2025-03-27, 22:16
Medlem
BananaYoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Om du kan förklara vad det beror på att mer än 95% av de som är dömda för överfallsvåldtäkt är invandrare, kan du kanske förklara varför den siffran skulle vara lägre för andelen gängkriminella som är invandrare?
De dömda ja, men de som begått de värsta överfallsvåldtäkterna och som inte har blivit dömda är alla etniska heterosexuella svenskar från medelklassen kryddat med incels, vaccinmotståndare och rasister från arbetarklassen. Detta mörkertal beror enbart på att svenskar är mycket värre och mer hotfulla mot offrena, en hotfullhet som en invandrare bara kan drömma om, därav mörkertalet. Dessa svenskar hotar ofta med släktens heder för att tysta offrena med mera.

Och du, alltid avrunda uppåt, det är givetvis 100% av alla dömda överfallsvåldtäkter som tillskrivs invandrarna. Men de värsta begår till synes hederliga svennebananer, tro det eller ej. Det juridiska systemet är dessutom korrupt, därav dina felaktiga 95% bland annat. Du underskattar helt enkelt mörkertalet hela tiden, dessa är alltid vanliga svenskar.

Hoppas du förstår bättre nu, kan inte vara lätt när det alltid blir fel förmodar jag
Citera
2025-03-27, 22:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BananaYoo
De dömda ja, men de som begått de värsta överfallsvåldtäkterna och som inte har blivit dömda är alla etniska heterosexuella svenskar från medelklassen kryddat med incels, vaccinmotståndare och rasister från arbetarklassen. Detta mörkertal beror enbart på att svenskar är mycket värre och mer hotfulla mot offrena, en hotfullhet som en invandrare bara kan drömma om, därav mörkertalet. Dessa svenskar hotar ofta med släktens heder för att tysta offrena med mera.

Och du, alltid avrunda uppåt, det är givetvis 100% av alla dömda överfallsvåldtäkter som tillskrivs invandrarna. Men de värsta begår till synes hederliga svennebananer, tro det eller ej. Det juridiska systemet är dessutom korrupt, därav dina felaktiga 95% bland annat. Du underskattar helt enkelt mörkertalet hela tiden, dessa är alltid vanliga svenskar.

Hoppas du förstår bättre nu, kan inte vara lätt när det alltid blir fel förmodar jag
"mörkertal" när du försöker skylla negrers och mörkbrunas bevisade våldsbrott på vita
Citera
2025-03-27, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taebban
Fast, GW har väl aldrig förnekat att den grova brottsligheten idag består utav invandrare.

Var väl därför han fick gå från tv 3 och efterlyst.

Han och Hasse aro rök ihop angående detta.
Citera
2025-03-27, 22:39
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Hur många japaner och nyazeeländare finns det i Sverige och hur många av dom är män (män är oftare kriminella jämfört med kvinnor)?

det finns mängder med japaner i USA och de har lägre brottsfrekvens än i princip alla andra etniciteter. de är väldigt assimilerade också så den kulturella biten kan man bortse från. det är genetik.

man ser det också på den extremt låga brottsfrekvensen i japan. jämför med liberia, haiti eller papua nya guinea. låg IQ-folk som inte lyckats bygga upp trygga samhällen, trots att de (i liberias och haitis fall) varit självständiga länder i 200 år. PNG är i princip kannibaler, om inte i praktik så i mentaliteten. i liberia skär man av kvinnors blygdläppar som troféer och gör amuletter av. våldtäkt är ett självklart inslag i dessa länder.
Citera
2025-03-27, 22:41
Medlem
Det finns många riktigt fattiga runtom i världen som aldrig begår brott utan jobbar sig uppåt med hederligt arbete och studier och entreprenörskap.

Det skulle vara extremt lätt för dessa att ta sig över gränsen till laglöshet men av någon anledning stannar de inom lagens ramar.

Så nog ligger det en hel del i det tjocke GW säger.
Citera
2025-03-27, 22:43
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Orkar inte lyssna på programmet, men det är inte personens ras som är den genetiska komponenten, om det var så du tolkade det. Det är personlighetsdragen som finns i "Dark Triad": psykopati, narcissism och machiavellianism. Dom kommer 50% från genetiskt ärftlighet, och 50% från personliga livserfarenheter. Det har funnits forskning på detta rätt länge nu. Människor som inte förstår sig på statistik tycker sådan här forskning är kränkande, eftersom dom tror att personlighetsdrag skulle orsaka kriminellt beteende. Men dom korrelerar bara. Om du har hög nivå av dark triad, så betyder inte det att du troligen är kriminell. Men om du är kriminell, så betyder det att du troligen har hög nivå av dark triad.
Brottslighet och dark triad är inte samma sak och de är inte den forskningen Lief refererar till.
Citera
2025-03-27, 22:47
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Brottslighet och dark triad är inte samma sak och de är inte den forskningen Lief refererar till.

