2025-02-18, 22:31
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Så är det väl med de flesta typer av lagbrott. Vi kör för fort, vi slår varandra, vi bidragsfuskar, vi spränger och skjuter och vi köper sex. Trots att vi då och då åker dit.

För all del, och om polisen vill lägga tid och resurser på att stoppa sprängningar och skjutningar, eller fartdårar och hustrumisshandlare, så hade det varit välkommet, men att slösa tid och resurser på att bötfälla 100 sexköpare känns inte som någon vettig prioritering alls.
Citera
2025-02-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
För all del, och om polisen vill lägga tid och resurser på att stoppa sprängningar och skjutningar, eller fartdårar och hustrumisshandlare, så hade det varit välkommet, men att slösa tid och resurser på att bötfälla 100 sexköpare känns inte som någon vettig prioritering alls.

Trots allt så finns det en lag att förhålla sig till. Ogillar man att polisen jobbar mot något man inte tycker borde vara brottsligt så får man skälla på lagstiftarna. Och de prioriterar knappast sexköpsbrott eller koppleri. Det är ju bara Simon och några få till som jobbar med dessa brott. Det är inte ens promillen av de resurser man sätter in på gängrelaterade brott eller brott i nära relationer.
Citera
2025-02-18, 23:59
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Trots allt så finns det en lag att förhålla sig till. Ogillar man att polisen jobbar mot något man inte tycker borde vara brottsligt så får man skälla på lagstiftarna. Och de prioriterar knappast sexköpsbrott eller koppleri. Det är ju bara Simon och några få till som jobbar med dessa brott. Det är inte ens promillen av de resurser man sätter in på gängrelaterade brott eller brott i nära relationer.

Trots det missas det aldrig en chans att förkunna i media hur man raidat X antal massagesalonger, och avser bötfälla x-100 köpare. Man kan av praktiska skäl inte prioritera sexköp högre, men man vill så gärna. Man vill ta det där moralistiska strypgreppet på befolkningen.
Citera
2025-02-19, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Trots det missas det aldrig en chans att förkunna i media hur man raidat X antal massagesalonger, och avser bötfälla x-100 köpare. Man kan av praktiska skäl inte prioritera sexköp högre, men man vill så gärna. Man vill ta det där moralistiska strypgreppet på befolkningen.

Och jag ser inte problemet med det heller. Det är lite som med missionärer. Man vill såklart trumma ut sina åsikter.

Någon skrev att det var fel att en polis gjorde just det men det är ju samma sak där, alla poliser gör det. Trafikpoliser läxar upp folk som kör för fort och höga poliser pratar i tv om hur man ska krossa gängen. Skillnaden är väl den att Simon är lite mer aktiv med sitt predikande. Sådana poliser har funnits förut och alla har inte jobbat mot sexhandeln.

Det finns även de som skickat passningar till politikerna om vad dessa bör göra vad gäller vissa typer brott, dvs bedrivit en sorts lobbyverksamhet. Även det kan jag inte se som ett problem. Jobbar du t ex som narkotikapolis och tror dig sitta på en lösning måste du såklart få trumma ut denna. Oavsett om det handlar om att legalisera vissa droger eller tvärtom skärpa straffen för hantering med samma droger.

Så för mig gäller fortfarande att tycker man att polisen ska ge fan i operarationer som Torsk 2.0, då är det en avkriminalisering av sexköp som är vägen. Så länge det är olagligt att köpa sex måste såklart polismyndigheten förhålla sig till det.
Citera
2025-02-19, 18:30
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Och jag ser inte problemet med det heller. Det är lite som med missionärer. Man vill såklart trumma ut sina åsikter.

Någon skrev att det var fel att en polis gjorde just det men det är ju samma sak där, alla poliser gör det. Trafikpoliser läxar upp folk som kör för fort och höga poliser pratar i tv om hur man ska krossa gängen. Skillnaden är väl den att Simon är lite mer aktiv med sitt predikande. Sådana poliser har funnits förut och alla har inte jobbat mot sexhandeln.

Det finns även de som skickat passningar till politikerna om vad dessa bör göra vad gäller vissa typer brott, dvs bedrivit en sorts lobbyverksamhet. Även det kan jag inte se som ett problem. Jobbar du t ex som narkotikapolis och tror dig sitta på en lösning måste du såklart få trumma ut denna. Oavsett om det handlar om att legalisera vissa droger eller tvärtom skärpa straffen för hantering med samma droger.

