2025-01-29, 17:45
Medlem
Det kanske kan stämma att Simon arbetar mot prostitution för han vill att prostitutionen ska försvinna och inte för att han vill låtsas att han bryr sig för att exempelvis sälja en massa böcker.
Han blev adopterad som liten och varit med en frikyrka.
Det kanske egentligen även handlar om någon religös orsak bakom hans arbete mot prostitution.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-01-29 kl. 17:46. Anledning: Uppdatering
Citera
2025-01-29, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Det gör Simon! Och det är inte lite pengar han tjänar på böcker och föreläsningar. Men det som skrämmer mig med den här mannen är att han agerar väldigt lite polis. Han gråter om att alla prostituerade inte ska behöva betala skatt. Alla är offer, ja förutom köparna. Simon är mer en karriärist och aktivist än polis. Han förminskar och hatar köparna. Som polis ska du vara objektiv och inte känslosam. Han älskar sin insta och fejjan och kvinnorna där älskar Simon!!
Jag tror inte längre på att det kan handla om pengar.
Han har varit med i en frikyrka.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-01-29 kl. 17:48. Anledning: Uppdatering
Citera
2025-01-30, 15:54
Medlem
TröttSvensks avatar
Min erfarenhet av de Poliser som verkligen går all in för detta med att gripa torskar är att de alla har haft eget bagage i garderoben.
En välkänd Polis i Stockholm i början på 90 talet som ofta syntes i media i prostitutionsfrågor avslöjades själv som kund.
En annan i Malmö visade sig ha grava psykiska problem och blev tvångsintagen och avskedad.
En tredje misshandla sin sambo grovt och ständigt.
Så jag väntar bara på vad Simon har i garderoben, nått skit är det säkert...

Min högst personliga åsikt är att Polisen ska jaga trafficking, tvång och våld.
Vanligt sexköp är en moral lag som inte är tidsenlig.
Citera
2025-01-30, 16:23
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Min erfarenhet av de Poliser som verkligen går all in för detta med att gripa torskar är att de alla har haft eget bagage i garderoben.
En välkänd Polis i Stockholm i början på 90 talet som ofta syntes i media i prostitutionsfrågor avslöjades själv som kund.
En annan i Malmö visade sig ha grava psykiska problem och blev tvångsintagen och avskedad.

Jag känner rätt många thaikvinnor som har avslöjat för mej att de har flera poliser som kunder, en del med lite speciella önskemål. Så som gubben sa: i vattne gå fiskar
Citera
2025-01-30, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk

Men för Simon så tror jag det inte handlar om att dölja något
Citera
2025-01-30, 22:14
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Men för Simon så tror jag det inte handlar om att dölja något

Fanatiker har alltid något att dölja.

Men det får tiden utvisa.
Citera
2025-02-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDot
Jag vågar inte gå in ordagrant på vad de sa till mig än då jag mår så pass dåligt fortfarande. Men de hotade mig med att fortsätter jag med detta kommer de tillslut förstöra mitt liv. Deras tillvägagångssätt är så omoraliska. Från att jag har litat och känt mig trygg med att vända mig till polisen om jag behöver hjälp, har jag nu istället helt tappat förtroende för dem. Varför skulle man lita på en myndighet som får komma med lögner och ha lagen på sin sida samtidigt? Och skulle jag behöva hjälp i framtiden är dem de sista personerna jag skulle höra av mig till..

Hej jag skulle vilja komma i kontakt med dig och prata lite om din situation med Simon.
Jag har själv blivit dömd för köp mm.
Ett fall som förhoppningsvis kommer att avgöras i hd då det finns lite för många ?
Men det är så mycket som inte stämmer och jag har fått känslan av att han lite kör ett race som inte är helt ok och att han till viss del försöker hjälpa och plantera idér hos en del av de tjejer han falskbokar och om de inte går med på det så pressar han de.

Mvh
M
Citera
2025-02-17, 17:54
Medlem
Någon här som träffade Simon H förra veckan ;) ?

Polisen gjorde tillslag i 100 sexköpsärenden i Stockholm förra veckan, rapporterar P4 Stockholm.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/93WrQr/polisen-utreder-100-sexkop-efter-insats

Era tankar?
Citera
2025-02-17, 18:52
Moderator
BlueSwedes avatar
Sammanfogat 2 trådar med samma ämne.
Mod
Citera
2025-02-17, 19:03
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mkfckngwsh
Polisen gjorde tillslag i 100 sexköpsärenden i Stockholm förra veckan, rapporterar P4 Stockholm.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/93WrQr/polisen-utreder-100-sexkop-efter-insats

Era tankar?

Första tanken är att trots all deras energi senaste året med insatser i Stockholm, NW, PS, Dermot med flera, så tycks omfattningen fortgå. Nästan som att man inte löser några som helst problem med att jaga enskilda sexköpare.

Prostitutionsgruppen i Sverige har blivit en falang av Don Quixotes.
Citera
2025-02-17, 21:04
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mkfckngwsh

Era tankar?

intressant att det var lärare och socialarbetare som fanns med bland kunderna. Få se om de får sina legitimationer indragna nu?
Citera
2025-02-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Första tanken är att trots all deras energi senaste året med insatser i Stockholm, NW, PS, Dermot med flera, så tycks omfattningen fortgå. Nästan som att man inte löser några som helst problem med att jaga enskilda sexköpare.

Prostitutionsgruppen i Sverige har blivit en falang av Don Quixotes.

Så är det väl med de flesta typer av lagbrott. Vi kör för fort, vi slår varandra, vi bidragsfuskar, vi spränger och skjuter och vi köper sex. Trots att vi då och då åker dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in