Leif refererar till sambandet mellan brottslighet och personlighetsdragen som finns i Dark Triad.

Eller vad annars 'tycker du' han menar som är den genetiska faktorn?
Citera
2025-03-27, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Binary - Källa Expressen + Wikipedia.

Ja du, det stämmer. Det hade jag helt glömt. Hade för mig att det var grövre än bara hotat, men det stämmer det du skriver.

Det är ännu högre än 80%. Finns studier gjorda på enäggstvillingar som separerats som nyfödda och växt upp i helt skilda miljöer. De har samma IQ och beteende. Det talar för att miljö, uppväxt och socioekonomiska faktorer är noll.

GW är ingen full-blodsrasist utan det han säger är det absoluta golvet av verkligheten. Det är garanterat betydligt värre än det GW säger. Hade ordförande i NMR sagt samma sak kan man möjligtvis tvivla men inte när GW säger det. Den stora frågan är VARFÖR han väljer att säga detta och varför NU?

Källa på det feta?

Trodde också miljö hade viss påverkan. Hade inte Anders Hansen något program om detta?

Jag tänkte på det häromdagen. Charles Manson påstås ha haft ett högt IQ och växte upp i en extremt kriminell och strulig miljö.

Jag funderade på om han istället fått växa upp i en lugn, trygg kärnfamilj m mycket kärlek och omgiven av smarta klasskamrater och duktiga lärare och livligt påhejad av föräldrarna. Hade hans liv sett annorlunda ut då? Kanske läkare? Eller var hans öde redan beseglat när han lämnade livmodern...
Citera
2025-03-27, 22:52
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Leif refererar till sambandet mellan brottslighet och personlighetsdragen som finns i Dark Triad.

Eller vad annars 'tycker du' han menar som är den genetiska faktorn?
Nej det gör han nog inte "dark triad" är generellt något pop-psykologer ägnar sig åt och jag tror inte att tex Amir Sariaslan har tagit upp det i sina arbeten.
Amir Sariaslans forskning tyder helt enkelt på att det inte finns ett samband mellan inkomst och kriminalitet på det sättet som krimonologer och vänsterflummare alltid har tänkt sig.
exempel studie:
https://academic.oup.com/ije/article/51/6/2028/6540043
Senast redigerad av Slackoff 2025-03-27 kl. 22:55.
Citera
2025-03-27, 22:56
Medlem
BananaYoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
"mörkertal" när du försöker skylla negrers och mörkbrunas bevisade våldsbrott på vita
Ad hominem.

De bevisade brotten tillskrivs invandrarna, mörkertalen inklusive de ouppklarade tillskrivs etniska svenskar fram tills domarna faller. Uppskattningsvis så är mörkertalet så högt som 99% gällande överfallsvåldtäkter enligt min bedömning.

När jag är ute i Sverige så är min bedömning de senaste 15 åren att ungefär 99% i Sverige är invandrare, eller så kallade kriminella svartskallar om det behagar herrn bättre. Det betyder alltså att en person ska och bör vara procentuellt lika rädd för alla män personen ser när denne är ute på stan eftersom logiken 1%-99%-99%-1% gäller här.. om det finns en rädsla för överfallsvåldtäkter det vill säga.
Citera
2025-03-27, 22:56
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Källa på det feta?

Trodde också miljö hade viss påverkan. Hade inte Anders Hansen något program om detta?

Jag tänkte på det häromdagen. Charles Manson påstås ha haft ett högt IQ och växte upp i en extremt kriminell och strulig miljö.

Jag funderade på om han istället fått växa upp i en lugn, trygg kärnfamilj m mycket kärlek och omgiven av smarta klasskamrater och duktiga lärare och livligt påhejad av föräldrarna. Hade hans liv sett annorlunda ut då? Kanske läkare? Eller var hans öde redan beseglat när han lämnade livmodern...

Jag slutade spara länkar 2011. Sökte informationen för flera år sedan och hittade flera rapporter på den tiden. Sök på identical Twins IQ different environment upbringing eller liknande.
Citera
2025-03-27, 23:02
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Forskaren Amir Sariaslan skrev en avhandling om detta 2015.

https://timbro.se/smedjan/kriminalit...iska-faktorer/

Försökte hitta avhandlingen men det verkar stört omöjligt. Jag hittade en länk via Karolinska Institutet, men inget händer när jag trycker på den.
*Denna va? + lite andra arbeten https://www.proquest.com/openview/3d...gsite=gscholar

https://www.cambridge.org/core/journ...11FCB5A22305A5

https://scholar.google.se/citations?...J:bFI3QPDXJZMC
https://academic.oup.com/ije/article/50/5/1628/6288123
Senast redigerad av Slackoff 2025-03-27 kl. 23:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in