Så för mig gäller fortfarande att tycker man att polisen ska ge fan i operarationer som Torsk 2.0, då är det en avkriminalisering av sexköp som är vägen. Så länge det är olagligt att köpa sex måste såklart polismyndigheten förhålla sig till det.

Poliser gör det såklart, det är en del av deras jobb. Som du säger är det lagen som är olycklig. Det är dock den mediala Propagandan från statsfinansierad media, som tydligt pekar på hur blint Staten tror på sexköpslagen, trots att den inte gett något som helst utbyte bortsett från en minmal utökning av Statskassan i form av böter. Man kommer att fortsätta instruera en liten Don Quixote sektion av polisen att fortsätta rida an mot väderkvarnarna.
Citera
2025-02-20, 22:27
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Så är det väl med de flesta typer av lagbrott. Vi kör för fort, vi slår varandra, vi bidragsfuskar, vi spränger och skjuter och vi köper sex. Trots att vi då och då åker dit.

WORD! Väl skrivet. Så är det. Visst, jag fattar väl att om det finns en lag mot att köpa luder så ska väl någon försöka se till att lagen efterlevs. Men det jag stör mig på är allt detta jävla moraliserande. "Männen som rapporterats uppvisade tydliga tecken på ångest etc" men det är "ingenting jämfört med den ångest som de utsatta kvinnorna får uppleva". Men snälla någon...va fan har detta för betydelse? Ångest?!? Det är väl precis lika med varje jävel som bryter mot lagen och trillar dit?
Har Polisen i Sverige blivit en moralpolis a la Iran?
Citera
2025-02-21, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfatandhappy
WORD! Väl skrivet. Så är det. Visst, jag fattar väl att om det finns en lag mot att köpa luder så ska väl någon försöka se till att lagen efterlevs. Men det jag stör mig på är allt detta jävla moraliserande. "Männen som rapporterats uppvisade tydliga tecken på ångest etc" men det är "ingenting jämfört med den ångest som de utsatta kvinnorna får uppleva". Men snälla någon...va fan har detta för betydelse? Ångest?!? Det är väl precis lika med varje jävel som bryter mot lagen och trillar dit?

Lite skillnad är det kanske ibland. Dels finns det väl brott där man inte har ångest när man åker dit och där man t o m kan skryta om att man åkt dit. Att det är ett stigma att bli avslöjad som torsk är ju inte snutens fel och att de berättar vad de ser är inte heller konstigt.

Sedan är det lite märkligt att de måste lägga till att de prostituerade har med ångest. Men det är väl så de känner och så säger de detta.

Huruvida lagen sedan är en morallag kan man ju sedan diskutera. Klart att den är det till stor del. sex är ju problematiskt i samhället.
Citera
2025-02-25, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vokabular1
Hej jag skulle vilja komma i kontakt med dig och prata lite om din situation med Simon.
Jag har själv blivit dömd för köp mm.
Ett fall som förhoppningsvis kommer att avgöras i hd då det finns lite för många ?
Men det är så mycket som inte stämmer och jag har fått känslan av att han lite kör ett race som inte är helt ok och att han till viss del försöker hjälpa och plantera idér hos en del av de tjejer han falskbokar och om de inte går med på det så pressar han de.

Mvh
M

MrsDot finns tyvärr inte kvar här inne längre och hon mår fruktansvärt dåligt fortfarande efter Simon och hans kollegors behandling. Även jag har träffat denna polis när hans skulle ”rädda mig ur världen” och även jag blev illa behandlad.

Ja..jag kan mycket väl se att han planterar idéer i kvinnors huvud som han träffar. Även mig försökte han trycka på att jag är missbrukare, psykisk sjuk, offer och att jag inte är sexarbetare av fri vilja. Tydligen är han synsk och vet mer om andra människor än man själv vet. Jag stod såklart på mig, men alla är inte lika starka som mig och många är rädda för polisen och gör som de säger.

Han hotade/ljög/kränkte även mig. Denna ”kvinnors riddare” som ska rädda oss stackars kvinnor från alla hemska män som bara våldtar. I slutändan är det han som är den värsta av dem…
Citera
2025-02-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfatandhappy

Jag håller med. Väldigt sällan att man i vid vanliga våldtäkter diskuterar förövarens vs mottagarens ångest. Men vid sexköp hänvisas det till ofta...
Citera
2025-02-26, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
MrsDot finns tyvärr inte kvar här inne längre och hon mår fruktansvärt dåligt fortfarande efter Simon och hans kollegors behandling. Även jag har träffat denna polis när hans skulle ”rädda mig ur världen” och även jag blev illa behandlad.

