar GW att komma ut ur garderoben som Sverigedemokrat och nu mjukar han upp publiken inför detta. Vem bryr sig? Han lär ju inte leva i många år till.
Citera
2025-03-27, 22:14
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Det finns studier som påvisar att människor med låg IQ har sämre kontroll gällande känslor och lägre empati, jo.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC2254220/
https://www.sciencedirect.com/scienc...310795#sec0026
https://journals.sagepub.com/doi/10.1002/per.2207
https://www.pure.ed.ac.uk/ws/portalf..._behaviour.pdf

Jag har inte sagt att människor med hög IQ är mer empatiska människor, trots att de är det, se:
https://www.sciencedirect.com/scienc...60289618301466

Utan jag har sagt att dumma människor (niggers) har lägre empatisk förmåga, högre benägenhet för brott pga sin bristande empatiska förmåga och en sämre impulskontroll som resultat av deras låga intelligens.

Dessa är vetenskapligt belagda faktum, och om du vägrar tro på detta så är du på nivån av en plattjordare.

Edit:
https://x.com/WayneGb88/status/1805618259762323896
https://x.com/jomickane/status/1751400430968746385

Här har vi en video där man intervjuar afrikanska våldtäktsmän, som är helt inkapabla att ens förstå vad det betyder att empatisera med sina offer. Detta är resultatet när en befolkning helt saknar förmågan för abstrakt tänkande, förmågan att se sig själv i en teoretisk framtid eller förmågan att se någonting från något annat perspektiv.

Detta är varför afrikaner är extremt överrepresenterade i alla typer av brott, för att de helt enkelt är oförmögna att ens förstå konceptet av empati och "theory of mind". De har bokstavligen språk utan dåtid och framtid, vilket resulterar i en befolkning som helt saknar konceptet av konsekvenser av deras handlingar.
Visst finns det språk som saknar tempus men det innebär inte att det inte ersätter det med tidsadverbial. Det kan vara bra för dig att veta innan du snackar för mycket.

Var på en föreläsning en gång och han som pratade sa att han hade blivit inbjuden till en familj och rätt vad det var hade de frågat honom om han inte ville ligga med deras dotter. Hur sköna och empatiska som helst således.

Den första länken som du delar handlar inte om att hög IQ ger empati. Den handlar bara om den sociala konstruktionen och att människor med hög IQ befinner sig i en annan kontext.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in