Citat:
Ursprungligen postat av
Bystskugga
Trots det missas det aldrig en chans att förkunna i media hur man raidat X antal massagesalonger, och avser bötfälla x-100 köpare. Man kan av praktiska skäl inte prioritera sexköp högre, men man vill så gärna. Man vill ta det där moralistiska strypgreppet på befolkningen.
Och jag ser inte problemet med det heller. Det är lite som med missionärer. Man vill såklart trumma ut sina åsikter.
Någon skrev att det var fel att en polis gjorde just det men det är ju samma sak där, alla poliser gör det. Trafikpoliser läxar upp folk som kör för fort och höga poliser pratar i tv om hur man ska krossa gängen. Skillnaden är väl den att Simon är lite mer aktiv med sitt predikande. Sådana poliser har funnits förut och alla har inte jobbat mot sexhandeln.
Det finns även de som skickat passningar till politikerna om vad dessa bör göra vad gäller vissa typer brott, dvs bedrivit en sorts lobbyverksamhet. Även det kan jag inte se som ett problem. Jobbar du t ex som narkotikapolis och tror dig sitta på en lösning måste du såklart få trumma ut denna. Oavsett om det handlar om att legalisera vissa droger eller tvärtom skärpa straffen för hantering med samma droger.
Så för mig gäller fortfarande att tycker man att polisen ska ge fan i operarationer som Torsk 2.0, då är det en avkriminalisering av sexköp som är vägen. Så länge det är olagligt att köpa sex måste såklart polismyndigheten förhålla sig till det.