Jag har ju jobbat med den forskningen ang polises agerande mot sexarbetare, som nämns i en annan tråd och fick då höra en hel del ang Simons agerande som inte var ok. Har även hört av andra instanser om hur han tagit minderåriga sexsäljare, dratt dom i örat hela vägen hem för att där tvinga dom att outa sig både som sexsäljare och om sin sexuallitets läggning inför sina försäldrar, på ett sätt som inte var ok.

Han använder helt klart medtoder som inte gillas av oss som sexarbetar, men skriver om dom i sina böcker som om han vore en räddare. Själv klassar jag honom som sveriges störste pimp som livnär sig på sexarbetare utan att åka dit...
Citera
2025-02-26, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madkin
Jag har ju jobbat med den forskningen ang polises agerande mot sexarbetare, som nämns i en annan tråd och fick då höra en hel del ang Simons agerande som inte var ok. Har även hört av andra instanser om hur han tagit minderåriga sexsäljare, dratt dom i örat hela vägen hem för att där tvinga dom att outa sig både som sexsäljare och om sin sexuallitets läggning inför sina försäldrar, på ett sätt som inte var ok.

Han använder helt klart medtoder som inte gillas av oss som sexarbetar, men skriver om dom i sina böcker som om han vore en räddare. Själv klassar jag honom som sveriges störste pimp som livnär sig på sexarbetare utan att åka dit...

Så hemskt 😢 Nej hans arbetsmetoder och hans kollegors är inte okej och i min värld tjänstefel.

Jag gör inget olagligt. Trots det ljög dem för mig för att nå mig på ett omoraliskt sätt, sen kliver Simon och hans MANLIGA kollega in och spärrar av min väg i ett litet utrymme där jag först tror att de är fejk poliser och att dessa män ska göra mig illa och t.o.m våldta mig.

Sen hotar dem mig med diverse saker, kränker med ord och skuldbelägger mig!! Allt för dem är oroliga för mig? Det fanns inga oros anmälningar på mig och inget som tydde på att jag är utsatt. Det var bara random. Jag undrar om polisen i Sverige gör samma sak i andra lagliga tjänster? Klampar tex in på en frisör salong och börjar fråga en frisör därinne om hen är missbrukare eller psykiskt sjuk? Det är så kränkande.

Jag har tagit kontakt med både tidningar och tv med min historia men ingen svarar mig ens. Han är medias hjälte och de verkar inte bry sig om hans metoder som skadar oss sexarbetare. Det är som vi är inte värda nånting..
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-02-26 kl. 13:47.
Citera
2025-02-26, 14:18
Medlem
Detta hände för några veckor sedan i ett villaområde där jag bor. Det var sen kväll och huset fylldes av blåljus från bilar som körde som galningar. Civila och polismålade bilar. De stannade utanför ett hus längre ner på gatan och många poliser rusade in. Pga avståndet såg jag inte detaljer men första tanken var att nu jäklar har gängvåldet kommit hit. (jo, han som bor där har utländskt påbrå och bor ensam, låt oss kalla honom X). Nu har inte jag hund, men de som har hund skaffade sig en anledning att dra sig mot händelsens centrum. Efter någon timme drog polisen sig tillbaka och det blev åter tyst i området.

Snacket på gatan dagen efter var att X som saknar kvinnligt sällskap hade fått nys om ett telenummer (hemsida?) där man snällt kunde be en kvinna komma hem för en trevlig stund. Vilket X uppenbarligen nappade på. Hon hade kommit med Uber. Väl inne i huset gjorde kvinnan och X upp om betalningen och när pengarna var överförda slog polisen till. Med buller och bång, kan man säga då de slog sönder låset och en hoper poliser stormade in i sovrummet.
Fram till hit ser jag som fakta. Därefter berättades det saker som jag inte vet om det var fakta, spekulationer eller bara rykten, men det sades att flera av poliserna var verkligen otrevliga och väldigt nedlåtande. Jag har ingen aning om utifall denna Simon var inblandad, men komma att tänka på detta då jag läste ett par tidigare inlägg.

Min egen kommentar är om proportionerna i tillslaget. Behövs det en hel "arme'" av poliser för ett brott som detta? Behöver det se ut som om de slår till mot värsta terroristnästet? Eller har de bestämt sig för att det ger bra reklam utåt om man sätter in alla dessa resurser för ett sexbrott av en enskild person?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in